Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:00

Ik heb zojuist die van 109,95 besteld op de anwb-site. Ik blijf nu om de paar maanden nieuwe jophurs kopen en ik hoop dus dat deze langer mee gaan. Ik ga de bon goed bewaren en ga de garantie ook echt claimen mocht het nodig zijn. Ik wil ze trouwens niet gaan gebruiken voor het rijden. Ik ben ook instructrice en daarbij verslijt ik mijn jophurs. Ga het nu zo eens proberen. Ben benieuwd hoe ze vallen. Ik ben zelf 1.84m en heb onderbenen van 53,5 cm met een kuit van 36 cm. Voor mij hoeven ze niet zo hoog te zijn, maar de kuit moet wel een beetje aansluiten anders zit het voor geen meter. Het duurt 2-3 werkdagen staat er dus ik verwacht ze begin volgende week.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:19

Hmm konden het toch niet laten... net toch nog maar even heen met een vriendin, en zijn toch beide met die laarzen thuis gekomen _O-
ze hadden dus wel net de nieuwe partij binnen maar dat hadden ze nog 'achter' staan.

Zijn heerlijk warm, dus laat de winter maar komen :D
(eerst nog even zomer mag ook hoor ;))

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:05

magic_lover schreef:
Hmm konden het toch niet laten... net toch nog maar even heen met een vriendin, en zijn toch beide met die laarzen thuis gekomen _O-
ze hadden dus wel net de nieuwe partij binnen maar dat hadden ze nog 'achter' staan.

Zijn heerlijk warm, dus laat de winter maar komen :D
(eerst nog even zomer mag ook hoor ;))

Ja :D Ben er super blij mee! Zijn heel mooi en zitten heerlijk. Inderdaad bewaar gewoon goed de bon, mocht het nodig zijn kan ik dan aanspraak doen op de garantie. (waar heb ik die bon ook alweer gelaten.....????)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:49

aah welke hebben jullie gekocht ? (welke kleur? en allebei die hoge?)

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:52

Magiclover de donkerbruine en ik de zwarte. Beide de hoge :j Ik vond de donkerbruine mooier maar die zaten bij mij minder mooi.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:54

Klopt idd, best raar dat er toch minimale verschillen zitten tussen de kleuren (of het was toeval) maar Meryl en ik hadden beiden dat de zwarten wat 'strakker' zaten rond de kuit, en de donkerbruine die ik heb ietsje 'losser'.
lichtbruine heb ik niet aangehad verder :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:36

huh wat raar ja!
ik wil eigenlijk misschien morgen even langs een anwb winkel in amsterdam (geen idee waar dat zit maar is vast te vinden haha).
ben alleen vanmiddag heel hard door mn enkel gegaan en heb nu een enorm ei erop zitten en het klopt helemaal en doet flink pijn.
hoop dat het morgen een beetje weg getrokken is.. anders kan ik ook niet opzoek naar een anwb winkel :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 00:31

morgen met mams naar de anwb winkel..
vrees alleen dat ze met zo'n actie niet meer 'mijn' laars op voorraad gaan hebben (als ze echt zo hard gaan...)
maarja, hoop dat ik wel kan passen (desnoods in een andere kleur) en dan bestel ik ze wel via internet.
maar eigenlijk wil ik ze gewoon morgen mee naar huis nemen haha

Criss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 08:49

Ik heb zelf geen ervaring met deze laars, maar een kennis van me draagt geen andere laarzen / schoenen meer dan deze!!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:20

waar behandelen jullie de laarzen mee om ze waterdicht te houden?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:23

Sussie85 schreef:
waar behandelen jullie de laarzen mee om ze waterdicht te houden?

ja dat vroeg ik me ook al af..
ik heb gisteren dus de laarzen gekocht! (helemaal blij mee, al zijn ze wel net een tikje te ruim maarja).

had in het dubbary topic gelezen dat je de dubbary's niet zomaar met bijv water/vuil afstotende sprays moet inspuiten omdat je dan dat speciale leer/stof (wat het ook is) afsluit.
maar bij de anwb'ers is het volgens mij net een ander soort leer/stof.
kun je die wel inspuiten met waterafstotende spray?
of kun je er beter gewoon helemaal niets op spuiten en alleen de 'gladde' leer stukken gewoon poetsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:28

