Zweten in cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chiaraa_

Re: Zweten in cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:17

Als je er echt zo in zweet, talkpoeder indoen, vangt het zweet op.

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:31

Ik weet niet of iemand het al heeft gezegt, maar er zijn tegenwoordig ook 'maandverbandjes' voor in je cap, kreeg er laatst een op wedstrijd! Om uit te proberen, heb het alleen nog niet gedaan :o

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:46

Spuitbus 'helmverfrisser' van de ruitersportzaak krijg je je cap weer aardig schoon mee. ;)
In de wasmachine stoppen zou ik bang zijn dat cap óf wasmachine stuk gaat, tja in de vaatwasser, m'n ma ziet me al aankomen :')

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 17:48

Vivat schreef:
Spuitbus 'helmverfrisser' van de ruitersportzaak krijg je je cap weer aardig schoon mee. ;)
In de wasmachine stoppen zou ik bang zijn dat cap óf wasmachine stuk gaat, tja in de vaatwasser, m'n ma ziet me al aankomen :')

Haha ja me vader ook :P
Njaa ben ook bang dat mijn cap dan stuk gaat.
Njaa eens rondneuzen in ruitershop als we nog eens daar zijn ;)

CharH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:59

Ik heb gelukkig geen last van natte haren ;) maar wel dat ik erg zweet bij de rand van mijn cap..
heb wel eens gehoord dat iemand er een dunne sjaal tussen deed..maar mij lijkt dat niet lekker zitten..haha!

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:21

Toevallig viel het me een paar weken geleden op dat mijn cap niet meer zo lekker rook, dus leuk om de tips hier te lezen!
Maar ik vroeg me af: is zo'n helmverfrisser dan daadwerkelijk anders dan bv Febreze?

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:23

Ik was ook mijn haren elke dag vanwege die caps.. Er zit volgens mij niets anders op !

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:35

Ik vond het nooit prettig om met een cap te rijden, totdat ik mijn gpa speedair heb gekocht. Wat een heerlijke cap! Ik heb echt duidelijk minder last van de warmte met deze cap.
En tsja, het kost wat, maar dan heb je ook wat. Als je een beetje rondzoekt op internet kun je ze nieuw voor € 275,00 vinden. In Engelenad zijn ze zelfs nog voordeliger te vinden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:39

TS, ik zie dat je vijftien bent, puberteit dus. In de puberteit is het normaal dat je wat meer zweet.

Ik zweet ook in m'n cap, af en toe neem ik 'm af met een doekje en spuit ik er wat textielverfrisser in. Wellicht wat minder sterk, maar voldoet naar mijn idee ook prima. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:57

Uuuh cap in de wasmachine?? Lijkt me niet dat de klappen die het maakt bij het ronddraaien van de trommel nou echt bevordelijk zijn voor de veiligheid van je cap :=

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 15:45

Marizzz schreef:
Toevallig viel het me een paar weken geleden op dat mijn cap niet meer zo lekker rook, dus leuk om de tips hier te lezen!
Maar ik vroeg me af: is zo'n helmverfrisser dan daadwerkelijk anders dan bv Febreze?

Ik denk dat het ook niet veel verschil is :P
@ Alwiene; dacht ik ook al aan aan dat ronddraaien enzo :')

All_Star08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 01:09

Ik heb nu een Pikeur cap, zweet een stuk minder dan een 'goedkopere', maar je kan je cap ook gewoon in de wasmachine doen hoor, dan is hij weer als nieuw! Gewoon 30 graden, in een volle trommel en goed laten drogen (natte cap zo min mogelijk aanraken). Werkt bij mij prima!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 01:30

Ik zweet ook al na 10 minuten hoor ;) Ook kindertjes zweten in hun cap en voor de rest zweten ze totaal niet. Ligt dus wel degelijk aan de cap.

