Wedstrijdrijbroek met kunstlederen zitvlak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:25

Urielle schreef:
lijkt mij ook te mogen.
ik denk dat je echt moet gaan richting wit met roze zitvlak oid wil het niet mogen :+

nouhou, over verwassen hebbende, mijn dochter had een set rockle hanschoenen, keurig netjes met de broek en shirt gewassen... kijk in de machine en de handschoenen waren licht rose.... grote schrik... de rest gewoon wit, en niets rose in de machine... alleen de zit was ook lichtelijk vrekleurd, gelukkig is dat weer weggetrokken met drogen... de handschoenen zijn toen verder gegaan als zalmkleurig.

vwb champagne met bruinige afwijkende zit... door twijfel de broek niet gekocht, vond hem een beetje te onwedstrijdbroek-achtig eruit zien. Wit met grijs of zelfs zwart blijft een wedstrijdbroek uitstraling houden. champagne met camel zit, is wedstrijbroek af. (zelfde broek zonder leren zit, was wel weer wedstrijdbroekerig)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:29

Alane schreef:
jury schreef:
Waar in het reglement staat dan dat de rijbroek in twee kleuren mag zijn?

Er staat uberhaupt niets over het zitvlak, of (kunst)leder wel of niet mag,

ooit een witte broek gezien met een exact zelfde witte (kunst)leren zitvlak? Zijn bijna allemaal afwijkend van kleur, en dan zit je al aan 2 kleuren... en waarom een witte rijbroek met een cremig zitvlak wel en een grijs zitvlak niet?

Mischien een idee om de KNHS te mailen hierover....

Grapsig is dat een beige plastron niet is toegestaan... maar wel bijpassend moet zijn...
Citaat:
D. een witte, beige of gele rijbroek.
D. een bijpassende witte of gele plastron of stropdas, wanneer een dressuurblouses
wordt gedragen is het dragen van een plastron niet verplicht.

Jep, heb er eentje. ;)
Was goed zoeken maar ze zijn te vinden. :j

kevin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:38

Mijn witte rijbroek ziet er bijna net zo uit. Beetje jammer dat hij ooit helemaal wit was :+. Dan zou ik daar dus ook eigenlijk niet meer mee mogen starten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:47

Ayasha schreef:
Alane schreef:
Er staat uberhaupt niets over het zitvlak, of (kunst)leder wel of niet mag,

ooit een witte broek gezien met een exact zelfde witte (kunst)leren zitvlak? Zijn bijna allemaal afwijkend van kleur, en dan zit je al aan 2 kleuren... en waarom een witte rijbroek met een cremig zitvlak wel en een grijs zitvlak niet?

Jep, heb er eentje. ;)
Was goed zoeken maar ze zijn te vinden. :j

Alleen al doordat het materiaal anders is, is de kleur altijd afwijkend.. net als bolletjes wol die niet hetzelfde verfbad hebben gehad... zijn het zelfde maar wijken af...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:14

als het tint verschil zo licht is dat je er met je neus op moet staan zal et em nie maken. De eerste jury die zo dicht komt kijken heeft een groter probleem dan het tintverschil vrees ik. :+ Maar er zijn wel degelijk witte rijbroeken met witte kunstlederen zitvlakken. ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:53

Ayasha schreef:
als het tint verschil zo licht is dat je er met je neus op moet staan zal et em nie maken. De eerste jury die zo dicht komt kijken heeft een groter probleem dan het tintverschil vrees ik. :+ Maar er zijn wel degelijk witte rijbroeken met witte kunstlederen zitvlakken. ;)

Ik ontken ook niet dat er geen witte broeken zijn met witte kunstlederen zitvlakken... die koop je in bijna iedere ruitersportzaak.. alleen al het feit dat je kunt zien dat er een kunstlederen zit is geeft al aan dat er kleur verschil is...
hetzelfde geldt voor ingenaaide ronde zitvlakken, ondanks zelfde kleur en zelfde materiaal zie je 'kleur' verschil omdat de structuur anders loopt en daardoor de lichtinval anders is...
En dan vind ik persoonlijk een groot contrast, dus witte broek/grijze zit mooier dan het net-niet gehalte... (want dat was de reden waarom mijn dochter nu een witte broek met grijze heeft, na een witte broek met witte zit, maar met bruin doorgestikt, zodat het kontrast net iets groter was...)