Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LDRD schreef:LDRD schreef:Goed, de gewone ongevallen verzekering in relatie tot mijn link.
Wat in mijn link staat is kort weergegeven dat als jouw bijrijder van jouw paard afvalt en jij bent aansprakelijk (en anders hoef je uberhaupt niks te betalen!) dan vergoedt jouw AVP verzekeraar de schade.
Wat doet een ongevallenverzekering? Die geeft daar bovenop een standaard bedrag voor bepaalde letsels. Heeft dus niets met schade te maken, maar met een vooraf afgesproken bedrag dat je bij bepaalde letsels uitgekeerd krijgt.
Dit is natuurlijk hartstikke overbodig, omdat je bijrijder al gewoon zijn of haar schade vergoed krijg. Een bonus daarop is niet echt nodig toch?
@Suzanne, lees dit nog eens terug, zou ik zeggen.
Dat gaat over de door jou aangehaalde link.
Suzanne_18 schreef:Er zit weldegelijk een verschil tussen een gewone APV verzekering en die Hippozorg bied. Ik heb dit even overgenomen van de site:
Verschil met andere ongevallenverzekeringen
Stel: u sluit een gewone ongevallenverzekering af. U krijgt dan een polis waarin u wordt omschreven als de verzekerde. Als uw bijrijder dan een ongeval krijgt met uw paard, is uw bijrijder dus niet gedekt door uw verzekering.
Stel: u sluit een Ongevallenverzekering voor opzittenden/verzorgers van paarden af. U krijgt dan een polis waarin geen persoon wordt genoemd, maar de identiteit van uw paard.
Deze verzekering dekt dus iedereen die zich (met toestemming van u) met dat paard bezighoudt. Dus niet alleen dekking voor uzelf, maar ook voor uw bijrijder, de stalhulp, de hoefsmid, enz.
. Ik probeer alleen uit te vinden wat m'n beste optie is. Ik heb niet zo veel weet van dit onderwerp en ben rond gaan bellen om m'n mogelijkheden te onderzoeken en antwoord op m'n vragen te krijgen. Er werd mij door verschillende mensen verteld dat een bijrijder het risico neemt op het moment dat deze op een paard van een ander stapt en zich daar weldegelijk van bewust moet zijn, vandaar dat ik zo iets heb van als je dat opneemt in een contract, dan kunnen daar in ieder geval geen misverstanden over bestaan.
, ik had het misschien beter als dusdanig kunnen omschrijven om misverstanden te voorkomen.
. Hence, daar schieten we alsnog noet zoveel mee op.
. Al zou jij namelijk een verzekeringsgoeroe zijn, dan nog ben je niet de beslissende rechter. En al zou je een rechter zijn dan ben je nog niet de hoogste 'persoon' binnen het NL recht die de uiteindelijke beslissing zou kúnnen nemen mocht het echt nasty worden.
.
.
.
toch bedankt voor het advies.
.
.