Hoefsmit maakt fout en nu??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jooooy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:43

ik vind zelf
dat de schuld bij allebei ligt
endat de 85 gedeelt moet worden.

chocobroodje

Re: Hoefsmit maakt fout en nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:50

Wat ik niet begrijp:
Waarom heeft je vriend niet gezegd dat het beslaan niet nodig was?

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 14:35

Hey bokkers,!

Heb alles geregeld..en de hoefsmiDD vond wel degelijk dat de fout bij hem lag!! hij neemt de schuld opzich, van de vee arts, en verder komt volgende week mn eigen Hoefsmid weer(Y):D
om alles ff te checken...
als alles wel goed zit etc;)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:39

Dat is heel netjes van de smid.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:45

babet1991 schreef:
Hey bokkers,!

Heb alles geregeld..en de hoefsmiDD vond wel degelijk dat de fout bij hem lag!! hij neemt de schuld opzich, van de vee arts, en verder komt volgende week mn eigen Hoefsmid weer(Y):D
om alles ff te checken...
als alles wel goed zit etc;)

Dan mag je in je handen klappen met zo'n hoefsmid!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:52

Nette actie van de man. Hierdoor kan ik niet geloven dat het een botte boer is (dat idee kreeg ik door de omschrijving).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:02

Als ik die smid was geweest had ik het mooi niet gedaan.

Ik vind het verhaal een beetje maf.
Paard moet niet bekapt worden maar je vriend is wel aanwezig.
Je vriend had moeten zeggen dat hij had moeten stoppen als de smid zo'n botte boer is.
Dit is dus iets waarom ik nooit in de molen mee ga van hoefsmeden enz. op een stal. Ik houd alles in eigen hand!
Heb wel eens op stallen gereageerd waar ZIJ de dienst uit willen maken terwijl het mijn paard is... Dacht het niet.

Maar, netjes van de hoefsmid! :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:04

Ik had ooit een rekening van 500 euro, paard was vernageld maar ik heb nooit een cent gezien.Jij hebt meer geluk gehad, net van hem hoor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:04

Dus als je gelijk die hoefsmid gebeld had, was alles al opgelost geweest en had je dit topic niet hoeven maken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:16

Denk dat je nu je mening wel mag wijzigen over de beste man.
Dat een paard zich verlipt in het ijzer hoeft niet persé de fout te zijn van de hoefsmid. Als de smid net bezig is om het ijzer te nagelen (er zit bijvoorbeeld pas 1 nagel in) en het paard trekt abrubt zijn been terug en zet zijn been lomp neer is het zo gebeurt hoor!

Wij vinden onze paarden allemaal stuk voor stuk de liefste en de beste. Dat wil nog niet zeggen dat ze ook zo zijn in vreemde/nieuwe situaties. Het is voor een smid lastig als een paard niet lekker mee wil werken, het is een zwaar beroep waar best wat meer waardering voor mag worden uitgesproken. De meeste vinden het allemaal maar prima als het paard staat te wiebelen, staat te hangen, met zijn neus staat te schuren aan de rug van de smid als de deze bezig is, maar we verwachten ondertussen wel dat diegene zijn werk netjes doet en dat hij vooral niets zegt over het paard als die zo bezig is!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:04

Zo zeg, dat is erg netjes van die smid..imo had ie dat niet hoeven doen, maar denkt vast laat maar, kost me minder dan negatief gel*l op een forum als deze..
Petje af dus voor je smid.

viviandl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:31

ik zou zeker contact opnemen als het toch je eigen smid niet is, je kunt het altijd proberen, hij zal hier niet voor verzekerd zijn ! maar ja is risico v zijn beroep als hij bv iets omstoot valt dat wel onder zijn verzekering maar hij is wel aansprakelijk in beide gevallen.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:33

Ik vind het erg netjes van de smid dat hij vond dat het idd zijn schuld was. Had ook anders kunnen zijn. Als ik zo lees wat je schreef ben je netjes tegen hem gebleven, anders had hij dit echt niet gedaan.

Even Off topic: de reacties over de schrijffouten vind ik eigenlijk schandalig. Niet iedereen kan netjes en foutloos Nederlands schrijven. Of dat nu makkelijk leest of niet. Hou je gewoon aan het topic en haal niet iemand neer om zijn schrijffouten. Maar dat is mijn mening.