Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dierenfan schreef:succes maar ik zou hier idd een volwassene bij vragen om te helpen. Een shetje mag wel niet groot zijn maar wel sterk! Als 12 jarige die waarschijnlijk? niet veel meer met paarden te maken heeft als met dit shetje zou ik niet zelf gaan proberen om opeens te veranderen. Mij lijkt het ook echt dominantie en ook wel aangeleerd gedrag misschien omdat hij succes heeft met dat gedrag zijn doel wordt immers bereikt want jullie blijven uit zijn buurt
suci schreef:dierenfan schreef:succes maar ik zou hier idd een volwassene bij vragen om te helpen. Een shetje mag wel niet groot zijn maar wel sterk! Als 12 jarige die waarschijnlijk? niet veel meer met paarden te maken heeft als met dit shetje zou ik niet zelf gaan proberen om opeens te veranderen. Mij lijkt het ook echt dominantie en ook wel aangeleerd gedrag misschien omdat hij succes heeft met dat gedrag zijn doel wordt immers bereikt want jullie blijven uit zijn buurt
Ja dat is misschien wel een hele goede tip. Probeer iemand te vragen met veel ervaring met paarden. Want het kan best gevaarlijk zijn als je even niet goed oplet!
Quincy1974 schreef:Britt_Mara schreef:weetje wat misschien kan helpen bij het bijten? als hij je heeft gebeten of probeert te bijten, knijp hem in zijn bovenlip, dan lijkt het voor hem dat jíj bijt en dat vinden ze niet fijn. probeer maar eens
Heb je dit al eens uitgeprobeerd als hij je wil bijten?

)dat je hem een trap onder zijn hol geeft.

barbaras schreef:geef hem liever geen tik op zijn hoofd hoor, je kan hem beter een schop onder zijn kont of een tik op zijn borst geven als op zijn hoofd. Maar verder goed bezig, nooit teveel snoep geven, jij krijgt ook niet iedere dag ijs, het moet wel een tractatie blijven.
En beetje afwisseling met alles is ook goed voor hem, lekker bezig houden...