rijden met een rijbroek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:43

als ik m'n gewone rijbroek maar aan doe omdat m'n sprijkerrijbroek(gewoon bij divosa gekocht) in de was zit doe ik idd m'n sokken er over maar dan knelt t bij t klitterband als ik m'n schoenen aan heb en m'n chapes.

m'n spijkerrijbroek kruipt niet omhoog heel vreemd maar na een uur rijden zit t nog prima.

Bzoem

Re: rijden met een rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:48

Hm m'n chaps sluiten niet eens goed aan op de plek waar m'n rijbroek stopt :') M'n laarzen nu wel, maar die gebruik ik ook echt alleen nog maar om te rijden, rondlopen daar op is echt een verschrikking op dit moment.

Ben toch benieuwd naar hoe die spijkerrijbroek er dan precies uit ziet! Wat voor onderkant heeft die dan?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:49

vordur schreef:
Hoe zorgen jullie er dan voor dat de broek NIET onhoog kruipt.

Spijkerbroek? Gewoon een lengtemaat of wat groter kopen, dan vallen ze mooi over je schoenen/laarzen. Is overigens niet per definitie dat je alleen met Wrangler spijkerbroeken prettig western rijdt. Ik rij al jaren met van alles en nog wat, van Zeeman tot idd Wrangler, als 't me maar lekker om de kont zit en nooit schuurplekken gehad in die 10 jaar dat ik western rij, zelfs niet op langere ritten. Kwestie van niet teveel je knieën klemmen, heb ik me laten vertellen (normaal gesproken dan, uitzonderingen bevestigen de regel ;) ).
Verder ben ik het ernstig eens met rijden in waar je je lekker in voelt. Ik heb ook wel mensen op westernles gezien die met rijbroeken reden en notoire spijkerbroek engelse ruiters, maar hé, als je maar lol hebt :D . Vind de grootte van de glimlach van de ruiter en het plezier van het paard nog altijd belangrijker dan of ze wel de juiste outfit aan hebben.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:58

ik heb mijn sprijkerrijbroek bij divosa gekocht lag bij t western wat ze hebben hij is van elt.

de pijpen zijn gewoon strak zoals bij een rijbroek alleen is hij een stuk langer en loopt de laatste 10cm wijder uit en valt tot op je schoen neus.
je kan hier geen laars overheen doen!

en voor de naden experts er zitten er 3 in elke pijp en geen van deze 3 zit of aan de binnenkant van je been of op je kont.

het is echt een rijbroek maar van spijkerstof!

ff oftopic: heee plös hoe ist met de slöppekram?

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:03

mlc schreef:
mimeslosydy schreef:
oke hier mjn lijst:

1.omdat je jezelf anders doorrijd
2.het zit verrot
3.rijbroeken zijn heel mooi en zitten lekker als je de goede merken koopt!
4.je komt niet in je laarzen (zeker weten als je leren laarzen hebt zoals ik die strak om je kuit zitten, en anders heb jij hele wijde plastic laarzen!)

Hoe bedoel je doorrijd?
Ik vind dus dat rijbroeken echt vervelend zitten en ik vind het echt lelijk staan. Niet de kleuren oid, maar gewoon de broek. Maakt niet uit welk merk, want de vorm is en blijft 't zelfde. Bij mij staat 't al helemaal lelijk, omdat ik eigenlijk niet 'breed genoeg' ben voor rijbroeken. Ze zitten dan altijd losjes om mijn benen en heupen heen, wat het nog lelijker maakt.
Je komt wel in je laarzen met een skinny jeans. Rubberen laarzen, leren laarzen, chaps ík heb daar nooit problemen mee gehad.

er zijn ook wel spijkerrijbroeken ;) die zitten wel heel lekker..
als ik met een spijkerbroek aan het paardrijden ben, dan gaat het in mijn knieholtes striemen..
en dat rijd ook niet bepaald fijn, dus ik houd het maar mooi bij een rijdbroek :P

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:24

je hebt ook jeanslook rijbroeken :D

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:50

Ik rij met paardrijbroek dat vind ik zelf heel fijn. eigenlijk rijd ik springen western en dressuur en buitenritten gewoon in een paardrijbroek. Maar Waar ik western les heb gehad rijden ze idd allemaal met spijkerbroeken. Dat kan prima niks mis mee.

HEt is gewoon maar net wat je fijn vind.

(Op de manege waar ik dressuur had moest je een paardrijbroek aan daar zullen vast wel wat regels aan vast zitten, maar wat? geen idee)

GirlBK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:54

Ik rijd altijd med rijbroek. Heel zelden rijd ik met spijkerbroek, maar lekker vindt ik dat niet zitten.

travers1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:24

Het verschil is dat je met een normale broek uit je broek kan schuren, het is met mijn vriendin een keer gebeurd!
|Dat is nietzo fijn!! en je ouders zouden het niet leuk vinden:P

& een paardrijbroek zit lekker en er kan niks mee gebeuren!

