Ik rij altijd met chaps, omdat ik moeilijk passende laarzen kan vinden (dunne enkel en brede voet). Heb wel lederen chaps zodat het er toch nog wel netjes uit ziet.
Aniek93
Geplaatst: 15-08-10 23:49
Nou ik heb met chaps gereden. Maar mij is door bokt aangeraden om met laarzen te rijden omdat je beenhouding dan toch beter is, dus dat doe ik nu ook
nts19
Geplaatst: 16-08-10 00:43
Als ik rij dan rij ik ook met chaps ja! Eerst niet maar tegenwoordig wel omdat ik een ongeluk heb gehad vorig jaar.. Mijn enkel zwaar gekneusd en met rijden heb ik daar nog veel last van. En dan heb ik dubbele versteviging om mijn enkel dus doet het minder pijn
Ik rijd ook met chaps. Lekker makkelijk mee te nemen, schoon te maken, uit en aan te trekken. Zou graag ooit eens willen rijden met een stel goede leren laarzen, maar gezien ik zo weinig (fanatiek) rijd, vind ik het zonde om daarvoor dure laarzen aan te gaan schaffen. Wat dat betreft zijn chaps gewoon prima voor mij.
MelanieB
Geplaatst: 16-08-10 01:45
Soms wel eens buiten of snel thuis met springen, heb ook mn chaps meegenomen hier naar amerika voor rijden. Heb wel gladleren chaps.
Ik rij met beide. In de zomer met chaps en in de winter met lederen laarzen.
shelty21
Geplaatst: 16-08-10 13:38
Ik rij altijd met chaps! Vind het heerlijk rijden en het is zo makkelijk. Ik heb op leren rijlaarzen maar die gebruik ik alleen op wedstrijd. aangezien die erg duur waren wil ik ze mooi houden.
Char96
Geplaatst: 16-08-10 13:43
Ik rij altijd met chaps want ik heb brede kuiten, dus die rijlaarzen pas ik nooit..
Dressuur rij ik met mijn leren laarzen, buitenritten met chaps.
SheridaD
Geplaatst: 16-08-10 19:23
Ik heb laarzen van Petrie, maar ik rijd eigenlijk met mn leren chaps ook van Petrie. Ook mn wedstrijden, als ik alles netjes poets valt het eigenlijk niet op.
isis2805
Geplaatst: 19-08-10 08:52
ik heb eerst met rijlaarzen gereden todat ik ze niet meer uit kreeg. Dus me moeder zij mischien zijn chaps handiger want die rekken een beetje... Ik vind Chaps heel fijn rijden alleen schieten bij mij de gespjes nog wel eens los maar dat is niet zo een probleem;p
GAM
Geplaatst: 19-08-10 08:56
met buitenrijden rijdt ik met chaps. Met dressuur met leren laarzen vind ik toch fijner rijden, meer contact met het paard. En heel erg met springen heb ik weer springlaarzen, omdat mijn dressuurlaarzen te hoog zijn
Ik heb vroeger wel eens chaps gehad, maar voor mij zijn laarzen prettiger. Ik heb wat meer steun bij de enkels nodig, met chaps had ik altijd zere enkels, en gingen mijn benen alle kanten op. Ik heb nog niet echt een stil been, maar wel stiller en geen zere enkels meer!
Ik heb gewone leren rijlaarzen maar ook Chaps. Als ik bijvoorbeeld eventjes snel naar Sepoire ga dan heb ik vaak gewone schoenen met een spijkerbroek aan. Dan doe ik even chaps om.
Maaiike94
Geplaatst: 19-08-10 19:43
Rij al een jaar lang met zachtlederen chaps. Eerder had ik altijd rubberen rijlaarzen, maar die pasten niet goed meer om mn kuiten. Chaps vind ik ook veel luchtiger, en ook handig dat je ze na het rijden meteen uit kunt doen.
x__danii
Geplaatst: 19-08-10 19:43
Vroeger reed ik altijd met rubber laarzen, maar sinds ik een jaar geleden ben overgestapt op chaps wil ik echt niet anders meer . Het rijdt zoveel lekkerder.
heb altijd met chaps gereden en later rijlaarzen erbij gekocht. Rij nu meestal met chaps omdat dat sneller aan zit, heb mn schoenen al aan en dan chaps eroverheen, hoef ik niet naar mn kastje om mn laarzen te halen. Wanneer ik les heb of wedstrijden rij, serieus ga dressuren (anders jonge paarden rijden of springen of buitenrijden) trek ik ze meestal wel aan. Vindt mn sporen lekkerder zitten met laarzen dan met chaps.