Mijn caps ruiken trouwens geen van allen muf of vies. Misschien een kwestie van nooit even in de buitenlucht leggen na het rijden? Ik vergeet die van mij namelijk altijd meteen op te ruimen en die liggen dan dus gewoon lekker te luchten :D

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 16:10

phormicola schreef:
Ik zweet ook al na 10 minuten hoor ;) Ook kindertjes zweten in hun cap en voor de rest zweten ze totaal niet. Ligt dus wel degelijk aan de cap.

Mijn caps ruiken trouwens geen van allen muf of vies. Misschien een kwestie van nooit even in de buitenlucht leggen na het rijden? Ik vergeet die van mij namelijk altijd meteen op te ruimen en die liggen dan dus gewoon lekker te luchten :D

haha, bij mij is het probleem dat ik mijn cap altijd direct de kast in leg. Maar heb em gisteren even buiten laten liggen en vandaag rook ie helemaal niet muf *D

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:43

ik heb er ook best wel last van. maarja het hoort nou eenmaal met sporten. Wat ik wel heel vies vind is als ik meerdere paarden moet rijden. dat ik dan na het eerste paard mijn cap af doe en dan de 2e opzadel en dan dus even later mijn cap weer op doe e da die dan nat is een natte cap. op mijn al weer opgedroogde haren. Jak!

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:44

Ik heb het af en toe ook wel, maar ik laat het maar.
Maar nu valt het wel mee, omdat eht niet zo warm is.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:56

Ik heb dat ook hoor met mij HH capje van 30 euro.
ik heb capspray waar ik mijn cap eens in de week mee inspray.

charmaine90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:58

ik doe in mijn cap altijd een geurzakje van robijn, dan doe daarna de hoes erom heen (een soort van doekje die ik er bij kreeg met de aankoop) en daarna de tas erom heen.
dan blijft cap sowieso lekker fris ruiken.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 07:02

Melenie schreef:
Ik weet niet of iemand het al heeft gezegt, maar er zijn tegenwoordig ook 'maandverbandjes' voor in je cap, kreeg er laatst een op wedstrijd! Om uit te proberen, heb het alleen nog niet gedaan :o

Maandverbandjes ? _O- _O- _O-

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:10

Je kunt er ook voor kiezen om een duurdere cap aan te schaffen.
Een ademende cap. Ik heb een cap van PIKEUR €319,-
Maar wel 'n hele goede cap die heerlijk zit en er geen natte haren van krijgt.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:14

Wat ik 1x per jaar in de zomer doe: leg mijn (kavalkade) cap een paar uur in een emmer met babyshampoo. Dan een dag in de zon leggen en cap is weer heerlijk fris.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:02

Dat is er zelf niet op gekomen ben om mijn cap in de wasmachine te doen. Als je er meerdere kleren bij in doet, dan heeft de cap ook niet zoveel ruimte om heen en weer te bonken lijkt me. Ik ga eerst checken of er geen materialen in mijn cap verwerkt zijn die stuk kunnen gaan in de wasmachine. Bij goedkeuring gaat ie de wasmachine in!! De werking van sprays lijken mij van (zeer) tijdelijke aard met mijn zwethoofd, haha.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:16

Pak inlegkruisjes kopen bij kruidvat, op maat knippen, in je cap plakken. Vangt zweet op en erna haal je em er zo uit :P klaar

T klinkt miss heel gek maar bij de ruitersportzaak hebben ze dit soort dingen ook alleen heten die capliners ofzo. En je betaalt 5 euro voor 3 stuks..

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 12:29

Feetje schreef:
Pak inlegkruisjes kopen bij kruidvat, op maat knippen, in je cap plakken. Vangt zweet op en erna haal je em er zo uit :P klaar

T klinkt miss heel gek maar bij de ruitersportzaak hebben ze dit soort dingen ook alleen heten die capliners ofzo. En je betaalt 5 euro voor 3 stuks..

Ja dat dan maar eens proberen (:

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:36

Euh... ik heb de cap in de wasmachine gedaan. Hij ruikt niet meer, daar ging het om. Maar de cap is wel flink beschadigd. Er zit een dikke deuk in en de stof is ook aangetast.. Dat doe ik dus nooit weer. Dan maar in een emmertje..