DIT IS MIJN MENING VAN HET VERSCHIL TUSSEN EEN PAARDRIJBROEK& SPIJKERBROEK!!!

Groetjes anouk
Laatst bijgewerkt door delerium op 05-08-10 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: italics verwijderd

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:56

Ik rij geen western maar Ijslands vandaar dat ik met juphurbroeken rij.

melanietje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:03

ik vind een paardij broek lekkerder rijden dan in een spijker broek
en je hebt ook een soort rijbroek wat op een spijker broek lijkt

groetjes melanie

LesleyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:32

Ik kies 100% voor een paardrijbroek. Ik vind ze zalig zitten en zou er een hele dag in kunnen rondlopen. Maar dat staat zo raar op je werk he ;-)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:44

Ik rijd op een haf maatje regenton, en ik heb de rekbaarheid van die rijbroek echt nodig. Ze heeft nu boommaat 44, en er is geen garantie dat ze niet nog breder gaat worden. Een spijkerbroek is gewoon niet soepel genoeg met zo'n breed paard.

Ik heb nu een rijbroek van horka die je aantrekt als een legging, zonder knoop of rits. Dat ding zit echt zo zalig! En dat voor €45. Nog goed te doen toch? Net zo duur als de gemiddelde spijkerbroek die in mijn kast hangt.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:52

waar heb je die gekocht petra/ dat klinkt als een ideale broek voor de zomer.
groetjes

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:54

Ik heb hem bij een winkel hier in Alphen aan den Rijn gekocht. Ik heb net nog op internet zitten zoeken, maar hij is bijna nergens meer te koop. Volgens mij gaat hij eruit. Van de week toch even hier in de winkel kijken of ze er nog een paar hebben liggen.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:57

Ik rijd altijd in rijbroek en vind ze mooi leuk en super lekker zitten! :D
Spijkerbroeken kan je niet mee rijden zit voor geen meter :n.

Mijn mening! :)

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:07

ten eerste: ik vind ze niet lelijk
ten tweede: op een spijkerbroek zitten vaak bij je kont 'knoopjes' of ritsen.
Die kunnen over het zadel schuren, en dan ja..

schuurplekken op zadel :(:)

ook stretchen (geen idee of goed is geschreven) rijbroeken, dus ze scheuren niet zo snel als spijkerbroeken.

Kasjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:27

Ik adviseer je om misschien een rijbroek-spijkerbroek te gaan dragen... Zijn exact hetzelfde, alleen toch net iets steviger en schuren misschien niet zo erg (mijn mening).

xPonyFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:54

Paardrijbroeken schuren niet, zijn luchtiger, en ze horen bij paardrijden :j
Meer redes weet ik niet echt meer :=

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:43

Er zijn ook heel veel rijbroeken die wel lekker zitten en gewoon leuk zijn hoor! Verder zou ik het eigenlijk niet weten waarom wel of niet.. Ik rijd eigenlijk altijd met rijbroek en als ik met een gewone spijkerbroek rijd dan vind ik dat niet bepaald fijn. :)

Aminola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:14

Ik rij echt in álles. Meestal paardrijbroek, maar ook met spijkerbroek, in mijn bikini.

Maar op een manege is het best logisch.. Een spijkerbroek heeft niet genoeg grip & kan schuren.
Ook kunnen er scherpe randjes aan de spijkerbroek zitten, en dan komen er beschadingen op het zadel.

Een manege moet een regel vast stellen, en geen uitzonderingen maken.. Ze kunnen moeilijk zeggen tegen de een,
dat hij/zij wél met spijkerbroek mag, en de ander niet. Dus als ze daar een grens trekken, dan is dat zo. Dus best
logisch lijkt mij ;)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:16

Ik vind rijbroeken veel lekkerder zitten :j
Spijkerbroeken hebben van die ronde knopjes en sommige van mij hebben zo'n ritsje achterop. Zit ook niet echt fijn.

En daarbij vind ik zoiezo rijbroeken veel lekkerder zitten, vooral die van Eurostar zitten echt heel fijn :D

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:19

ik vind rijbroeken heel erg lekker zitten!

en ik vind ze nog cool ook.... 8-)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:30

Ik rijd zowel met spijkerbroek als met een rijbroek, zoveel verschil vind ik er niet inzitten.
Ook schuurt het niet en meestal vind ik het veel steviger zitten.

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:33

LizzyLover schreef:
Ik rijd zowel met spijkerbroek als met een rijbroek, zoveel verschil vind ik er niet inzitten.
Ook schuurt het niet en meestal vind ik het veel steviger zitten.

welke de rijbroek of de spijkerbroek?