Vanochtend ben ik weer met haar aan het werk gegaan en dit keer was ze weer de oude. Geen enkel probleem met het uit de weide halen en ze was ook met longeren superbraaf.
mindful
Geplaatst: 16-10-10 10:44
Hey, fijn voor je! Jij bent ook een vroege vogel zeg
poi
Geplaatst: 16-10-10 12:38
Mijn paard is in mijn vakantie 1 keer losgelaten door degene die hem toen reed. Sindsdien had hij de neiging om zich los te rukken, zonder touwtje wint je paard dan altijd. Bij mijn paard heb ik het door consequent te blijven en absoluut niet loslaten kunnen oplossen. Ik snap echter totaal niet waarom je perse je paard zonder touwtje wilt ophalen, dit is toch uberhaupt veel veiliger??
Heel herkenbaar verhaal, super dat je je fout gevonden hebt en dat je het op een duidelijke en consequente manier oplost. Dit dominante paard mag blij zijn met zo'n eigenaresse.
Vandaag liet ze zich niet pakken in één keer, maar alle paarden waren elkaar aan het opjagen en aan het rennen. Dus we konden geen één paard direct pakken. Toen ze naar de stallen toe draafden hebben we even de schrikdraden dichtgedaan en daarna kon ik haar weer zonder problemen pakken en meenemen. Ze legde wel even haar oren plat, maar ik heb haar ook daar al voor gecorrigeerd en toen deed ze meteen haar oren weer normaal. Vanmiddag lekker een paar uur met haar gewandeld langs het veen. Aan een lang touw sjokt ze dan achter me aan, heerlijk ontspannen voor ons allebei en goed voor de verhoudingen. Ze mag namelijk absoluut niet mij voorbij lopen, ze moet echt afstand houden en achter mij lopen. Dat doet ze netjes en dan kan ik echt merken dat ze mij volgt en dat ik kan bepalen hoe en waar ze loopt. Superervaring was dat na de strubbelingen van de afgelopen weken.