Geslacht verkeerd in paspoort.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Geslacht verkeerd in paspoort.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:02

De dierenarts die je pony controleert en dat rapport opstelt, stuurt het formulier op, of laat het jou doen. Jij moet het paspoort op je naam laten zetten en daarmee dus ook opsturen. Dan kunnen ze de wijzigingen aanbrengen. Wat de kosten zijn en of je die moet betalen, weet ik niet, maar ik ben bang dat er wel betaald moet worden. Dat moet je dan wel overhebben voor een pony die je krijgt ;-)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:06

ik ken een merrie, en die wilde we laten dekken (natuurlijk) en die merrie werd maar niet hengstig....na een paar weken toch maar een keer laten scannen....zaten er teelballen naast de eierstokken..dus ja, wat laat je dan in het paspoort zetten :P ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:07

zijn gewoon vragen die ik wil weten en hoe en wat. mijn 1e pony staat ook nog niet op mijn naam. en ik snap nog steeds niet waarom dat wel of niet zou moeten. het is geen eigendoms bewijs!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:08

Sky_As schreef:
ik ken een merrie, en die wilde we laten dekken (natuurlijk) en die merrie werd maar niet hengstig....na een paar weken toch maar een keer laten scannen....zaten er teelballen naast de eierstokken..dus ja, wat laat je dan in het paspoort zetten :P ??

aaaah, een transsexuele pony. dat is wel heel raar :S

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:09

Ik heb mijn paard wel op mijn naam laten zetten, het is mijn paard, en dat wil ik kunnen laten zien! Volgens mij kun je je aan de hand van de papieren niet identificeren als eigenaar van het paard, maar wel aantonen wie de eigenaar is, en dat vind ik toch wel handig!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:11

haha ja, het schijnt toch echt vaker voor te komen...zo schijnen er dus ook hengsten te zijn die ook een vulva hebben... ...ja :S ...erg vreemd.

misschien voor jou niet zo van belang...maar een paard op je naam laten zetten heeft natuurlijk wel voordelen. Als jij ooit je paspoort of iets kwijtraakt, dan sta je in ieder geval wel als eigenlijk geregistreert. Ook met fokken is het een voordeel dat je makkelijker terug te vinden bent...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:25

Alou schreef:
zijn gewoon vragen die ik wil weten en hoe en wat. mijn 1e pony staat ook nog niet op mijn naam. en ik snap nog steeds niet waarom dat wel of niet zou moeten. het is geen eigendoms bewijs!?

Nee...dat je naam in het paspoort staat is geen bewijs dat het paard van jou is. Degene die het paspoort in handen heeft kan de eigendom claimen.

Ik heb één van mijn paarden ook niet op mijn naam staan. En die heb ik al zes jaar. Maar heeft voor mij geen meerwaarde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:33

Nouja ik bedoel als hij toch opgestuurd moet worden,
Dan laat ik hem wel op mijn naam zetten. :) xx

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:39

Tot nu toe heb ik nog niet hoeven betalen voor de correcties, het is tenslotte de fout van de schetser/chipper. Wel moest ik idd de paarden overschrijven op mijn naam en dat moet wel betaald worden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:19

Voor ik het paard zou laten komen zou ik zeker willen weten of de chip klopt met het nummer in het paspoort zo ja dan aal laten passen. Als het niet klopt zou ik bedanken voor het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:23

ik zou niet kunnen bedenken waarom het niet zou kloppen, (het paspoort bij dit paard) het paard is vanaf veulen van dat oude vrouwtje geweest zijn paspoort en chip zijn gezet en aangevraagd op vlieland, en hij heete altijd al beauty, voor de zekerheid controleren we het. maar het heeft geen zin om iemand op te lichten als het paard niet echt meer van iemand is, en ik hem zo mee mag nemen :P haha

Joost1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:47

Alou schreef:
Over 10 dagen komt mijn nieuwe paardje Brother Bear 7 jaar oud,
Nu heet hij nog Beauty maar dat vonden we geen leuke naam voor een ruin.
Waarschijnlijk vond het stamboek (NFPS) de naam en het geslacht ook niet bij elkaar kloppen,
want in het paspoort van het paard staat dat het een merrie is, maar het is toch echt een ruin!?
Het is een bonte kruising die helemaal waarschijnlijk geen fell pony in zich heeft.
Hoe kan dit gebeurt zijn!? en nog belangrijker. hoe onder ga je een geslachts verandering in het paspoort?

bedankt!

ahum..........
Ik zou toch denken dat het geslacht bij een paard toch redelijk goed zichtbaar is ??
Bij bijvoorbeeld een musje zou dat iets lastiger kunnen zijn maar bij een paard.................