Stal Doorstap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:13

Debski schreef:
Chaos schreef:
Rare verhalen hier.

Ken de stal niet, maar op de site bijv. bieden ze een Friese merrie aan, die volgens hen opgenomen is in het stamboek met een 2e premie wat haar ster zou maken -dit staat dan weer niet vermeld. Maar met een wit sokje wordt zij geen ster..

Was mij ook opgevallen. Met een wit voetje worden ze niet opgenomen in het stamboek laat staan dat ze een ster krijgen. Tenzij het witte voetje zwart geverfd is voor de keuring 8-) . Schijnt te gebeuren...

Haha ja, maar dan zou de verkoopwaarde dus nihil zijn van deze merrie, want sterwaardig is ze niet.. Of je moet de sok contstant blijven verven in de hoop dat ze het niet doorkrijgen. En fokwaarde is dus ook al niks meer.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:33

En ik vind, om eerlijk te zijn, zo van de foto's de paarden geen van allen geweldig voorgesteld worden. Of dat te maken heeft met de huidige kwaliteit van de paarden, of de ruiters weet ik niet.. Maar misschien dat ik dat anders zie, hoewel ik zeker geloof dat ze zeker handig zijn!

Verder val ik Stal Doorstap nergens aan ofzo, immers ik ken de stal niet persoonlijk. Maar ik heb toch wel een héel hoop vraagtekens erbij..

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:42

Ik wil jullie even zeggen tegen iedereen die slechte ervaringen heeft,
Er zijn wel goede paarden te vinden.

Ik heb mijn allerliefste Celeste verkocht aan hun,
ook hebben ze ervoor gezorgt dat ik met de nieuwe eigenaars in contact blijf.
ze is nederlands kampioen carrouselrijden geworden!

Ik heb een paard in ruil gekocht,
goede ervaringen geen problemen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:06

het paard wat ik daar in 2000 gekocht heb was ook goed, het duurde wel 4 maanden voor hij in zijn hoofd ook een beetje op orde was
maar ik heb er een goed paard aan gehad
als ik zelf de mogelijkheid had gehad om hem aan huis te zetten was hij nooit weggegaan
maar hij kon helaas niet op pensionstalling staan vanwege wat afwijkend gedrag

hij was heel erg dominant en mijn DA verdacht hem van klophengst te zijn
helaas was hij ook dominant naar mensen en dat heeft hem de das omgedaan

maar paard was lichamelijk een heel goed en sterk paard.

maar mijn verhaal is een bekend verhaal :D
vraag Mel maar naar Kolonel zij zal dit paard nooit vergeten!
[ik ook niet hoor ,maar dan op ander vlak] :D

dblijham

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:16

Ik heb een aantal jaar geleden een pony verkocht die daarna doorgeschoven is naar (toen nog) BMstables. Daarvandaan is het beestje naar Belgie gegaan en vervolgens kwam ik haar hier op bokt weer tegen. Een pony waar ik alleen maar positieve berichten over las.
Ik heb persoonlijk nooit iets met Melanie te maken gehad maar die pony was mentaal en fysiek 100% toen ik haar verkocht en zeker geen slachtvee.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:47

Ik denk ook dat er altijd wel 2 kanten zijn, kijk voorop staat dat je als koper erop moet kunnen vertrouwen dat je koopt wat er gezegd wordt! Als ik een ruin koop dan moet dit dus ook een ruin zijn!

Maar wij hebben op harde manier onze lessen geleerd, ik zie om me heel ook wel heel veel naïeve kopers hoor. Als je paard/pony koopt is het vooral heel belangrijk wat verwacht ik? Wat wil ik gaan doen? En vooral Wat kan ik zelf al? Als je, je van te voren niet genoeg realiseert wat het is dat je zoekt dan is kans ook heel groot dat er geen klik is. En dan ligt dat al gauw aan kwaliteit paard/pony en dus handelaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:49

Ik ken zelf Stal Doorstap (toen nog BM Stables) persoonlijk.
Mijn arabische merrie met erg goed papier heb ik daar verkocht. Dit was een erg goed paard, maar ik had er totaal geen klik mee.
Suus, mijn haflinger heb ik vervolgens daar gekocht. Een erg leuk paard, geen gebreken. Wel een pittig karakter, maar dat is eerlijk vermeld tijdens de aankoop.
Melanie is misschien iets anders dan anders :o , maar naar mijn idee niet verkeerd.
In de paardenwereld heb ik wel andere handelaren meegemaakt :+

ps
Alle handelaren en particuliere verkopers maken gebruik van de onkunde van de kopers. Vandaar ook dat het toch best makkelijk is om een kenner mee te nemen.
Zelf heb ik vaak het idee dat veel kopers niet of onvoldoende kennis en vooral zelfkennis hebben om een paard te kopen. Zelfoverschatting kan dan erg vervelende gevolgen hebben.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:34

