Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij een paardenjas met echt bont kopen?

Ja, prachtig! Waar kan ik het kopen??
21 (5%)
Ja, mits de prijs niet te hoog is.
29 (8%)
Nee, ik ben absoluut anti-bont.
285 (80%)
Ik weet het niet
20 (5%)

Totaal aantal stemmen: 355

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:11

Beetje zelfde verhaal als de wasberen in Amerika dus.
Als dat zo is, ben ik ook niet tegen op wasberen bont.

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:11

tita schreef:
>;) snap niet waarom jullie zo moeilijk doen mits

- je vlees eet
- lederen rijlaarzen hebt

De beesten worden niet specifiek gefokt voor het bont, maar vlees in dit geval ga ik ervanuit dat het konijn is of misschien kat maar dat is niet toegestaan in Holland.

Vossenbont is niet te betalen en zal niet zomaar op standaar kledij gaan

Het is Wasbeer zoals op de vorige pagina staat..

Lietjuh_

Re: Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:12

Ik vind het wel mooi en ook niet erg draag ook leren schoenen heb ook konijnenbontje aan me jas en eet vlees.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:14

Lietjuh_ schreef:
Ik vind het wel mooi en ook niet erg draag ook leren schoenen heb ook konijnenbontje aan me jas en eet vlees.

Voor mij hetzelfde! Het is dat mijn budget het momenteel niet toe laat want ik vind het wel erg mooie jassen.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:16

Ik vind het mooi :o

En kingsland is me favoriete merk, voor de paarden zou ik het niet kopen, ja in de aanbieding, kingsland vind ik dit jaar ineens veel duurder geworden :?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:23

Wijnanda schreef:
Zeehonden en wasbeertjes vallen voor mij onder hetzelfde, net als vos. Maar bijvoorbeeld konijnenbont is restafval. Net als kalfsleer en rundleer. Ik bedoel, die worden toch geslacht voor hun vlees, maar ik geloof niet dat we nerts of wasberen eten.

Dat is niet waar echte vlees konijnen hebben namelijk helemaal geen mooie vacht konijnenbont word komt niet van vlees konijnen maar van konijnen die daarvoor speciaal gefokt zijn. Nertsenvlees word volgens mij wel gebruikt voor diervoer dus dat word ook niet perce verspilt.

Ik zie trouwens het verschil niet (veel) vlees eten is eigenlijk ook een luxe, je hebt het niet nodig en er zijn zat alternatieven. Terwijl (Europees) bont gewoon via dezelfde welzijnsregels word gemaakt als je vlees. Overgens wil ik ook wel weten waar bont vandaan komt, russisch of chinees bont wil ik ook echt niet hebben.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:29

liedje89 schreef:
Wijnanda schreef:
Zeehonden en wasbeertjes vallen voor mij onder hetzelfde, net als vos. Maar bijvoorbeeld konijnenbont is restafval. Net als kalfsleer en rundleer. Ik bedoel, die worden toch geslacht voor hun vlees, maar ik geloof niet dat we nerts of wasberen eten.

Dat is niet waar echte vlees konijnen hebben namelijk helemaal geen mooie vacht konijnenbont word komt niet van vlees konijnen maar van konijnen die daarvoor speciaal gefokt zijn. Nertsenvlees word volgens mij wel gebruikt voor diervoer dus dat word ook niet perce verspilt.

Ik zie trouwens het verschil niet (veel) vlees eten is eigenlijk ook een luxe, je hebt het niet nodig en er zijn zat alternatieven. Terwijl (Europees) bont gewoon via dezelfde welzijnsregels word gemaakt als je vlees. Overgens wil ik ook wel weten waar bont vandaan komt, russisch of chinees bont wil ik ook echt niet hebben.

Goed punt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:32

Ben je gek zeg, ik neem geen achterlijke bont in wat voor kleding dan ook.

Ik had gezien hoe de dieren enorm leden en mishandeld werden voor bont.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:34

liedje89 schreef:
.

Nertsenvlees word gewoon vernietigd, het stinkt enorm. Wat ook wel logisch is als je bedenkt dat die dieren hun hele leven alleen kippen-en vissendarmen te vreten krijgen :r .

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:34

Degene die deze jassen niet kopen, ik zou de rest van de Kingslandcollectie dus ook niet kopen. Het geld gaat toch allemaal naar Kingsland en zij maken daar net zo goed weer bontjassen/kragen van.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:36

Nou ik vrees eerder dat het aziatisch wasberenbont is waar ze levend gevild worden.
Dus 100% not done

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:36

ik zou het niet kopen... ik heb gezien hoe gruwelijk het vaak gebeurt...diertjes leren gvd nog gewoon... dus nee!

tegenwoordig heb je zoveel spul dat redelijk dik is dat ik niet snap waarom je het nou zou kopen..tis meer een status dan anders..tuurlijk zijn er mensen die het nog mooi vinden...
maar mijn mening :P nee dus

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:40

Inoterry schreef:
liedje89 schreef:
.

Nertsenvlees word gewoon vernietigd, het stinkt enorm. Wat ook wel logisch is als je bedenkt dat die dieren hun hele leven alleen kippen-en vissendarmen te vreten krijgen :r .

Dan is dat veranderd. Volgens mij werd het vroeger nog wel aan andere dieren opgevoerd (en ook ooit nog aan andere nertsen maar dat mocht na de BSE natuurlijk niet meer). Maar dat is niet de schuld van de fokkers natuurlijk als het zou mogen zouden ze dat vlees natuurlijk liever verkopen dan vernietigen. Nertsenolie word trouwens nog wel gewoon verwerkt, wij hebben nog hondenshampoo waar het in zit.

