Verzekering betaald niet,dus nota maar op mijn naam zetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 03:51

Brainless schreef:
@Chocobroodje
Helaas ligt dat niet zo simpel (voor de wet).
Zij kan bv wel een boete krijgen voor bv inbraak oid.

Maar als eigenaar blijf je in principe verantwoordelijk voor je dier.
Ik kan 100x een bordje plaatsen: pas op mijn hond bijt... maar ook als iemand dan alsnog onbevoegd mijn terrein betreedt, blijf ik nog wel aansprakelijk als mijn hond degene bijt.

Wettelijk kan TS niet meer met het contract dan wat bij wet geregeld is.
a:
Ze kan bv X van het terrein laten verwijderen (maar helaas staan de pony's van X er ook, dus dat wordt niet makkelijk).

B:
De politie bellen/aangifte doen als X op/aan haar paarden zit.

Volgens mij werkt dat zo toch niet. Zolang je kunt bewijzen dat je hebt afgesproken dat persoon X zich NIET mag bezig houden met de dieren van gohya (op welke manier dan ook!) en X tekent dat contract gaat ze er gewoon mee accoord. Ze huurt immers een deel van de weide en NIET het recht om met de dieren van TS aan de gang te gaan.
Anders zou het wel heel krom zijn, en dan zou ik serieus overwegen om haar te laten vertrekken.......

gohya

Re: Verzekering betaald niet,dus nota maar op mijn naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 10:28

@chocobroodje:citaat;Anders zou het wel heel krom zijn.

Helaas is de wet krom in Nederland.
Het is toch te gek voor woorden dat je als eigenaar ten alle tijden aansprakelijk bent.Iemand loopt zomaar jou weiland of stal in,krijgt een schop van je paard en loopt zwaar letsel op.Voor de wet ben jij dan verantwoordelijk!het kán niet krommer worden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:06

Ik ben gewoon heel bang dat X op verkeerde gronden een claim heeft ingediend op haar AVP verzekering.

Om aansprakelijk te zijn moet er n.l. een mate van schuld zijn. Zo vaak zie je dat iemand, juist naar zijn maatschappij toe, er alles aan doet om schuld te ontkennen( ik was niet stom bezig want het paard zelf deed stom en ik wist niet dat hij kon gaan hangen....)

Dan zegt de maatschappij, maar als dat het geval is dan ben jij niet aansprakelijk en dus betalen wij niet uit, immers jij deed op papier niks verkeerd...

En dn heb je de poppen aan het dansen! Hadden ze meteen de hele waarheid verteld dan was er wel betaald, want ze hebben wel degelijk iets stoms gedaan met andermans "bezit". En nu zitten ze dus met de gebakken peren.

Maar goed, weet jij wat ze aan hun maatschappij hebben geschreven over dit incident?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 12:16

@Frantic.
Ik weet dat ze gezegd hebben dat het paard schrok van een opvliegende duif [dat zou ook gekunt hebben hoor],en dat ze dus daarom er vandoor ging met hek en al.
Nu willen ze het verhaal gaan veranderen door te zeggen dat X een lager IQ heeft en dat ze daarom ook niet kan nadenken over het gevaar bij pony's.Dit is wél de echte waarheid,ze hadden dat meteen toen moeten zeggen.X ziet geen gevaar,wil alles goed doen maar denkt er niet bij na.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:50

tja, dan zullen ze inderdaad kunnen stellen dat de duif de ellende heeft veroorzaakt en niet X omdat het blijkbaar normaal is als je andermans pony aan een hek bindt.....

Ze moeten echt gaan overleggen en die rekening gaan betalen. Overleggen kan met hun tussenpersoon, rechtsbijstand of verzekering maatschappij....

Je kan ze wat bijsturen in deze, maar poot stijf houden wat betreft de rekening! Zij zouden hem betalen omdat het hun schuld was, dus niet jouw probleem!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:57

Brainless schreef:
@Chocobroodje
Helaas ligt dat niet zo simpel (voor de wet).
Zij kan bv wel een boete krijgen voor bv inbraak oid.

Maar als eigenaar blijf je in principe verantwoordelijk voor je dier.
Ik kan 100x een bordje plaatsen: pas op mijn hond bijt... maar ook als iemand dan alsnog onbevoegd mijn terrein betreedt, blijf ik nog wel aansprakelijk als mijn hond degene bijt.

Wettelijk kan TS niet meer met het contract dan wat bij wet geregeld is.
a:
Ze kan bv X van het terrein laten verwijderen (maar helaas staan de pony's van X er ook, dus dat wordt niet makkelijk).

B:
De politie bellen/aangifte doen als X op/aan haar paarden zit.

Aansprakelijk voor wat met de hond als hij zou bijten?