Ik heb niet heel het topic doorgelezen omdat zulke topics altijd op het zelfde neerkomen. :o
Wat wou zeggen de paarden die in beginpost beschreven staan ken ik.
Zo afentoe val ik in bij stal doorstap en deze paarden ken toevallig.
Varox is braaf paard maar kan je uitproberen als je voorbeeld in de bak wilt zetten.
Ik denk dat je haar verkeerd hebt begrepen, want als varox te groot is wijst ze patricia niet aan.
Aangezien patricia groter is als varox ;)
Over patricia ze is te dik, maar dit komt omdat ze lange tijd niks heeft gedaan omdat ze een veulen heeft gehad.
Wild is ze absoluut niet anders stap ik er niet op.
Over dana die heeft absoluut geen exceem, wanders zou ze niet zon dikke staart hebben?

Verder wil mensen adviseren oordeel zelf, over elke stal gaan er zowel positieve als negatieve verhalen te ronden.
Helaas van sommige stallen meer negatief, maar komt mede ook doordat veel mensen geen verstand hebben van paarden.
Hier adviseer ik mocht je paard waar dan ook kopen, neem een deskundige persoon mee.
En laat het paard keuren eventueel door je eigen dierenarts.

Bij staldoorstap worden bijna alle paarden gekeurd en bloed afgenomen.
Paarden sederen word niet gedaan, want die stof word teruggevonden in het bloed.
De paarden staan in ruime stallen met voldoende schoon stro, worden 3x per week uitgemest.,
Hier kunne sommige stallen nog voorbeeld aan nemen ;)
Ook word alles op de site erbij vermeld en verteld!`
En zijn genoeg positieve ervaringen met stal doorstap zie nieuwe baas.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:27

Ik heb ook slechte ervaringen met die stal.
Ik had daar een tinkermerrie gekocht,geen paspoort en chip, 3,5 jaar zeiden ze.
Achteraf, tinker bleek nog maar 2,5 te zijn, had ringworm,bloedarmoede,mok en lintworm.

Heel veel dierenartskosten hebben we (mijn vader dan, ik was net 12) gehad door die grap.

Toen we haar opbelde, zei ze dat ze had gezegt dat ze nog maar 2 was(lekker liegen ook nog), en als we haar niet wouden, haar maar moesten komen omruilen.

Alsof je zo'n arm jong dun ziek paard terug wilt brengen naar de plek waar het allemaal begon.. nee dus.

Gelukkig is ze bij ons helemaal goed opgeknapt en is het een heerlijke merrie van bijna 9 jaar.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:14

Ik heb persoonlijk ook geen leuke ervaring gehad met Stal Doorstap, maar er zijn hier op bokt genoeg mensen die wel goede ervaringe hebben met Stal Doorstap.

Ik had meermaals gereageerd op een Arabische Hengst. Ik was helemaal verliefd dus ik belde een aantal x.
Ze vertelde mij dat hij gereserveerd was, maar zou mij contacteren. Nadat ze mij gecontacteerd (via mail) belde ik om een afspraak te maken. Ik kreeg te horen dat hij weer gereserveerd was, terwijl ze wist dat ik die aanstaande zaterdag zou komen.

Moet je maar reserveren voor 100 euro. Sorry maar ik vond dit een belachelijk idee. Ik ben dus ook niet meer gaan kijken.

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:23

Niet enkele paarden en pony's met een succesverhaal, maar merendeels wel tevreden klanten. Kijk, als jij een paard koopt voor 1500€, weet je dat je veel geluk moet hebben als je in drie prijsklasse iets vindt dat én braaf is, én niets mankeert, én perfect gereden is, én het goed zal doen in de sport, én geen draver is.
Volgens jou is het merendeel negatief, waarop baseer je dat. Op de verhalen op Bokt? Als het allemaal echt zo negatief was, kocht er daar niemand nog een paard. Niet heel de wereld zit op Bokt, en van diegenen die er wel op zitten vraag ik me nog maar af wie van al diegene die rond lopen vertellen hoe slecht de paarden het daar hebben en dat ze gesedeerd worden, ook effectief ooit een stap op het terrein daar gezet heeft en niet gewoon loopt na te vertellen wat anderen al gezegd hebben.