Mijn hond is trouwens gek op vlees dat stinkt, dus voor de diervoeding is dat niet zo'n bezwaar :+

EDIT: imo is echt bont trouwens echt wel fijner dan nepbont. Ik heb echte uggs met echt schapen bont dat vind ik toch 10x fijner zitten dan mijn bjorn borgs waar nep aan de binnenkant zit. Maar wanneer het om een decoratief rantje gaat heeft dat natuurlijk weinig invloed.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 14-09-10 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:42

tita schreef:
>;) snap niet waarom jullie zo moeilijk doen mits

- je vlees eet
- lederen rijlaarzen hebt

De beesten worden niet specifiek gefokt voor het bont, maar vlees in dit geval ga ik ervanuit dat het konijn is of misschien kat maar dat is niet toegestaan in Holland.

Vossenbont is niet te betalen en zal niet zomaar op standaar kledij gaan

Het zijn doodgeknuppelde wasbeertjes.
Het staat er zelfs bij op de website. Fur: Racoon.
(racoon is wasberenbont)

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:50

Maar waarom staan we ineens op onze achterste poten als het om bv nertsen bont gaat?

De nersten worden ervoor gefokt, worden gedood en hun jasjes worden in onze jassen verwerkt. Koeien/kippen/varkens worden ook speciaal voor onze consumptie gefokt. Is imo hetzelfde. :o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:52

Marcha schreef:
Maar waarom staan we ineens op onze achterste poten als het om bv nertsen bont gaat?

De nersten worden ervoor gefokt, worden gedood en hun jasjes worden in onze jassen verwerkt. Koeien/kippen/varkens worden ook speciaal voor onze consumptie gefokt. Is imo hetzelfde. :o

Voordeel is dat ik die ook niet eet.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:56

Vjestagirl schreef:
Marcha schreef:

Voordeel is dat ik die ook niet eet.

Ja ok, dan ik ook helemaal snappen dat je ook anti bont bent. Maar ik vind het zelf behoorlijk naief als mensen gewoon vlees eten en dan bont ineens verafschuwen. Dan moeten ze ook eens gaan kijken hoe sommige stukjes vlees op hun bord komen.....

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:02

Marcha schreef:

Appels en peren vergelijken. Ook in bio industrie zijn misstanden dat moge duidelijk wezen maar je hebt ook zoiets als biologisch vlees.
Als er een alternatief is zoals nepbont zie ik het dragen van echt bont als pure misplaatste misselijkmakende arrogantie. Maar dat is MIJN mening.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:03

Daar heb je helemaal gelijk in Marcha.
Daarom is vlees ook niet aan mij besteed.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:09

mltex schreef:
Marcha schreef:

Appels en peren vergelijken. Ook in bio industrie zijn misstanden dat moge duidelijk wezen maar je hebt ook zoiets als biologisch vlees.
Als er een alternatief is zoals nepbont zie ik het dragen van echt bont als pure misplaatste misselijkmakende arrogantie. Maar dat is MIJN mening.

Je hebt idd ook biologisch vlees......ook als je dat continue gebruikt kan ik helemaal begrijpen dat je tegen bont bent.........maar ik weet zeker dat een groot deel van de mensen die hier gestemt hebben en fel tegen bont zijn "gewoon" vlees eten. Dan zijn al deze mensen dus ook "misselijk makend arrogant", die hebben ook de keus geen vlees te eten of biologisch vlees te kopen.

Edit: Typo

Sappos

Re: Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:12

He bah KL aan het bont? Had ik niet verwacht. (zegt ze met KL jas aan). Nu vind ik eigenlijk dat ik het moet boycotten :j

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:14

Anoeska schreef:
Hypocriet natuurlijk, want ik eet wel vlees en draag ook leren schoenen. Maar goed....

Ik heb er geen moeite mee als het de vacht is van een dier wat ook gebruikt wordt voor bijv. het vlees, maar deze wasbeertjes zijn waarschijnlijk enkel van het leven beroofd voor hun vachtje en daar ben ik wel op tegen. Dus voor mij een dikke nee.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:15

Ik weet niet hoe moeilijk het voor sommige is maar er is nogal een verschil tussen vlees een bont.
Vind de redenering raar dat bont kan omdat mensen vlees eten en dat is ook zielig, ja hallo zo komt er toch nooit een einde aan al die ellende? beetje een drogreden om wel bont te kunnen dragen?
WAT is de REDEN om ECHT bont te dragen? terwijl er zelfs beter nepbont op markt is? dus ja misselijk makende arrogantie

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:18

Wijnanda schreef:

Dat is inderdaad één, maar wat ook een belangrijk aspect is, is de kwaliteit van leven van het diertje voordat het geslacht is... Konijnen kunnen nu eenmaal beter tegen een leven in hokken dan nertsen... Nertsen zijn daar te intelligent voor, die gaan binnen no-time stereotype gedrag vertonen, zichzelf verwonden en andere nare dingen...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:24

Hoe bedenken ze het om als paardenmerk echt bont te gaan gebruiken :?

GreaseMonkey schreef:
Wijnanda schreef:

Dat is inderdaad één, maar wat ook een belangrijk aspect is, is de kwaliteit van leven van het diertje voordat het geslacht is... Konijnen kunnen nu eenmaal beter tegen een leven in hokken dan nertsen... Nertsen zijn daar te intelligent voor, die gaan binnen no-time stereotype gedrag vertonen, zichzelf verwonden en andere nare dingen...

Konijnen gaan ook sterotyp gedrag vertonen ed. hoor. Zou ook niet weten waarom je konijn wil eten.. :+

Tis gewoon te afschuwelijk voor woorden hoe die dieren aan hun einde komen.... :\