Persoonlijk spuit ik leer nooit in, maar poets het gewoon met schoenpoets, de andere delen spuit ik in. (heb zelf deze laarzen niet, maar bij andere schoene doe ik dat zo)

Als je het zeker wil weten zou je het kunnen navragen bij de winkel natuurlijk :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:29

De dubbary's hebben een gore-tex voering. Daar zie ik bij de ANBW-laarzen niets van staan. Ik had ergens gelezen dat iemand ze met waxspray deed om ze goed waterdicht te houden. Vind dat op zich wel een goede, maar ik wil ook weten of dat goed is voor mijn laarzen. Ben daarom wel benieuwd wat andere gebruikers doen om ze waterdicht te houden.

Blijheid: gewone schoenen doe ik ook met schoenpoets en daarna met waterdicht/vuilafstotende spray, maar dit zijn natuurlijk geen gewone schoenen. Mijn gewone schoenen hebben althans geen waterdichtvoering.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:35

ja dubbary's hebben inderdaad een ander materiaal maar deze hebben geloof ik een soort gelijk materiaal (maar dan vast een goedkopere versie).
tenminste.. die 'tussenstukken' zijn geen 'gewoon' leer en ze voelen ook niet echt aan als gewaxt leer.
(heb ook gewaxte laarzen namelijk en dat voelt echt aan als een beetje vettig leer).
deze tussenstukken zijn uberhaubt niet van leer volgens mij (zo voelt het althans).

en ja, ik wilde het ook vragen in de winkel maar ben het echt straal vergeten! beetje onhandig

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:09

Zijn die korte ook geschikt voor mensen met dikke kuiten?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:58

Toen wij die laarzen haalde vroegen ze of we er ook een spuitbusje bij wouden met van die spray om ze waterdicht te houden/maken.

ik heb ze 1x ingespoten voor gebruik, en bagger d'r nu overal mee door, nog geen kletspoten gehad hoor :D

die kortere hadden wel een iets wijdere kuit idd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:01

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:03

Opzich valt de voetmaat normaal, maar ze lopen toch al snel erg uit vindt ik waardoor ze toch ruimer worden om de voet...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:07

hm hoop dat ze bij mij niet gaan uitlopen..anders moet ik even een simpel zooltje oid erin stoppen want anders worden ze te groot.

bij mij viel een 40 dus net ietsje ruimer dan normaal.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:08

klopt ik heb er ook even een zooltje in gedaan en nu is het weer prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:16

ah. dat heb ik met mijn mountainhorse laarzen ook.
zit normaal tussen 38/39 in,heb daar 38 van en die zijn zelfs vrij ruim...maar met een zooltje zalig.
Dus denk dat ik deze ook maar 38 koop dan..
twijfel alleen nog over de kleur..

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:41

Ik heb ze ook ingespoten met een soort impregneerspray oid. En banjer er ook overal mee door, geen natte voeten :D En straks dat gladde lees eens oppoetsen met schoenpoets maar dat is nu nog niet nodig.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:27

Ik heb ze vanochtend binnen gekregen (Erobro= de hoge). De voetmaat is vrij ruim bij mij, evenals de kuitmaat. Ik heb voetmaat 40 en kuitmaat 37 normaal. Aan mijn kuiten past er nog een hele hand naast, dus voor mensen met kuitmaat 40 moet het ook nog passen. Ik heb ze vanochtend meteen ingesprayd met impregneerspray en hoop dat ik de garantie nooit nodig ga hebben.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:04

Ik heb ze vorig week gepast, vond ze erg ruim vallen en heb dus een maat kleiner nodig dan normaal. Helaas was deze laars beschadigd en niet goed afgewerkt, dus zijn nieuwe besteld. Ben benieuwd!
Gaat trouwens om die hoge!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:13

Ja ze vallen inderdaad ruim. \en worden ruimer.. Ik had nu bij nader inzien misschien toch wel een maat kleiner kunnen hebben, maar die knelden toen ik ze aanhad.