Het verhuizen van plaats is, zoals al meermaals uitgelegd (hierboven nog) omdat Melanie voor zichzelf begonnen is. En dat gaat samen met een andere naam, aangezien BM stables stond voor Blieck-Mutsers en er nu geen "Blieck" meer bij hoort. Niet meer dan één keer overigens.

De manier van paarden aanbieden is ieder voor zich. Hoeveel handelaars zijn er waar enkel foto's staan en geen uitleg? Of foto's van paarden die zo uit de modder geplukt zijn en daarvan moet je het hebben? In die prijsklasse veel, laat staan dat je ergens filmpjes vindt. Je werkt met paarden in een lage prijsklasse, en met ruiters die niet allemaal Z rijden. Probeer daar maar wat van te maken... Dat schijnt maar niet door te dringen.

Met leeftijdens sjoemelen is niet erg makkelijk hé tegenwoordig. Vroeger was elk paard 13 jaar oud, er zat geen paspoort bij. Tegenwoordig zijn al die paarden 25 jaar oud en klaagt iedereen dat dat zo oud is. Maar dat paard van 13 jaar, was vroeger misschien ook al 25. Kon je toch niet bewijzen. Tegenwoordig bestaat er zoiets als een paspoort: hetgene dat erbij zit, moet de oficiële leeftijd zijn. Als dat niet klopt met de eigenlijke leeftijd van het paard, is dat niet de schuld van Melanie. Zij vraagt zelf geen paspoorten aan, hoogstens het papier om een paspoort aan te vragen. Anders zit je dadelijk met 100 paarden op jouw naam, heeft ook geen nut. En aangezien je zelf ook een beetje het verstand moet hebben om een paard in de vlugte een keer te laten controleren als je het gekocht hebt of voor je het koopt (niet enkel bij Melanie, bij iedere handelaar en iedere particulier want ook dáár wordt je flink opgelicht!), heb je meteen een poot om op te staan als de leeftijd niet blijkt te kloppen. Natuurlijk, bij een ouder paard ligt dat moeilijker. Mijn merrie heb ik zo ook eens laten schatten door 4 veeartsen. Leeftijden tussen de 11 en 16 jaar kwamen eruit. Paard was 13 en had papieren, dus was daar heel zeker van. Melanie heeft meermaals een paard verkocht met een paspoort erbij waarvan op de verkoopbon nog vermeld is dat ze dacht dat de leeftijd niet klopte, of dat het paspoort niet bij het paard hoorde. De koper wist dat dus. Kwam alleen maar gezeur van. Wanneer doe je het dan wel goed?

Klantvriendelijkheid, je hebt een punt. Melanie is niet de persoon die het meest klantvriendelijk overkomt. Je moet haar kennen om te weten hoe ze echt is, want in eerste instantie dacht ik ook echt van "wat moet ik daar nou weer van denken". Ze valt beter mee dan je zou denken.

Zij geeft GEEN geld terug garantie, en heeft dat ook nooit gedaan. Anders kan je net zo goed paarden op proef gaan geven, krijg je driekwart weer terug omdat ze ergens anders een nog goedkopere gezien hebben. Brengt ook niet op. Je hebt een ruilgarantie, en je bent niet verplicht een duurdere te nemen. Maar, je zal geen geld terugkrijgen op een goedkopere. Doe dan zelf een beetje handel, en probeer een hoofdstel of halster erbij te versieren.

Bewust op zoek naar afgekeurde paarden?? Nogmaals, het grootste deel komt van particulieren. En diezelfde particulieren, zijn diegene die nog het minst van allemaal de hele waarheid bij hun paard vertellen.

Ik ben overigens goed bevriend met een handelaar die de echte troep heeft staan. Verkoopt héél goed. Je koopt wat rommel op een markt voor 100€, biedt ze aan voor 300€ en drie dagen later is ie weg. Als dat de handel is waar je voor kiest, dan is het zo. Hij verdient er heel goed z'n geld mee, toffe kerel overigens. Dat z'n klanten die rommel kopen, is hun probleem. Of je zorgt voor een ruim budget om een degelijk paard te kopen, of je moet weten waar je aan begint. Aan al die mensen die denken in een lagere prijsklasse hét paard te vinden: die wil ik ook wel, laat het maar weten als je ze vindt.