TS, als alle rekeningen zijn gestuurd naar X sta jij er buiten en dat zou ik ook blijven als ik jou was.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 13:06

Ja ik blijf er verder ook mooi buiten,net zoals de D.A. ook al zei.
Ze schuiven de schuld nu op een ander meisje die er ook toen bij was.Nu zou zij de pony vast gebonden hebben en is het haar schuld dus.Heb het meisje gesproken en die ontkent het,ze zei: X hing een bak voer aan het hek en bond de pony vast.Ze ging toen verder met haar eigen pony en lette niet meer op de andere pony.Het verhaal is ook al meerder keren veranderd.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:07

Gohya ik zou ze vragen om te vertrekken. Dit werkt zo toch niet.....
Ik begrijp best dat je haar wilt helpen maar nu gaat het wel ten koste van je eigen dieren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 13:21

chocobroodje schreef:
Gohya ik zou ze vragen om te vertrekken. Dit werkt zo toch niet.....
Ik begrijp best dat je haar wilt helpen maar nu gaat het wel ten koste van je eigen dieren.

Dat is idd. ook zo,maar waar moet ze heen?ze word overal weg gestuurd,bij elke stalling.[ik weet het is niet mijn probleem].
En dan ben ik weer zo om haar te helpen,idd. ten koste van mezelf.
Maar ik zal wel in het contract zetten dat als ze dingen doet die verboden zijn,ze een andere stalling moet zoeken.Want zo gaat het idd. niet meer.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:33

He bah wat een rot situatie. Wat stom van ze dat ze in eerste instantie helemaal niets van zich laten horen, maar als de nood aan de man komt dat jij opeens de helft moet ophoesten...
Daarbij is de helft van deze rekening van de dierenarst de helft van 1250 en niet de helft van 2300..... de rest zijn dus de kosten van de deurwaarder e.d? wat ik zou doen is aangeven dat of ze het zelf betalen en ze gewoon bij je kunnen blijven onder voorwaarde van jou opgestelde contract.

Of jij betaald de helft (dus de 625!! en niet de 1150) en ze een andere plek voor hun pony's laten zoeken :) . Een mondelinge afspraak is ook een afspraak. Hier kun je toch niet op blijven vertrouwen. Nu is het gelukkig goed gekomen met je pony maar wat als er straks weer iets gebeurd? hier kun je toch niet op vertrouwen! En dat ze weggestuurd wordt is toch haar probleem. Ik zie nu ook niet echt een reden waarom jij je flexibel op moeten stellen terwijl ze dit nu absoluut niet doen. ( en dan denk ik het niet eerder bespreken van de gemaakte problemen en de onverantwoordelijkheid van jou vriendin en het niet nakomen van jou eisen in de omgang met jou pony;s!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:34

Dat zal dan ook niet voor niks zijn he dat ze steeds wordt weggestuurd. Echt meid brand hier verder je fikken niet aan, dalijk doet ze weer wat stoms waardoor er een paard wellicht het niet overleefd en dan zit jij met de schuldgevoelens.....

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:36

gohya schreef:
Ja ik blijf er verder ook mooi buiten,net zoals de D.A. ook al zei.
Ze schuiven de schuld nu op een ander meisje die er ook toen bij was.Nu zou zij de pony vast gebonden hebben en is het haar schuld dus.Heb het meisje gesproken en die ontkent het,ze zei: X hing een bak voer aan het hek en bond de pony vast.Ze ging toen verder met haar eigen pony en lette niet meer op de andere pony.Het verhaal is ook al meerder keren veranderd.

En ook al zou het meisje deze pony vast hebben gebonden, dan zou ze dit in de begin situatie hebben moeten vermelden en niet nu achteraf de nood aan de man is dit meisje erbij betrekken..... vind dat wel erg laag van niveau :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 14:03

Ze zeiden ook dat ik het via mijn eigen verzekering moet proberen,maar het lijkt me beter die er buiten te laten?
Of zal ik die alsnog bellen en erover beginnen?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:08

Heb verder geen verstand van verzekeringen maar wellicht is het een optie om x zowiezo alleen maar onder toezicht van een volwassen (weldenkend) persoon het terrein te laten betreden?
Mocht dit meisje daadwerkelijk een geestelijke beperking hebben heb je al het recht om dit te eisen. Succes met deze situatie.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:13

gohya schreef:
Ze zeiden ook dat ik het via mijn eigen verzekering moet proberen,maar het lijkt me beter die er buiten te laten?
Of zal ik die alsnog bellen en erover beginnen?

Nee zeker niet doen.

En wat betreft dat ze geen andere stalling krijgen, je kunt niet hun problemen tot de jouwe maken...
Of zie ik dat verkeerd?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 14:18

Volgens mij komen ze er sowieso niet onderuit,omdat ze in eerste instantie schuld/aansprakelijkheid hebben bekend.
Dat is bekend bij D.A. en hun verzekering.Dan kan je toch niet opeens zeggen: we hebben geen schuld?
Dan zou ik via mijn verzekering hun moeten laten betalen?of kan dit niet?

@Sassy

Dat zie je zeker niet verkeerd,ik vind het altijd zo zielig voor een ander als die in de problemen komt en wil ten alle tijden helpen.Ik zou willen dat ik dat kon afleren,weet alleen niet hoe,het zit in me.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:30

gohya schreef:
Dat zie je zeker niet verkeerd,ik vind het altijd zo zielig voor een ander als die in de problemen komt en wil ten alle tijden helpen.Ik zou willen dat ik dat kon afleren,weet alleen niet hoe,het zit in me.

