afspraak eigen paard ophalen, kan zomaar verzet worden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 14:00

zaterdag de 4e....op zn laatst!
maar we wouden liever donderdag dus al......

ben benieuwd of ze zich woensdag wel aan de afspraken gaan houden
zoniet dan gaan we wel stappen ondernemen richting die stal...

Zack

Re: afspraak eigen paard ophalen, kan zomaar verzet worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:03

Hmm kzou een stalgenoot lief aan kunnen kijken, maar denk het niet..
Zaterdag kan ik je weer van dienst zijn!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 14:04

Nou het is geen probleem om een vervoersbedrijf te moeten betalen, maar je spreekt toch een dag af met zo een man....
en hij houdt daar rekening mee
gelukkig kent meneer van het vervoersbedrijf stal A en weet dat het dikke ellende daar is.....dus hij heeft gelukkig! veel begrip....

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:10

dat is wel erg fijn!

Nienkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:52

volgens mij kunnen ze dat echt niet zo maken :oo
het is toch wel haar paard.
Maar wel fijn dat het vervoersbedrijf er begrip voor heeft :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:46

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ze niet willen dat er een paard uit de kudde gehaald word, wat toch onrust kan veroorzaken op het moment dat hun weg zijn, maar dat hadden ze ook wel even eerder aan kunnen geven zodat jullie je palnning daar op af konden stemmen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:33

Wanneer een paard gewond raakt wordt hij ook zo uit de kudde verwijderd toch.?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:48

mij lijkt het normaal dat je je paard mag bezoeken ook al staat hij op priveterrein. Anders zou je daar immers nooit kunnen komen? En wata ls de Da hem komt enten, of de hoefsmid komt langs, dan moet je daar van tevoren toestemming voor vragen?
Nee hoor, ik had hem gewoon opgehaald.

Kan me ook niet voorstellen dat dit voor de ándere paarden in de groep een probleem veroorzaakt. Als ze door het draad rennen bijvoorbeeld omdat je er een paard uithaalt dan zal er vast iets niet schorten aan de omheining.
En je kunt de twenter toch ook meenemen uit zicht en iets verderop inladen?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:52

Hahahahahahaha, denken ze echt dat ze zomaar bepaalt wat je met je eigen paard doen mag? kom zeg donder toch een eind op.

Het is jouw paard dan ga je toch je paard weghalen wanneer je dat zelf wilt op elke moment wanneer jij dat wilt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:02

ikdoemaarwat schreef:
sammie, dus een pensioneigenaar kan dit dus maar te pa en te onpas maken, krijgt mijn vriendin straks de rekening voor september ook nog en als ze besluit die niet te betalen,dan krijgt ze haar paard niet?
wel makkelijk dan dat je een eigen paard hebt maar er geen moer over te vertellen hebt :?
Je moet niet je frustraties op mijn botvieren ;) Ik kan niks aan de hele situatie doen, wat ik hier wel lees en meekrijg is elkaar upjutten van ik zou zus of zo doen. Terwijl men niet in die situatie zit, dus met geen mogelijkheid kan zeggen wat men in dezelfde situatie doet. Een eigen paard en geen moer te vertellen is weer het andere uiterste, maar het is en blijft wel zo dat je niet zo maar ongevraagd op iemands erf mag begeven. Het is zelfs zo dat als die man de politie belt dat ze jou tegen houden en niet die man omdat jouw 'eigendom' daar staat. Hoe dat op te lossen valt geen idee, het enige dat ik in deze hele situatie mee zou willen geven is denk na en ga geen domme dingen doen.

Vandaar mijn vraag zijn die paar dagen echt zo erg? En dan doel ik niet op het zotte gedrag van die man, maar puur om de rust en vrede te bewaren (bij jezelf/vriendin, want opgefokt en in haast een jong en onervaren paard weghalen zal de zaak niet versnellen, maar eerder vertragen) is het misschien gewoon niet onverstandig om het dier wat later op te halen. En bij het ophalen gewoon even duidelijk opmerken dat de man niet commercieel is aangelegd en dat ie niet hoeft te verwachten dat je ooit nog eens zaken met m zal doen. Wat je in deze zaak (ook) kan doen is mond tot mond reclame. Beste middel dat er is.