@ Rachel: Kan er ook alweer niet uit opmaken of je er zelf bijstond. En dan is het jouw woord, van iemand die ik alvast niet ken, tegen het mijne die de paarden daar gereden en mee verkocht heeft. Ik geloof dat ik er dan toch wel dichterbij gestaan heb. Ik rijd er niet meer hoor, ik heb er niets bij te winnen om Melanie te verdedigen. Wat ze wel of niet doet is haar zaak, ik vind het alleen heel erg vervelend dat iedereen maar mag zeggen wat hij of zij wil terwijl meer dan de helf gewoon niet eens weet waar hij het over heeft. Ik ga m'n tijd niet verspillen op een stal waar ze paarden platspuiten of slachtpaarden verkopen, in dat geval heb ik wel iets beters te doen. De paarden hadden het er stuk voor stuk prima, daar viel ik lichtjes van achterover na heel wat andere handelsstallen gezien te hebben.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:13

Xiu schreef:
Er komen wel eens dravers van een handelaar, maar zijn dat dan per se slachtpaarden? Ja, ergens wel aangezien ze niet snel genoeg zijn om te koersen en iedereen weet dat het grootste deel daarvan bij de slacht eindigt, maar ik heb persoonlijk niets liever dan een draver om mee te rijden. Voor mij zijn het geen slachtpaarden, maar ideale recreatiepaarden voor een betaalbare prijs. In laten spuiten is gewoon pure onzin. Dat zou ik graag bewezen zien met een bloedonderzoek en dan nog eentje dat kan aantonen dat het ook wel degelijk bij haar gebeurd is, anders is het gewoon laster om zulke zaken te beweren.

Mel is een exentriekeling, maar zeker geen beroerd mens; en voor wie dat niet herkend, ze is gewoon puur op haar manier. Beetje mensenkennis en je kan dat respecteren. Ben er 2 keer op die stal geweest om m'n dravertje te kopen 3 jaar geleden. Goed beestje waar ik echt een team mee vorm, super om endurance mee te rijden en bomproof, je kan er met een helikopter boven hangen. En ja, dat is dus echt gebeurd bij ons op de heide als oefen terrein. Ik ga helemaal mee in het verhaal van Xiu.

En het gaat me er ook niet expliciet om Mel te verdedigen; ik zie hier wel meer reacties die hout snijden: als koper heb je in de eerste plaats de verantwoordelijkheid om een rijdier aan te schaffen dat geheel bij je past. En de keuring altijd laten uitvoeren door een eigen DA, of je nu bij een handelaar koopt of particulier. Alsof een handelaar alleen garant staat om de zaak te banketstaven en bij een particulier loop je dat risico niet. Kom nou. Mijn draver heb ik klinisch en rontgonologisch laten keuren, was niks mee aan de hand. Gewoon bij Mel gekocht, uit m'n doppen gekeken en dat is wat anders dan gewoon geluk hebben ... ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:25

het verhaal van eigen DA meenemen is erg leuk maar vaak onuitvoerbaar
mijn DA was echt niet meegegaan een stal van ruim 1 uur rijden
in 2000 zat ze in Moergestel dacht ik,is alweer lang geleden :o
daarom heb ik een DA uit tel boek daar gekozen ,maar ook deze DA had er al vele gekeurd zei hij later
maar ben er zelf bij geweest en heb het zelf allemaal gezien.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:34

Mijn fjord komt ook van stal doorstap(toen nog BM stables)
Ik vond haar juist wel schappelijk,ondanks mijn gezeur over de prijs wat ik voor mn fjord wou geven(spaarcentjes)
Ze is er toen ook mee akkoord gegaan.En tot op heden heb ik mn beestje nog!Ben er helemaal gelukkig mee,zo'n lief dier!

Maar wat ik hier niet kan begrijpen is,waarom gaan jullie naar een handelaar?Als het toch "algemeen bekend" is dat handelaren vaak te duur en soms niet al te eerlijk zijn?
En zeker als men een sportpaardje zoekt,ik bedoel ik zou het dan eerder bij een particulier zoeken en niet op een handelsstal van de "gewone mens"!

