paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:15

Lisetje schreef:
Nou dat kwam voornamelijk omdat dit de 1e keer na lange tijd was. Hij heeft (nog steeds een beetje) probleempje gehad met zijn knie/knieschijf.
Maar ondanks dat ben ik ontzettend blij hoor haha.

heerlijk he? als je na een lange tijd weer een beetje aan de gang kan?
Ik kan ook mijn geluk niet op na ruim 2 jaar revalideren van blessures

Lisetje

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:16

Ja dat was echt heerlijk inderdaad. We zijn er nog lang niet, mogen nu ook alleen maar stappen. Maar dan nog, het feit dat je er weer lekker op zit ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:26

Meld me ook maar :D ik draag nooit shirtjes uit de ruiterzaak. Alleen broek en sokken, en verder doe ik gewone shirtjes en polo's aan. Ik heb wel altijd aansluitend (maar niet strak), geen tenten.
Ik heb op maat gemaakte petrie gaithers voor mn dikke kuiten in combi met lange benen :+

dit ben ik afgelopen zaterdag
http://img.photobucket.com/albums/v641/ ... 1282468089
http://img.photobucket.com/albums/v641/ ... 1282467805

meer foto's in mn profiel.

Ik ben inmiddels 10 kilo kwijt en 2 kleding maten, ik heb het aan mn schildklier en sinds ik daar medicijnen voor heb gaat het afvallen stukken beter :D
Voor het afvallen had ik mondoni broeken die zijn erg geschikt voor maatje meer!
Nu heb een cavallo en die zit me perfect, had wat langer gemogen ondanks lengte maat maar zit verder prima :)
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 23-08-10 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:29

Mrie met maatje 44 en qua rijbroek soms wel 46 (ligt aan het merk)
Ik merk bij het zoeken naar kleding dat het ook heel erg afhangt van wat voor een figuur je hebt. Ned-horse maakt mooie broeken waar heel wat derriere in kan, maar heeft wel een taille en dat heb ik niet.... Die viel dus al snel af.
Nu rijd ik in Boss rijbroeken, maar die zijn eigenlijk van mindere kwaliteit en worden wat sneller vaal dan ik wil. Maar de pasvorm doet het dan weer wel heel goed. Pikeur lukt ook wel maar dan zie je wel een prachtige tailleband afgetekend in mijn vellteje.
Qua laarzen heb ik eigenlijk geen problemen, ik rijd al jaaaaaaren met dezelfde petri's modelletje baggerlaars met ritsen. Hij wordt helaas niet meer bij mij in de buurt verkocht als hij uberhaubt nog verkocht wordt.
Ik heb een prachtig rijjasje, Ik geloof Horka, maat 44 waarbij je geen enorme cupmaat nodig hebt om de boel flink te kunnen vullen. Wel heb ik de mouwen wat korter laten maken maar toen zat hij dan ook perfect.
Ik heb alleen besloten geen wedstrijden meer te rijden, dus hangt hij nu na 6 proefjes in de kast.... Mocht er iemand belangstelling hebben dan PB maar.

Verder geen problemen. Ik heb nooit het gevoel dat ik nagekeken wordt. Echt niet. Ik heb wel met mijzelf de afspraak dat als ik bove de XX kilo kom dat ik dan niet meer mag rijden. dat motiveerd verbazingwekkend goed. Ik vind dat Mijn paard niet rond hoeft te sjouwen met mijn gebrek aan beheersing...
Anders is het natuurlijk als je zoals TS problemen met je gewicht hebt door gezondheidsproblemen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:34

Ik heb ook een maatje meer (46/48), helaas. Maar gelukkig mijn paard ook, die heeft echt geen enkele moeite met mij op haar brede rug!

Momenteel heb ik maar 1 passende rijbroek (gelukkig rij ik niet zo vaak), en draag ik daar het liefste sweaters of wijde shirts boven. M.n. mijn buik is een probleemgebied en die puilt zo heel charmant over m'n broek :+ Overigens heb ik nog nooit commentaar gehad erop.

