Wedstrijdsecr/verenigingen: Hoe vrijwilligers regelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardengekst

Re: Wedstrijdsecr/verenigingen: Hoe vrijwilligers regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:46

Wij werken ook met intekenlijsten, wie eerst komt heeft eerste keus. En wie niks invuld wordt op de open plekken ingedeeld.
Leden zijn 'verplicht' om te helpen, het levert de club geld op zodat de contribuie voor iedereen laag kan blijven :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:51

Wij hebben geen intekenlijsten, wij delen zelf alle leden op alle wedstrijd in. Deze lijst word voor een heel jaar lang gepubliceerd op onze site, en de leden worden zelf nog even na gemaild als ze moeten helpen. Kunnen ze niet? Dan regel je zelf vervanging.

In de praktijk werkt het op zich wel, het namailen of nabellen kost je soms wat tijd. Maar mensen die niet kunnen, en geen vervanging zoeken kunnen wij verder niets mee. Dan gaan we zelf dus maar weer op zoek.

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:16

en wat doen jullie dan met de mensen die niet komen opdagen bij bv een wedstrijd? of komt dat bij jullie niet voor?

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:15

Dit is zo te lezen toch echt bijna overal een probleem, zo ook bij onze vereniging.
Iets wat wij doen om wat extra vrijwilligers te krijgen is dat wanneer eigen leden na sluitingsdatum afmelden voor een wedstrijd (om mee te doen) ze kunnen kiezen tussen het inschrijfgeld alsnog betalen, of een keer een dagdeel komen helpen. Helpt ook wel iets.. (btw wij hebben ongeveer 2 knhs wedstrijddagen per maand)
Mensen die zeggen geen tijd te hebben om te komen helpen maar wel wedstrijd komen rijden vind ik erg goedkoop en makkelijk. Alleen doordat er mensen zijn die wel komen helpen kunnen er wedstrijden georganiseerd en gereden worden. Je kunt dan dus ook zelf minder vaak starten en in plaats daarvoor eens helpen, zodat je uberhaupt wedstrijden kunt rijden!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:19

Onze rijvereniging ging werken met een beloningssysteem: door mee te helpen kun je punten verdienen voor gratis deelname aan clinics.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:05

Dit is denk ik een probleem waar vele verenigingen last van hebben.
Bij ons op de vereniging hangt een lijst met alle concoursen en daarvoor kan je jezelf inschrijven voor een vrijwilligers taak. Hoe eerder je erbij bent hoe meer keuze je hebt. Als je niet 1x in het jaar helpt krijg je bij ons een soort van boete van 75 euro. Het is heel jammer dat onze vereniging deze regel heeft gemaakt maar het is helaas wel noodzakelijk aangezien vrijwilligers steeds lastiger zijn te vinden!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:34

pros_zero schreef:
en wat doen jullie dan met de mensen die niet komen opdagen bij bv een wedstrijd? of komt dat bij jullie niet voor?

Dan belt onze voorzitter/bestuurslid dressuur er even achteraan ;) Komt eigenlijk niet veel voor :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:43

Ik doe het secretariaat bij 2 verenigingen.
Voor beide hoef ik niet zelf op zoek naar de vrijwilligers.

De ene (waar ik dressuursecretariaat van ben) is een vereniging zonder eigen accomodatie.
Daar hebben we de afspraak dat je voor een dagdeel hulp (4 uurtjes) 1x gratis mag starten.
Dat geeft niet zo heel veel extra vrijwilligers. Maar ze nemen het net wat makkelijker aan.

De andere vereniging (waar ik het spring secretariaat van ben) hebben ze de regel dat elk lid 4 dagdelen verplicht is te helpen.
Op internet op de site kan je zelf aangeven wanneer en voor welke taak je je wil opgeven.
Helaas doet lang niet iedereen dat.

Voor beide verenigingen wordt in de weken voor een evenement nog gebelt met de mogelijke vrijwilligers.

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:56

een boete opleggen hebben wij het ook wel eens over gehad, maar verwachten dat die personen het of gewoon betalen en nog niet helpen, of naar een andere vereniging gaan.

als ze bij ons niet komen opdagen bellen we er ook achteraan, meestal krijg je dan als antwoord: ow ik was het vergeten, of ik had iemand anders geregeld en ja als die komt kan ik daar niks aan doen.
tja was moet je dan.

het blijft gewoon lastig..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:54

Wij organiseren alleen voor Z1/Z2/ZZL dressuur, omdat deze groep ruiters het bij ons in de regio nog maar zeer weinig kunnen starten als gevolg van de 20/60 regel . Opgestart door een clubje enthousiaste mensen, die dus ook allemaal mee komen helpen omdat ze in hetzelfde schuitje zitten en hart voor de sport hebben. Een deel van die mensen zijn van onze eigen vereniging, maar de helft zijn gewoon mensen uit de paardenwereld die achter dit concept staan.
We hebben geen probleem gehad met de vrijwilligers vorig jaar, en voor het komende jaar ook genoeg mensen die graag willen komen helpen. Onze vereniging is administratief, en dus hoeven die mensen ook niet te komen helpen als ze daar geen tijd/zin in hebben. Dus hier ook geen boetes, intekenlijsten, enz.