En ja tuurlijk vraagt ze zich geld,vaak meer dan het dier waard zal zijn(theoretisch gezien) maar mijn paardje is bijvoorbeeld 1000x meer waard dan wat zij zich vroeg.
En ze zal de dieren toch ook op een of andere manier moeten onderhouden en zelf wil ze ook nog kunnen eten,das nu eenmaal haar broodwinning.

Verder vond ik toendertijd dat de dieren er netjes bij stonden,in volle weiden en geen enkele magere te zien of zo.

Dus mijn mening: Zoek je een dier om de sport in te gaan,ga dan of naar een professionele stal of naar een particulier.
Maar naar deze handelaarster kan ik geen kwaad woord kwijt,ze was eerlijk wat betreft mn fjord en heb er geen moment spijt van dat ik het beestje gekocht heb!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:53

Ik heb de website eens bekeken, en het ziet er allemaal nogal knullig uit. enkele voorbeelden: slechte videos, en onwaarheden in de voorwaarden: zoals die tekst: zelfs een shetlander kan ingeschreven zijn bij het KWPN. (??)
Er staat geen contactpersoon op, wie heeft daar de leiding? kan ik nergens vinden.
Als ik de site zie, dan weet ik al genoeg ,en zal ik snel op zoek gaan naar een andere handelsstal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:05

Pascha schreef:
Ik heb de website eens bekeken, en het ziet er allemaal nogal knullig uit. enkele voorbeelden: slechte videos, en onwaarheden in de voorwaarden: zoals die tekst: zelfs een shetlander kan ingeschreven zijn bij het KWPN. (??)
.

Dat klopt toch gewoon? het staat geschreven ivm met de paspoort uitgifte, en ELK PVE erkende instantie mag paspoorten uitgeven.
Mijn haflinger heeft een paspoort vanuit het minipaardenstamboek, omdat ik daar toevallig lid van ben

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:22

Xiu.

Ik kan je verhaal op een heleboel punten ontkrachten, maar ik heb er geeneens meer zin in.. :7

Jij vindt Melanie en haar stal toppie, en ik vindt het geen manier van zakendoen.

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:35

Als je het teveel moeite vindt, waarom dan wel de moeite nemen de stal af te breken.

Hoe dan ook, ik heb geen zin meer in deze discussie. Er worden ervaringen gevraagd, en ondertussen zijn we al zover dat er áángenomen wordt dat paarden gesedeerd worden, dat er aangenomen wordt dat de paarden op nieuwe baas daar al jaren op staan (staan ook recente op, niet iedereen stuurt een foto), dat de stal hen slecht lijkt omdat er geen contactpersoon opstaat,... Dat zijn geen ervaringen meer lijkt me, maar veronderstellingen ;)

Iedereen moet er maar van denken wat ze willen. Je gaat maar kijken, of je gaat niet. Zonde dat er keer op keer weer een nieuwe discussie over gestart wordt op Bokt. Het moet dan toch zijn dat Melanie's stal een heel stuk bekender is dan andere, want bij andere soortgelijke handelsstallen heb je ook negatieve en positieve reacties. Dus het moet dan toch ook zijn dat ze genoeg paarden blijft verkopen, en ook genoeg tevreden klanten heeft. Naar mijn mening, als je moet afgaan op meningen van personen die je enkel via internet kent, hoef je nergens meer heen. Ik boek een vakantie naar een hotel in Spanje, en lees op internet horrorverhalen. Ik heb de leukste vakantie van heel m'n leven beleefd, in een geweldig hotel. Ik denk dat de beste ervaringen om naar te luisteren, altijd die van jezelf zullen zijn. Ga je erheen en vind je Melanie niets maar een paard wél, dan laat je haar toch voor wat ze is en koop je het paard. Vind je niets, ben je zo weer weg. Vertrouw je het niet, koop je hem ook gewoon niet. Niemand die je ergens toe verplicht. Zoals bij elke handelsstal in die prijsklasse, kan je er hele fijne paarden vandaan halen, maar net zo goed een miskoop doen. Neem iemand mee die er meer van kent of zorg dat je zelf je gezonde verstand gebruikt. Eender waar je naartoe gaat.

@ Ragdollcat: de geboortedatum staat overal bij, beter kijken dus. Als het paard in kwestie van een manege komt, zet Melanie er ook steeds bij dat het paard manege-ervaring heeft. Ik weet niet wat je er verder nog bij wil hebben?

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:11

Als melanie paarden zou sederen?
Waarom laat ze dan bloed afnemen door de dierenarts?
Die kunnen dat terug vinden in het bloed. tot maanden later ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:20

Met een eigen DA kom je geeneens het terrein op!!