HuppaJenH, ik zal vanavond zien of ik tijd heb om mijn maten op te meten! Ik merk inderdaad dat 'reguliere' kleding in de grootste maat zó anders is dan kleding die specifiek is ontworpen voor een maatje meer!

Voor diegenen die willen afvallen heb ik een goede tip. Ik ben vorig jaar véél afgevallen met Prodimed. En het kost nauwelijks moeite. Andere (goedkopere variant) is WLS.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:36

Er was laatst ook weer een discussie over mensen met een maatje meer en paardrijden.
Tsjah ik kan nou niet echt zeggen dat mijn draver van 1.55 moeite met mij heeft. Dat zou je toch meteen moeten merken?
Ik stap altijd wel op met een krukje trouwens. Jullie?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:40

leuk hoor, die foto`s maaruh......jij bent nog lang niet te dik hoor (zoals ik het zie dan) maar dat vind ik van meerdere hier op dit topic.

Ik heb ook gezondheidsklachten door mijn gewicht.
Werd suikerpatient in mijn laatste zwangerschap, baby was erg groot (heb ik geweten ook ;( ) en ik was zelf ook wat gegroeit.
Later cholestorol en pols tabletten er bij.
Stom genoeg motiveerd me dat niet genoeg om flink aan de lijn te gaan.
Huisarts word dan ook niet erg blij van mij :D
Mijn merrie heeft er totaal geen moeite mee maar mijn man baalt er flink van als er weer medicatie bij komt :+

hahaha ja ik ook met opstapje, klim desnoods even op de rand van de bak.
Ik wil het dier niet overbelasten maar krijg mijn dikke kont ook niet opgehesen _O-

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:41

Ja, ik gebruik ook bijna altijd een opstapje, of zet mijn paard op een lager stukje dan ikzelf sta (onderweg)..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:44

alison_belle schreef:
leuk hoor, die foto`s maaruh......jij bent nog lang niet te dik hoor (zoals ik het zie dan) maar dat vind ik van meerdere hier op dit topic.

Was dat maar zo :+
Dat lijkt zo omdat ik lang ben en het zit bij mij over mn hele lichaam niet op 1 gebied, ik ben 1,84 mijn paard is 1,76. Ik heb ook maat 46 van rijbroeken en 44 van spijkerbroeken.
en je moet niet vergeten dat ik er nu 10 kilo af heb en 2 maten dus ben op de goede weg, maar geloof me, ben er nog lang niet! Moet er nog zeker 30 af.

Ik gebruik trouwens ook altijd een krukje
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 23-08-10 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:48

Ik ben al op zoek naar een goede fiets! Kan ik gaan fietsen naar de paarden enz.
De weg naar de paarden toe word binnenkort afgesloten, dus dan zou ik met de auto helemaal om moeten. Goede rede om te gaan fietsen dus :Y)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:51

Ik stap ook altijd op met krukje :j
Ik ben overigens 25 kilo afgevallen. Mag nog meer, maar ik heb een iets handzamer model nu :D
Bij mij is de verhouding wel zoek. Ik heb lipoedeem, waardoor alles zich centreert op billen en benen. Dat was maat 48, nu 44 (dankzij operatie) en bovenlichaam is 40/M.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:55

Joh, maat 46? Dan zit je in de lage maten bij mij :D .
Valt wel mee hoor, en keuze genoeg in leuke broeken, bodywarmers etc!
Ook voor de verschillende figuren zoals de appeltjes en de peertjes... :P

Leuke foto's komen er voorbij, altijd leuk om te zien hoe iemand anders het doet met de kleding.
Mede daarom heb ik ook een Wall of Fame aangemaakt op m'n website, kun je ook zien hoe het echt staat.
Volgende maand hebben we zelf een fotoshoot om allerlei setjes te showen dus binnenkort nog meer leuke plaatjes.

Momenteel heb ik ook nog een actie lopen. Met gebruik van de kortingscode ZOMER2010 krijg je een cadeautje en gratis verzendkosten.