Wat betreft betalen van de rekening en het paard niet krijgen. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar een (1) onbetaalde rekening is geen reden om een paard te vorderen. Meerdere wel, maar dat is niet zomaar gedaan en is ook niet van de een op de andere dag :)

Succes!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:32

er wordt wel vooruitgelopen op de zaken...
mischien hadden de opfokeigenaren wel een goede reden waarom ze het weekend weg zijn.... het is natuurlijk niet netjes dat een afspraak niet nagekomen kan worden, maar zoals gezegd, mischien wel een goede reden, eerder gemaakte afspraak waar niet aan gedacht is.... ziekte/dood... verrassingstrip...

het paard zo uit de kudde trekken zou ik evenmin doen... er zal er maar eentje loskomen.. en ik als eigenaar van een van de andere opfokdieren zou dat absolut niet op prijs stellen....

Is wel makkelijk roepen, ik had dit en ik had dat.... lijkt me een zeer slechte zaak dat het mogelijk is dat zomaar iedereen te pas en te onpas bij een opfok kudde in de weide gaat om dieren eruit te halen....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 17:44

sammie: het was helemaal niet pesoonlijk naar jou gericht, ik denk dat je het zelf zo opvat ;)

alane: er werd overduidelijk gezegd dat ze even besloten een weekendje weg te gaan....(positieve trip dus)
als je dat weet dan meld je dat ruim van te voren af
hebben ze niet gedaan dus wij hadden zoiezo van jan met de korte achternaam bij het land gestaan :\

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:05

Ik neem aan dat de paarden daar ook een vervanger krijgen het weekend, dus ik had gezegd: regel maar dat die vervanger helpt mijn peerd uit die groep te halen. Of die mensen zelf, of iemand die ze aanwijzen die ze ermee vertrouwen. En anders kwam ik hem zelf wel opladen met alle risico's vandien, dat is dan hun probleem hoor. Als je al zo ontzettend lang een afspraak hebt staan en die mensen bellen niet eens even zelf om aan te geven dat het niet lukt... Tof van de vervoersmaatschappij, want daar had je ook nog een gepeperde rekening van kunnen krijgen voor een afspraak die niet door kan gaan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:13

tja ik steek dan iets anders in elkaar.. is dan wel mijn paard... maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om die zomaar uit een opfokkudde te trekken... zoals gezegd er zal maar iets gebeuren.. je bent op de hoogte dat de stalhouder er niet is, dat het ophalen verzet is... etc.
Daarbij, belt dadelijk iemand de politie, dat er mensen bezig zijn op de weide van X paarden te vangen, heb je dat gezeur erbij...

Het zal maar jou paard zijn die wat overkomt als een derde 'zijn' paard uit de kudde trekt, kan me de reacties op bokt al voor me zien...

Dan had de vriendin gelijk moeten doorpakken en zeggen dat ze het paard ophaalt... maar niet naderhand sneekie uit de wei plukken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 23:16

alane: het is dat mijn vriendin nog ff belt anders hadden we dus mooi van niks geweten
en sneekie zijn we niet hoor, ze krijgen de mededeling dat als ze er woensdag niet halen dat we stappen gaan ondernemen

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:36

nou ik heb bijna alles gelezen..
ten eerste is het wel privé terrein, maar je "huurt" het toch om je paard er te laten lopen, dus lijkt me niet meer dan normaal dat je dan wel je rechten hebt om er te komen.. (naar je paard kijken/verzorgen) dus ook eventueel "zelf" je eigendom ophalen..
overigens had ik hem ook opgehaald, ook al gaat het om jonge paarden, als je maar weet waar je mee bezig bent...!
overigens vind ik het wel netjes van je vriendin dat ze toch nog het geduld opbrengt om te wachten, was mij denk ik niet gelukt, afspraak is afspraak... (vind ik. je komt er 6 weken van te voren mee, lijkt me hardstikke netjes!!)
en politie inlichten lijkt me van te voren is een goed plan (mocht die man echt losse handjes krijgen) weten ze ervan..
ik wil jullie heel veel succes wensen, blijf dit volgen ben benieuwd of woensdag wel doorgaat!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:37