Ik heb het geprobeerd (ong. 2 jaar terug), toen bij aankomst bleek dat ik een DA mee had was ik niet welkom.
Ik vertrouwde het blijkbaar niet en met zulke mensen wenste geen zaken te doen. Dat was volgens haar een slechte basis.

@Xiu
Wettelijk gezien moeten ze een paard terug nemen (binnen 6 maanden na koop) en geld terug geven als het paard achteraf toch een gebrek blijkt te hebben. Niet als er geen klik is, maar wel als er een gebrek is of als hij bv niet verkeersmak blijkt en zo wel verkocht is.. De bewijslast (of het gebrek al was bij aankoop) ligt dan bij de verkoper.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:57

@ Brainless: je mag het paard laten keuren door je eigen dierenarts ook bij doorstap op stal zelf.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 03:25

@mirgino, wat was er nou aan de hand met jouw paardje? Ik snap het verhaal nog niet helemaal.

Maar goed mensen, laten we eens wat dingen op een rijtje zetten:
Alle paarden vallen in de lagere prijsklasse en die prijsklasse wordt algemeen zwaar overschat.
Mag ik concluderen dat het merendeel van de kopers té naïef is en zich te snel laat meeslepen door de verkopende partij (wat bij zo'n koper snel gebeurd bij ieder paard die ze bekijken en leuk vinden, dus niet perse bij Doorstap).
De stallen zijn netjes (althans toen ik er was :P ), er is weidegang en de paarden zien er redelijk uit.
Het komt vrij onprofessioneel over, de website, de stalruiters (no offence) en voornamelijk de klantvriendelijkheid.
M. is een lastig persoon, met goede en slechte kanten en momenten.
Toen ik er was waren alle paarden net geënt en werden de stickers in het paspoort gepast. Dus bewijs dat er toen in elk geval gewoon keurig geënt werd.
Als je zelfs niet de ervaring en kijk erop hebt, neem altijd een ervaren persoon mee.
Keuren door een DA die onafhankelijk is of erg goed staat aangeschreven in de omgeving en nooit zomaar af gaan op een eerder keuringsrapport.

Euhm, mensen die willen aanvullen?

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 07:42

Maak als koper voor jezelf een eerlijke lijst wat het is dat je van een paard/pony verwacht. Het is niet voor niks dat er veel verschil in prijzen is! Als je besluit een Paard/ pony bij een handelaar als doorstap te kopen, hou er dan wel rekening mee dat de kwaliteit gewoon minder is. Maar eerlijk is eerlijk heel veel particulieren overschatten de kwaliteit van hun paard/pony ook nogal eens.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:38

Ik lees dit topic al een tijdje mee. maar nooit gereageerd.

Ik vind je post een beetje zwak Tweety. Zomaar dingen gaan roepen die niet waar zijn. Ik geloof niet dat Melanie de vrouw van undercover in NL is. :n
hoewel ik een mindere ervaring met haar heb gehad (betreffende tuigage) (en toen nog BM) vind ik niet dat je klakkeloos op internet moet melden dat je hebt horen zeggen dat zij de betreffende handelaarster is van het TVprogramma.

Ik persoonlijk ben niet kapot van de manier hoe ze met me omging maar moet zeggen dat ik daarna ook niet meer redelijk ben geweest.

Ik denk dat er over elke stal negatieve en positieve ervaringen zijn en er is een regel... er zijn minimaal 5 postieve ervaringen nodig om 1 negatieve ervaring te evenaren!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:47

Tweety, die van Undercover NL is een andere vrouw, dat is al eens vermeld in het Undercover topic destijds ;-)

Voor wat betreft de handel van stal Doorstap en andere van dit soort handelstallen:
Het is nu eenmaal een zeer goedkoop segment paarden/pony's wat ze aanbieden, dus ja wat voor kwaliteit & service kun je dan verwachten....
Goedkoop is meestal duurkoop, je kunt geluk hebben, maar vaak schort er wel wat aan goedkope paarden en pony's...

Kopers worden mi ook steeds dommer/naiever....zeker als je tegenwoordig alle info,
tips en slechte handelsstallen en ervaringen makkelijk via internet kunt traceren/opzoeken!
Zoeken op de google bespaart een hoop ellende, maar vaak willen mensen toch graag voor een dubbeltje op de eerste rij zitten met alle gevolgen van dien!