1,5paardstrailer achterstang aan een kant vast?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 06:36

stefje schreef:
Ik dacht niet dat de stang nodig was voor de stevigheid van de trailer. Want dan zou het ook zo zijn dat je bij een 2-paards ook al vervoer je maar 1 paard, toch beide stangen vast zou moeten maken. Maar goed ik heb geen idee :-)

De stang is wel nodig voor de stevigheid van je trailer, hoor.
En ja, als ik in mijn twee paards trailer maar 1 paard vervoer, doe ik altijd beide stangen vast.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 06:44

hyppolyte schreef:
Citaat:
daar heb ik een nare ervaring mee gehad. Paard van vriendin van me stormde ook geregeld achteruit. Dan had ik net 1 kant er in (die met 2 pinnen) vliegt dat paard achteruit dus die stang zat aan 1 kant al vast en gaat recht naar achterstaan. Paard draait zn kont preccies die kant op, kon hem niet weggeduwd krijgt en loopt zo keihard tegen die stang aan.

Met aan 1 kant zo;n rond oog kun je hem gewoon naar beneden hangen dan lopen ze er nooit tegen aan.

Tsja, dat risico loop je natuurlijk altijd wel, maar het is wel een nare situatie. Maar met een stang voor een 1,5 trailer kun je 'm toch ook niet laten hangen, dan hangt ie schuin en loop je veel meer risico. Ik doe het zelf eigenlijk altijd zo dat degene die de stang vast heeft, de ene kant er dus al indoet op het moment dat ze er nog niet helemaal instaat. Dan vervolgens moet gauw die andere erin, want ze gaat al vrij snel naar achteren. Nu heb ik met haar wel heel veel geoefend zodat ze niet meer meteen naar achteren dendert, dat lijkt me ook geen overbodige luxe in dit geval. Zo'n ketting zou ik nou weer doodeng vinden, die van mij gaat namelijk op de stang hangen (met de volle 750 kilo), dus ik zou veel te bang zijn dat zo'n kettinkje ineens knapt :=.

brrrrrrrrr, krijg hier helemaal de kriebels van met de stang vast aan 1 kant vast maken. Wij hebben dat ook eens gedaan en toen paard toch achteruit kwam was mijn duim letterlijk zo plat als een dubbeltje en zo groot als een pannenkoek.

Ben blij dat ze mijn duim hebben kunnen redden. Dit is echt een hele linke manier.

Sindsdien doe ik de stang pas als de klep dicht zit en dN past tie altijd omdat de trailer wat uit model is als de klep open is.

Pooh77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 07:15

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem gehad, paard stormd naar achter en ik had al een kant vast. De boel dus helemaal krom.... Ik heb er nu een ander systeem in laten monteren. De stang zit nu aan de rechterkant vast als een soort scharnier van een deur. Aan de linferkant gewoon, dus als ik het paard wil lossen, maak ik links los en mocht hij dan naar achter komen stormen, gaat de stang gewoom als een deur mee naar buiten! Hij hangt dus niet op de grong, maar blijft op dezelfde hoogte, ze hebben dus ook nog een steuntje aan de zijkant met uitladen! Met inladen haal ik de stang er altijd af, ben altijd bang dat ze tegen de stang aanlopen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is! :+

kleinvosje

Re: 1,5paardstrailer achterstang aan een kant vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:14

Pooh, daar wil ik wel een foto van zien, kun je die maken? Vooral van de ophanging van de scharnieren!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:00

maar het probleem daar weer van is dat als het paard er uit stormt en zn kont draait naar de richting van de stang dat hij tegen de stang knalt, want stang kan niet het hoekje om draaien neem ik aan?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:12

mijn zus heeft de stang in de trailer inderdaad zo laten maken dat ie altijd aan 1 kant vast zit. Dat kan je gewoon laten doen bij de trailerverkoper.
De stang zit zo, dat als je deze bijvoorbeeld los laat, deze altijd naar beneden valt. hij blijft dus niet 'zweven'. Als je het paard in de trailer zet, hangt de stang schuin omlaag, langs de laadklep, dat kan. de kans op verwonding lijkt mij klein.

Het is handig, omdat je in 1 handeling de stang erachter hebt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:13

Dat wil ik ook driebergen. heb jij toevallig foto's?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:20

eh nee.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:21

hmm, jammer. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:24

dat is hoe ik het ook heb :D

Ik zal straks langs stal rijden foto maken, ben het weer vergeten :Y)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:26

ja graag, ik wil het graag zien!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:29

Die van mij kan wel vast blijven hangen, hoeft dus niet los, maar kan wel los. Ik heb een wandelstok haak, dus rond met een kleine opening. Je weet nooit wat er gebeurd, die stang moet er bij mij altijd uit kunnen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:30

ik wacht de foto's graag af, snap wel een beetje wat je bedoelt hoor!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:35

eind van de middag komen ze :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:41

Ik heb geen foto gemaakt hoe ik hem echt heb want dan moest ik hem eerst naar voren duwen alles losmaken etc. Dus even van binnen uit gedaan in tegenovergestelde richting.

Dit is mijn vaste kant haak
Afbeelding

en zo heb ik hem hangen alleen dan de andere kant op, dan hangt de stang tegen de wand aan met het uiteinde naast de klep (kan er dus niet op staan of tegenaan lopen want hangt strak tegen de wand)

Afbeelding

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:28

ok, bedankt, hier kan ik wat mee! Ik ga kijken of ik zoiets ook in mijn trailer kan bouwen!