Anky! Ik heb een model van 2 jaar geleden waarbij je de mouwen heel makkelijk af kan halen en dan een bodywarmer overhoudt. Deze: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MUT3WUWH.jpg
Jas blijft na het wassen ook goed, en is superwaterdicht! Het kost wel wat, maar dan heb je ook wat
papillon_
Geplaatst: 16-09-10 10:46
Ik heb een kingsland bomber jack...expres een maatje te groot gekocht, want ik draag nog een bodywarmer eronder. Heerlijk warm!
Te kopen, maar die blijft toch niet waterdicht? Mijn budget gaat maar tot honderd
MightyJoe
Geplaatst: 19-09-10 16:15
Ik heb vorig jaar een winter jas gekocht van mondoni. Met een bontkraag. Ik weet niet meer hoe die heette. Maar hij zit erg fijn. En hij ziet er nog net als nieuw uit
boooo
Geplaatst: 19-09-10 20:14
Ik heb nu deze Equitheme jas, een donkerblauwe. Lang model. Ik vind hem erg fijn
Voor de winter heb ik deze Only jas, ik had hem vorig jaar voor school maar nu voor de paarden. Hij is waterdicht en lekker warm!
Vind je de jas niet heel zweterig? Mijn ervaring is dat de jas niet ademd ( zonder je jas af te kraken )
dat vond ik wel, had de equitheme.
heb nu gewoon de oude winterjas van vorigjaar. eentje van de sting, ook fijn.
suckerdaisy
Geplaatst: 27-09-10 17:20
Die jassen van Mountain Horse zijn super ook voor kinderen en nog een goede prijs. Is een zweeds merk, nou die weten ook wel van winterweer
bertine37
Geplaatst: 28-09-10 16:18
Hoi, ik overweeg voor de winter voor buitenritten zon hele lange jas te kopen tot over mijn knieen. Je kunt een elastiek om je benen doen. Hij splitst van achter in 2 en en dan valt er een soort hoesje achter je zadel. Hij is super licht en lijkt me fijn voor buitenritten. Maar de jas is wel erg duur. Morgen is er 10 % korting en zit erg te dubben. Wie heeft er misschien ervaring mee ?
Wat ik mij afvraag na het lezen van dit topic en het zien van al die mooie lekker warme winterjassen. Dragen jullie die ook tijdens het rijden? Persoonlijk moet ik volgens mij echt op zoek naar een wind- en waterdichte jas zonder voering om in de winter mee te rijden. Of valt het mee hoe warm jullie het krijgen?
ik doe hem iid ook gewoon uit als ik het warm krijg, al denk ik dat ik eerder door zou rijden in de warmte dan in de kou, dus waarschijnlijk hou ik hem aan
Cowgirl
Geplaatst: 29-09-10 10:16
Ik heb begin dit jaar een 2e hands Mountain Horse Grace gekocht voor 50 euries!!. Ik heb hem 3 dagen aangehad en daarna niet meer want toen werd het voorjaar. Dus ik ben heel benieuwd hoe hij zal bevallen. Hij zit wel onwijs lekker en aan de achterkant bedekt hij voldoende, iets wat ik bij de jassen van tegenwoordig mis...veels te kort 1x bukken en je staat met een blote rug.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 01-10-10 15:15
Ik heb een ski jack, het heeft ventilatie openingen op de goede plekken, is wind en waterdicht, zit heerlijk warm en was destijds een stuk goedkoper als de winterjassen die in de ruitersportzaak te koop zijn. Voor het tussenseizoen draag ik een fleece jack met windstopper als ik buiten ga rijden. Hij was waterdicht, maar betwijfel of hij dat na een paar wasbeurten nog steeds is.
Ik heb nog niet zolang geleden een equitheme blauw bomberjack gekocht en die is ook heel fijn. Waterdicht, bewegingsruimte en ritsen op alle zakken uiteraard.