Waarom geen peesbescherming met dresuurwedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:47

MelodyxBill schreef:
Had ooit gehoord, dat je geen peesjes mag omdat een goed dressuur paard ze niet nodig heeft, omdat die niet zijn eigen benen mag aantikken ofzo.
Vind het zelf beetje onzin, maar goed :P

Dat idd ook. Een goed opgeleid paard heeft de een goede controle over al zijn benen. En is de kans op blessure's door aan tikken erg klein. Dus het is ook niet nodig zoals met springen

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 02:37

Ik ben ook van mening dat een paard gewoon een dressuur proef moet kunnen lopen zonder bescherming.
Echter in het buitenseizoen met die kalkoenen kan ik me voorstellen dat er wel met bescherming gereden mag worden. Er zijn al vele verwondingen onstaan door kalkoenen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 03:50

Tijdens het springen bescherming, waarom dan niet in de dressuur?

Paardenbenen zijn kwetsbaar, er zijn blijkbaar al veel onderzoeken die wijzen daarnaar.

Een fatsoenlijk opgeleid jurylid dient daar toch mee uit de voeten te kunnen? zoniet dan lijkt mij dat een gewenste aanvulling op het behalen van het jurydiploma en mogen van mij de juryleden op een herhaal van het behalen van dat diploma.

Als we de dressuursport serieus willem nemen dienen we alles mee te nemen wat leidt tot ontwikkeling en dus ook de jurering. Ik durf proeven te jureren die gereden worden met beenbescherming, als men kennis van zaken heeft weet men waar er naar gekeken dient te worden..

ik wil graag aan de slag over dit onderwerp en weet dat er al juryleden achter mij staan die het fenomeen bokt niet opzoeken.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 14:24

Anoniem schreef:
MelodyxBill schreef:
Had ooit gehoord, dat je geen peesjes mag omdat een goed dressuur paard ze niet nodig heeft, omdat die niet zijn eigen benen mag aantikken ofzo.
Vind het zelf beetje onzin, maar goed :P

Dat idd ook. Een goed opgeleid paard heeft de een goede controle over al zijn benen. En is de kans op blessure's door aan tikken erg klein. Dus het is ook niet nodig zoals met springen

haha dat is niet helemaal zo hoor! er kan altijd wel eens wat mis gaan, net zoals je zelf ook weleens over je eigen benen struikelt!

Ilse93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:05

Ik rij nog maar B proefjes maar daar kijken ze al streng naar beenbescherming terwijl mijn pony best met de peesbeschermers tegen elkaar komt en dus ook met de benen als ze die niet om heeft, ik vind ook veiligheid staat voorop. Dus ik ben er tegen!

Snoevie

Re: Waarom geen peesbescherming met dresuurwedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:18

wat denk je wat voor tijd het kost om alle peesbescherming te controleren?ik help vaak op wedstrijden,en daar heb je echt geen tijd voor hoor. misschien 1 minuutje per paard,maar met tig starts op een dag gaat dat behoorlijk uitlopen,zo blijf je aan de gang.

ik vind ook dat je paard wel 7 minuten zonder de peesbescherming moet kunnen. misschien met kalkoenen is het een ander verhaal

Vigo2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:41

Het laten controleren door de ringmeester is geen optie, vaak zijn die er niet eens...

Ik vind het geen probleem om zonder kappen te moeten rijden. Om medische redenen moet mijn ruin met kappen worden gereden en ik vind het niet prettig... Ben blij als ze tijdens de proef even af mogen :D

groeten Femke