Trouwens, ik ben zelf ook (weer) aan het afvallen, stap op met een krukje en rij een Tinker. Die kan wel wat hebben.
Ben er dus wel degelijk mee bezig hoor, ook met wat ik aan heb. Maar merk wel als ik me leuk kleed ik me ook beter voel.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:02

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:03

hier ook een maatje meer 48 + :D :D
ik zit wel altijd met een probleem kwa rijbroek kopen
ik moet dus van boven een grote maat
maar dan zijn de pijpen altijd kilometers te lang
weet iemand waar ik brede rijbroeken kan bestellen met korte broekspijpen
en graag niet van die duren ;(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:05

Nagano: heb je de broeken van Global al eens geprobeerd? Die rekken ontzettend mee, hebben veel ruimte van boven en zijn kort. En zijn betaalbaar :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:05

alweer zo een leuke foto, gaaf paard ook zeg!!!
ziet er echt TOP uit :D

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:06

ik meld mij ook!
ik heb maat 46,soms wel groter als de rijbroeken kleiner vallen!
ik heb een wedstrijdjasje van harry's horse in maat 50(terwijl ik normaal 44/46 heb) en die zit heerlijk <3 (zie topic in onderschrift ;))
ik had een heel mooi jasje gepast in 46 en die viel helaas echt als een 42 ;(

ik draag gewoon iets strakkere shirtjes,ik voel me niet zo op mijn gemak in die hele wijde dingen...
soms als ik foto's zie van mezelf denk ik ook wel eens: gatsie wat dik ben ik daar :+
maar veel mensen zeggen dat mijn verzorgpaard er geen last van heeft...

ik rij veel met mijn leren chaps,maar heb ook lipica laarzen voor op wedstrijd :)
http://img.photobucket.com/albums/v206/ ... C00234.jpg
dit ben ik:

http://img.photobucket.com/albums/v206/ ... ure016.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v206/ ... G_0581.jpg

ik ben veel aangekomen na het gebruik van de prikpil,ik ben wel bezig met afvallen,hoewel het nog niet echt lukt ;(
maar zo snel gaat dat ook niet natuurlijk :P

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:07

Nagano schreef:
hier ook een maatje meer 48 + :D :D
ik zit wel altijd met een probleem kwa rijbroek kopen
ik moet dus van boven een grote maat
maar dan zijn de pijpen altijd kilometers te lang
weet iemand waar ik brede rijbroeken kan bestellen met korte broekspijpen
en graag niet van die duren ;(

Dat heb ik ook, ik sla de pijpen gewoon om naar boven.. Sokken erover en niemand die het ziet.. ;)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:07

Amanda schreef:
Nagano: heb je de broeken van Global al eens geprobeerd? Die rekken ontzettend mee, hebben veel ruimte van boven en zijn kort. En zijn betaalbaar :D

dankje ga kijken of het wat is en of ze ze bij mijn ruiterhuis zijn

@sita
dat vind ik dus echt niet zitten het is bij mij ook best veel en dat gaat pijn doen als ik loop of rij

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:18

Ik heb altijd broeken van Cavalo blue label. Ik heb dus geen dikke kuiten waardoor de meeste broeken te wijd zijn op mijn kuiten.

Nagano

Amanda schreef:

wie weet waar ik dit merk kan bestellen
ze verkopen dit merk niet bij ons ruiterhuis |(

Chubby

Sita_ schreef:
[Dat heb ik ook, ik sla de pijpen gewoon om naar boven.. Sokken erover en niemand die het ziet.. ;)

Dán zouden mijn laarzen serieus niet meer dichtgeritst kunnen worden!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:20

huppaJenH ik kan een patroon maken van een jasje maar heb wel ideeën ,kan ik dat ook insturen?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:21

Ik heb niet eens laarzen meer.
Chaps wel, die lekker rond mijn benen draaien onder het rijden :(
moet toch echt eens serieus op zoek naar laarzen maar die dingen zijn altijd zo vreselijk duur

melch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:23

Ik heb ook altijd moeite om een rijbroek te vinden, tot de verkoopster adviseerde eens een herenrijbroek te passen.
En die zit goed.
Misschien een tip voor andere bokkers.......