Herken ik wel hoor...zo was ik vroeger ook, inmiddels heb ik gelukkig bijgeleerd ;)
Begrijp me niet verkeerd. Als mensen buiten hun schuld om in de problemen raken ben ik de eerste die helpt, maar als ik ook maar even merk dat dat uitgebuit wordt, dan is het snel over.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:40

Is het trouwens wel normaal dat de deurwaarderskosten (of zijn het incasso bureau kosten) voor een verdubbeling van de zorgen.. Natuurlijk heel suf van die X dat ze niet op tijd heeft betaald maar ik zou zelf ook vraagtekens hebben bij die incasso/deurwaarderskosten kosten. Hoe Lang loopt dit nu al dan dat die kosten zich zo op hebben gestapeld?

Ts kan je bewijzen dat ze wist dat de pony niet vast kon staan omdat er al eerder ee ongeluk gebeurt was?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 15:25

liedje89 schreef:
Is het trouwens wel normaal dat de deurwaarderskosten (of zijn het incasso bureau kosten) voor een verdubbeling van de zorgen.. Natuurlijk heel suf van die X dat ze niet op tijd heeft betaald maar ik zou zelf ook vraagtekens hebben bij die incasso/deurwaarderskosten kosten. Hoe Lang loopt dit nu al dan dat die kosten zich zo op hebben gestapeld?

Ts kan je bewijzen dat ze wist dat de pony niet vast kon staan omdat er al eerder ee ongeluk gebeurt was?

Ja ik heb 2 getuigen die erbij waren toen ik haar vertelde dat de pony nog groen was en niet vast kan staan. X heeft de pony ook een paar keer geborsteld en heeft de pony toen ook niet vast gezet omdat ze wist dat de pony dat niet kon,wel was ik er altijd bij toen.Ze was het [toen het gebeurde] op dat moment even vergeten dat de pony niet vast kan staan.Helemaal niet aan gedacht zei ze.

Met deze pony was niet eerder een ongeluk gebeurt,dat was weer een andere groene pony.
Wel aan hetzelfde hek gebonden toen.

Deze zaak loopt al vanaf okt. 2009.
Waarom het incasso bureau de kosten zo hoog heeft gemaakt weet ik niet.
Wel bleek er ook nog een rek. te staan van X zelf van haar pony die ook al een jaar open stond.
Deze hadden ze erbij opgeteld.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:00

ah! daar komt dus al een aardige aap uit de mouw!

Ze zijn notoire wanbetalers en daarom is die rekening zo hoog!

Jammer dat je haar niet los kan laten, zulke mensen proberen altijd anderen mee te slepen in het gat dat ze zelf graven....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:03

En het vervelendste bovenal is dat in de ogen van zo'n verzekeringsmaatschappij jij nalatig bent op het moment dat je weet dat X niet van je pony's af kan blijven en jij daar, ondanks dat je dat weet, geen stappen tegen onderneemt.
Met als gevolg dat jij, als zeer betrokken mens zijnde, door je eigen goedheid in de problemen komt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 22:14

Frantic schreef:
ah! daar komt dus al een aardige aap uit de mouw!

Ze zijn notoire wanbetalers en daarom is die rekening zo hoog!

Jammer dat je haar niet los kan laten, zulke mensen proberen altijd anderen mee te slepen in het gat dat ze zelf graven....

Ik wist ook totaal niet dat ze nog een rek.hadden open staan,dat vertelde ze me pas toen ze alle kosten opnoemde.Ook heb ik nog gezegd waarom ze niet een regeling met die D.A. hadden genomen en waarom ze alles op zijn beloop hadden gelaten.Ik kreeg de brief v.d. verzekering [de afwijzing] nu ruim 3mnd. geleden.Zij hadden geen brief gehad en hoorde dus van mij dat er niet werd uit betaald.
Al die tijd hebben ze er nix tegen gedaan,noch tegen de verzekering,noch met de D.A.
En nu zijn ze 2 weken op vakantie,dus word er nog nix gedaan.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:24

gewoon opgeven bij je eigen verzekering die zoekt t wel uit met de tegenpartij.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 22:26

papagroom schreef:
gewoon opgeven bij je eigen verzekering die zoekt t wel uit met de tegenpartij.

Is dat wel een goed idee?
Omdat ze zeggen dat ik er zelf buiten moet blijven.
Ik heb zelf idd. ook gedacht om het met mijn eigen verzekering te bespreken,maar ik weet niet of ik daar wel goed aan doe.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:40

Als de DA zegt dat het jouw probleem niet is en je erbuiten moet blijven, dan zou ik dat doen. Laat ze het samen uitzoeken. Je DA is getuige dat X het wilde betalen en de rekeningen op hun naam moesten komen. Nou. Klaar toch?
Gelukkig is het met je pony weer helemaal goed gekomen!