Brainless schreef:@Chocobroodje
Helaas ligt dat niet zo simpel (voor de wet).
Zij kan bv wel een boete krijgen voor bv inbraak oid.
Maar als eigenaar blijf je in principe verantwoordelijk voor je dier.
Ik kan 100x een bordje plaatsen: pas op mijn hond bijt... maar ook als iemand dan alsnog onbevoegd mijn terrein betreedt, blijf ik nog wel aansprakelijk als mijn hond degene bijt.
Wettelijk kan TS niet meer met het contract dan wat bij wet geregeld is.
a:
Ze kan bv X van het terrein laten verwijderen (maar helaas staan de pony's van X er ook, dus dat wordt niet makkelijk).
B:
De politie bellen/aangifte doen als X op/aan haar paarden zit.
Volgens mij werkt dat zo toch niet. Zolang je kunt bewijzen dat je hebt afgesproken dat persoon X zich NIET mag bezig houden met de dieren van gohya (op welke manier dan ook!) en X tekent dat contract gaat ze er gewoon mee accoord. Ze huurt immers een deel van de weide en NIET het recht om met de dieren van TS aan de gang te gaan.
Anders zou het wel heel krom zijn, en dan zou ik serieus overwegen om haar te laten vertrekken.......
. Een mondelinge afspraak is ook een afspraak. Hier kun je toch niet op blijven vertrouwen. Nu is het gelukkig goed gekomen met je pony maar wat als er straks weer iets gebeurd? hier kun je toch niet op vertrouwen! En dat ze weggestuurd wordt is toch haar probleem. Ik zie nu ook niet echt een reden waarom jij je flexibel op moeten stellen terwijl ze dit nu absoluut niet doen. ( en dan denk ik het niet eerder bespreken van de gemaakte problemen en de onverantwoordelijkheid van jou vriendin en het niet nakomen van jou eisen in de omgang met jou pony;s!