Kun je stalhouder aansprakelijkstellen? hoe met foto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Re: Kun je stalhouder aansprakelijkstellen? hoe met foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:37

Hoe is het inmiddels met het oog?? En heb je al een andere stalling gevonden??

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:03

Mensen die zeggen dat dit een simpel oogontstekinkje is...tsja, in 9 van de 10 gevallen wel. Doordat ik destijds dacht dat mijn paard een simpel oogontstekinkje had en zelf ben gaan prutsen met gekookt water en kamillethee was mijn ruin dus 2 jaar later zijn oog kwijt.

Verder heb ik ook tot 7 jaar geleden gedurende 6 jaar lang met veel plezier op deze stal gestaan. Hoe de situatie nu daar is kan ik dus niet beoordelen maar destijds vond ik het er prima, alhoewel er soms wel wat dingetjes waren. Maar dat is overal.
En aangezien Tita er ook al een poosje staat houdt ze het vast nog wel even vol ;) !
Ga je 2 huizen verderop staan zeker Tita? Bij Ingrid? Wordt mooi daar hoor ik van iedereen!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:38

tita schreef:
En hoe zat het dan met de aansprakelijkheid.
Ik was het niet van plan maar het liet me niet los ik wilde het gewoon weten...dus een vriend van mij is meester-meester in de rechten. Deze jongeman heeft niks met paarden dus hij kan alleen uitgaan van de feiten die ik vertelde.
In dit geval is er sprake geweest van slechte nalatenschap..de stalhouder was weg en zijn vrouw was paar dagen op vakantie (dat wist ik niet toen ik het topic opende)
Een stalhouder heeft ook bepaalde eisen waaraan hij moet voldoen ongeacht of het op papier staat of niet.
Mijn kansen waren behoorlijk positief

Heb je je meester-meester zeker niet verteld dat je er al tijden stilzwijgend mee akkoord gaat dat anderen dan te pesionhouder het doen:

tita schreef:
Ik weet nooit wie de paarden buiten zet of binnen haalt (binnen halen doe ik paar keer per week zelf behalve als het super weer is)
Hij doet het gewoon liever zelf niet dan gaan mensen van stal het doen.

Dus geen grove nalatenschap lijkt me.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 07:57

Ik ben daar helemaal niet akkoord meegegaan. Hij heeft bepaalde verantwoordelijkheden en als hij die uitbesteed blijft hij wel verantwoordelijk net als met je werk.
In dit geval was er wel van grove nalatenschap omdat hij ineens gingen werken, zij ineens met vakantie ging zonder dat te melden (op het bord ofzo)

Dat ik nooit weet wie ze binnen of buiten zet heeft te maken met andere dingen.
Maar iedereen op stal weet dat hij niet zonder masker kan, dat de gene die hem buiten heeft gezet dat niet weet of te lui voor was en dat denk ik eerder is niet mijn schuld...als ik met vakantie ga maak ik ook een lijst voor mijn collega's met waar ze op moeten letten.

@rainbow stal is iid opgezegd per 1 okt sta ik ergens anders.
Ondanks alles doet het wel pijn want je staat er toch al lang, bovendien zijn er wat regels veranderd (sinds dit topic) waardoor het voor de klanten aantrekkelijker is om te blijven.
Ook ik heb dus vreselijk getwijfeld maar besloot op het laatste moment toch te gaan.

Gelukkig weet die persoon alles van Prince zijn medische verleden en ik ken haar ook goed dus ik ben niet bang voor een masker-probleem, bovendien heb ik er nu 3 gekocht en daar hang ik zijn stal mee vol als iemand het dan nog niet begrijpt.....tja
Laatst bijgewerkt door tita op 13-09-10 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 08:00

Vala schreef:
Mensen die zeggen dat dit een simpel oogontstekinkje is...tsja, in 9 van de 10 gevallen wel. Doordat ik destijds dacht dat mijn paard een simpel oogontstekinkje had en zelf ben gaan prutsen met gekookt water en kamillethee was mijn ruin dus 2 jaar later zijn oog kwijt.

Verder heb ik ook tot 7 jaar geleden gedurende 6 jaar lang met veel plezier op deze stal gestaan. Hoe de situatie nu daar is kan ik dus niet beoordelen maar destijds vond ik het er prima, alhoewel er soms wel wat dingetjes waren. Maar dat is overal.
En aangezien Tita er ook al een poosje staat houdt ze het vast nog wel even vol ;) !
Ga je 2 huizen verderop staan zeker Tita? Bij Ingrid? Wordt mooi daar hoor ik van iedereen!

:j :j daar ga ik heen en ik ben zoooo blij met mijn buitenluikje