Eerste winterseizoen zonder binnenbak..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:11

comikasa schreef:
trouwens Evelienepien zet haar paard ook niet voor niets bij een binnenmanege,dat snap ik helemaal!

:n Sorry maar je trekt hier nu verkeerde conclusie's uit :D
Doordat onze stal is ophouden met bestaan |( , moesten we noodgedwongen verhuizen. Aangezien deze nieuwe stal, het beste aansloot wat betreft onze wensen gezien de verzorging vd paarden, zijn we hier na toe gegaan. En ja, toevallig is daar een binnenbak bij ;) Dat wil niet zeggen, dat wij vandaag heerlijk met onze lange regenjassen (tegen de koude wind op je benen :(:) ) heerlijk buiten hebben gereden :D

Oh enne....over wedstrijden en buiten bakken: zelf heb ik daar nooit enige hinder van gehad want ook buiten in de bossen (met vorst , sneeuw kon ik in de bossen gewoon trainen ;)

Oh enne ...over bevroren waterbakken??? ken zat stallen met binnenbak die er ook last van hadden! Om nog maar niet te spreken van bevroren binnenbakken. Dus ja ... :+

Patriciavt

Re: Eerste winterseizoen zonder binnenbak..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 19:45

Bedankt voor alle berichten, tips en adviezen!

Helaas gaat de verhuizing toch niet door..
Hoop dat jullie onderling ook wat aan het topic hebben gehad.

Corally_B

Re: Eerste winterseizoen zonder binnenbak..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:27

Oh jammer dat je verhuizing niet doorgaat. Maarre ik heb heel veel aan het topic gehad, maar had ook gehoopt dat deze open kon blijven. De winter komt eraan en misschien hebben we dan wat aan alle tips en trucs?

Elkaar de winter doorhelpen? ;)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:12

whahaha sorry hoor.
ik heb al 5 jaar alleen beschikking tot buiten bakken!
als je je paard lekker aan het werk heb heeft hij het niet koud hoor.
een regen uitrijdeken is genoeg.
en na het rijden een zweet dek en zo snel mogelijk weer het gewone deken om.

voor mezelf heb ik leren bontgevoerde laarzen wel 200 euro maar wel warm
en een skibroek

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:49

Ik hoorde van een vriend die graag mag snowboarden dat er een soort helmmutsen zijn... Vroeg me af of iemand hier die ook gebruikt voor paardrijden? Leek me wel wat, mn cap houdt mn oren nou niet echt warm...

edit: die dingen heten Beanies ofzo...

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:00

Lon83 schreef:
Ik hoorde van een vriend die graag mag snowboarden dat er een soort helmmutsen zijn... Vroeg me af of iemand hier die ook gebruikt voor paardrijden? Leek me wel wat, mn cap houdt mn oren nou niet echt warm...

edit: die dingen heten Beanies ofzo...

Je kan ook van die oorwarmers (niet die bollen ;) ) maar zo'n doekje onder je cap doen. Die zijn er ook van de paardrij merken maar vast ook voor skiéen enzo. Is ideaal want beschermd wel je oren maar je cap wordt niet kleiner :D

Annemijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:05

ik denk niet dat je een waterdichtuitstapdeken moet kopen hoor.
als je hm niet scheert tenminste.
desnoods doe je moet in en uitstappen 2 fleecedekens op;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:08

Juangi schreef:
Thermolaarzen, thermokleding, warme jas, dikke handschoenen en dikke sokken. Eventueel thermoskan, voor warme drank. Word voorspeld dat het weer een winter als vorig jaar word, namelijk...

Geeft niet, het zou ook een hele hete zomer worden en daar hebben we niets van gezien :D

Ik sta in net zo'n stal als jij. Thermokleren zijn lekker. Als uitrijdeken doe ik altijd mijn fleece/zweetdeken over het zadel heen. Als ze heeft gezweet, goed uitstappen met de deken en dan nog even op stal met fleecedeken, eventueel bij extreme kou een ademende deken er overheen. Pas als ze helemaal droog is komt haar echte dekentje op (0-grams regendeken). Vroeger stond ze altijd met 300 gram maar sinds ze geen sportpaard meer is lukt het zo ook wel. Haar deken is goed winddicht.