Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tita schreef:snap niet waarom jullie zo moeilijk doen mits
- je vlees eet
- lederen rijlaarzen hebt
De beesten worden niet specifiek gefokt voor het bont, maar vlees in dit geval ga ik ervanuit dat het konijn is of misschien kat maar dat is niet toegestaan in Holland.
Vossenbont is niet te betalen en zal niet zomaar op standaar kledij gaan
Wijnanda schreef:Zeehonden en wasbeertjes vallen voor mij onder hetzelfde, net als vos. Maar bijvoorbeeld konijnenbont is restafval. Net als kalfsleer en rundleer. Ik bedoel, die worden toch geslacht voor hun vlees, maar ik geloof niet dat we nerts of wasberen eten.
liedje89 schreef:Wijnanda schreef:Zeehonden en wasbeertjes vallen voor mij onder hetzelfde, net als vos. Maar bijvoorbeeld konijnenbont is restafval. Net als kalfsleer en rundleer. Ik bedoel, die worden toch geslacht voor hun vlees, maar ik geloof niet dat we nerts of wasberen eten.
Dat is niet waar echte vlees konijnen hebben namelijk helemaal geen mooie vacht konijnenbont word komt niet van vlees konijnen maar van konijnen die daarvoor speciaal gefokt zijn. Nertsenvlees word volgens mij wel gebruikt voor diervoer dus dat word ook niet perce verspilt.
Ik zie trouwens het verschil niet (veel) vlees eten is eigenlijk ook een luxe, je hebt het niet nodig en er zijn zat alternatieven. Terwijl (Europees) bont gewoon via dezelfde welzijnsregels word gemaakt als je vlees. Overgens wil ik ook wel weten waar bont vandaan komt, russisch of chinees bont wil ik ook echt niet hebben.
liedje89 schreef:Dat is niet waar echte vlees konijnen hebben namelijk helemaal geen mooie vacht konijnenbont word komt niet van vlees konijnen maar van konijnen die daarvoor speciaal gefokt zijn. Nertsenvlees word volgens mij wel gebruikt voor diervoer dus dat word ook niet perce verspilt.
.
.
nee dus Inoterry schreef:liedje89 schreef:Dat is niet waar echte vlees konijnen hebben namelijk helemaal geen mooie vacht konijnenbont word komt niet van vlees konijnen maar van konijnen die daarvoor speciaal gefokt zijn. Nertsenvlees word volgens mij wel gebruikt voor diervoer dus dat word ook niet perce verspilt.
.
Nertsenvlees word gewoon vernietigd, het stinkt enorm. Wat ook wel logisch is als je bedenkt dat die dieren hun hele leven alleen kippen-en vissendarmen te vreten krijgen.

tita schreef:snap niet waarom jullie zo moeilijk doen mits
- je vlees eet
- lederen rijlaarzen hebt
De beesten worden niet specifiek gefokt voor het bont, maar vlees in dit geval ga ik ervanuit dat het konijn is of misschien kat maar dat is niet toegestaan in Holland.
Vossenbont is niet te betalen en zal niet zomaar op standaar kledij gaan
Marcha schreef:Maar waarom staan we ineens op onze achterste poten als het om bv nertsen bont gaat?
De nersten worden ervoor gefokt, worden gedood en hun jasjes worden in onze jassen verwerkt. Koeien/kippen/varkens worden ook speciaal voor onze consumptie gefokt. Is imo hetzelfde.
Vjestagirl schreef:Marcha schreef:Maar waarom staan we ineens op onze achterste poten als het om bv nertsen bont gaat?
De nersten worden ervoor gefokt, worden gedood en hun jasjes worden in onze jassen verwerkt. Koeien/kippen/varkens worden ook speciaal voor onze consumptie gefokt. Is imo hetzelfde.
Voordeel is dat ik die ook niet eet.
Marcha schreef:Maar waarom staan we ineens op onze achterste poten als het om bv nertsen bont gaat?
mltex schreef:Marcha schreef:Maar waarom staan we ineens op onze achterste poten als het om bv nertsen bont gaat?
Appels en peren vergelijken. Ook in bio industrie zijn misstanden dat moge duidelijk wezen maar je hebt ook zoiets als biologisch vlees.
Als er een alternatief is zoals nepbont zie ik het dragen van echt bont als pure misplaatste misselijkmakende arrogantie. Maar dat is MIJN mening.
Anoeska schreef:Hypocriet natuurlijk, want ik eet wel vlees en draag ook leren schoenen. Maar goed....
Wijnanda schreef:Zeehonden en wasbeertjes vallen voor mij onder hetzelfde, net als vos. Maar bijvoorbeeld konijnenbont is restafval. Net als kalfsleer en rundleer. Ik bedoel, die worden toch geslacht voor hun vlees, maar ik geloof niet dat we nerts of wasberen eten.

GreaseMonkey schreef:Wijnanda schreef:Zeehonden en wasbeertjes vallen voor mij onder hetzelfde, net als vos. Maar bijvoorbeeld konijnenbont is restafval. Net als kalfsleer en rundleer. Ik bedoel, die worden toch geslacht voor hun vlees, maar ik geloof niet dat we nerts of wasberen eten.
Dat is inderdaad één, maar wat ook een belangrijk aspect is, is de kwaliteit van leven van het diertje voordat het geslacht is... Konijnen kunnen nu eenmaal beter tegen een leven in hokken dan nertsen... Nertsen zijn daar te intelligent voor, die gaan binnen no-time stereotype gedrag vertonen, zichzelf verwonden en andere nare dingen...