ikdoemaarwat schreef:
sammie: het was helemaal niet pesoonlijk naar jou gericht, ik denk dat je het zelf zo opvat ;)
Ik voel mij niet persoonlijk aangevallen, maar ik lees wel een hoop frustratie in je berichten ;) Logisch.. maar niet nodig.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:44

ikdoemaarwat schreef:
alane: het is dat mijn vriendin nog ff belt anders hadden we dus mooi van niks geweten
en sneekie zijn we niet hoor, ze krijgen de mededeling dat als ze er woensdag niet halen dat we stappen gaan ondernemen

sneekie was het geweest als je het paard toch gehaald had ondanks dat de stalhouder aangegeven heeft er niet te zijn.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:46

Is er niemand die de staleigenaren vervangt als deze weg zijn. Dat lijkt mij nou ook niet echt handig. Dan is er dus niemand in de buurt die als er iets gebeurd actie kan ondernemen.

Als er wel iemand is die de taken overneemt, dan zou die neem ik aan ook gewoon kunnen helpen om het paard te verhuizen.

Ik neem aan dat de staleigenaren ondertussen weer terug zijn. Misschien is het handig om nog eens om de tafel te gaan voor een goed gesprek.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 15:25

Sammie schreef:
Ik voel mij niet persoonlijk aangevallen, maar ik lees wel een hoop frustratie in je berichten ;) Logisch.. maar niet nodig.

Nou ik ben nogal snel van de grovere woorden, dus echt geheel gefrustreerd wil ik het niet noemen
nou had het uiteraard niet mijn paard moeten zijn
dan was het een ander verhaal, maar ik had zoiezo al anders gereageerd in de situatie ;)

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:40

Zou gezegd hebben dat ze er maar voor zorgen dat je hem op de afgesproken datum kan ophalen en dat je ze anders ook nog verantwoordelijk stelt voor alle extra gemaakte kosten. Ik lees dat ze vervoer moet huren. Ik zou me kunnen voorstellen dat als ze dit zo kort van tevoren moet afzeggen dat het bedrijf hier kosten voor in rekening brengt. Vervolgens moet je huur betalen op je nieuwe stal waar je paard nog niet staat. Extra telefoonkosten voor opnieuw regelen van alles e.d. Gewoon alles doorberekenen aan hun. Afspraak is afspraak. Ze geeft het niet voor niks ruim van tevoren aan dan kunnen die mensen het toch niet maken om weg te gaan zonder een vervanger te regelen die zorgt dat alles netjes verloopt zoals het was afgesproken.
Zou daar ook nooit meer een paard in opfok zetten met die mensen kun je duidelijk geen afspraken maken, dan zou ik ze mijn paard ook zeker niet toevertrouwen.
Succes en ik hoop voor je vriendin dat het woensdag allemaal volgens planning verloopt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 15:55

leonie1984 schreef:
Zou daar ook nooit meer een paard in opfok zetten met die mensen kun je duidelijk geen afspraken maken, dan zou ik ze mijn paard ook zeker niet toevertrouwen.
Succes en ik hoop voor je vriendin dat het woensdag allemaal volgens planning verloopt.

geloof me, kennissen van mij gaan daar zeker niet meer staan!
en ik heb er een boel hoor :j

mond op mond reclame is de beste en snelste reclame! ook voor het negatieve werk :j

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:00

Ik begrijp het verhaal van de kudde wel! Het is geen makkelijke klus om een twenter uit een kudde te halen!
Maar ik vind wel afspraak is afspraak!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:58

en is het gelukt om het paard nu wel op te halen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:44

ben ook benieuwd maar ga er vanuit dat het wel gelukt is inmiddels?