Xiu schreef:Er komen wel eens dravers van een handelaar, maar zijn dat dan per se slachtpaarden? Ja, ergens wel aangezien ze niet snel genoeg zijn om te koersen en iedereen weet dat het grootste deel daarvan bij de slacht eindigt, maar ik heb persoonlijk niets liever dan een draver om mee te rijden. Voor mij zijn het geen slachtpaarden, maar ideale recreatiepaarden voor een betaalbare prijs. In laten spuiten is gewoon pure onzin. Dat zou ik graag bewezen zien met een bloedonderzoek en dan nog eentje dat kan aantonen dat het ook wel degelijk bij haar gebeurd is, anders is het gewoon laster om zulke zaken te beweren.
Mel is een exentriekeling, maar zeker geen beroerd mens; en voor wie dat niet herkend, ze is gewoon puur op haar manier. Beetje mensenkennis en je kan dat respecteren. Ben er 2 keer op die stal geweest om m'n dravertje te kopen 3 jaar geleden. Goed beestje waar ik echt een team mee vorm, super om endurance mee te rijden en bomproof, je kan er met een helikopter boven hangen. En ja, dat is dus echt gebeurd bij ons op de heide als oefen terrein. Ik ga helemaal mee in het verhaal van Xiu.
En het gaat me er ook niet expliciet om Mel te verdedigen; ik zie hier wel meer reacties die hout snijden: als koper heb je in de eerste plaats de verantwoordelijkheid om een rijdier aan te schaffen dat geheel bij je past. En de keuring altijd laten uitvoeren door een eigen DA, of je nu bij een handelaar koopt of particulier. Alsof een handelaar alleen garant staat om de zaak te banketstaven en bij een particulier loop je dat risico niet. Kom nou. Mijn draver heb ik klinisch en rontgonologisch laten keuren, was niks mee aan de hand. Gewoon bij Mel gekocht, uit m'n doppen gekeken en dat is wat anders dan gewoon geluk hebben ...