Schuren met hoofd, na het rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:15

mijn ponys krabben het liefst zo hard mogelijk..
vaak doe ik het hoofdstel af,, en dan duwen hun het hoofd in mn handen en gaan we lekker samen jeuken :P

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:55

lido_4_ever schreef:
toch blijf ik heel erg tegen die tik
je paard kan er echt kopshuw van worden

Ik ben het met je eens :j
Er zijn zoveel andere vriendelijkere manieren gegeven en in dit geval lijkt het mij ook overbodig.
.

Birte_Ost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 07:50

blensink schreef:
lido_4_ever schreef:
toch blijf ik heel erg tegen die tik
je paard kan er echt kopshuw van worden

Ik ben het met je eens :j
Er zijn zoveel andere vriendelijkere manieren gegeven en in dit geval lijkt het mij ook overbodig.
.

Ik kreeg in het begin het hoofdstel gewoon niet af hij stond geen seconde stil en dacht enkel nog aan schuren, ging op je tenen staan enzo. En ik mep hem niet blauw ofzo gewoon met de achterkant van mn hand een tikje zodat hij weer op 'aarde' kwam. Nu ja ieder zijn idee en zijn methode, als het lukt zonder tik vind ik dat natuurlijk beter.

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:59

niet accepteren en haar een tik geven
Niet bont en blauw meppen maar gewoon een tik geven
ze kan ook aan haar eigen been schuren

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:25

Mijn merrie mag ook niet schuren, ook niet zachtjes om de rede die Cassidy ook geeft.
Ze heeft het nog nooit geprobeerd, als ze het wel zou doen denk ik dat stem verheffen genoeg is. Zo niet dan zet ik haar weg bij haar borst (niet zachtjes ;) ). Slaan op het hoofd doe ik sowieso niet.

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:16

zo snel worden ze ook weer niet kopschuw alleen als je ze bont en blauw slaat... een tikje doet ze niet zo veel het is alleen altijd even de schrik als ze een tikje hebben gehad op de neus/wang enz en ze schrikken even met hun hoofd omhoog dan geef ik het paard daarna altijd nog een aai over het hoofd.

dan worden ze zo wie zo niet kopschuw.

en welke manier is er dan wel het hoofd wegduwen gaat je denk ik niet lukken als ze echt tegen hun eigen been aan schuren dan krijg je het hoofd niet weg met een duw.

maar idd iedereen zijn eigen manier.. en dat is gelukkig ook zo want als we allemaal hetzelfde zouden zijn in die dingen zou ook niet goed zijn (misschien waren we dan wel alleemaal er ruw in de ergste zin) dat zou wel erg sneu zijn voor het paard....

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:34

Inderdaad ieder zijn manier :j .
Toch vraag ik me af voor de mensen die tikken geven.
Blijf je dat dagelijks herhalen of heeft het paard het door na een paar keer en doet hij het niet meer.
Niet dat ik wil gaan slaan hoor :=
Mijn paard luistert erg goed naar nee en zachtjes gelukkig dus in mijn geval overbodig maar ben gewoon nieuwsgierig.

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:45

Ik rijd nu een paard voor iemand anders vanaf maart. In het begin heb ik het geprobeerd hem weg te duwen om te drukken dat hij met zijn hoofd om hoog kwam om hij zijn even wicht zocht maar ging daarna altijd door. Daarna gaf ik hem altijd een tikje op zijn wang /neus toen hield hij er vrij snel mee op. Soms doet hij het nog dat zeg ik eerst nee hou ermee op met een iets verhoogte stem(niet schreeuwen) dit deed ik trouwens altijd eerst vooraf voordat ik hem ging omduwen tikje geven enz. en nu doet hij het bijna niet meer. En als hij het nu weer doet zeg ik er weer wat van en als hij dan nog door gaat herinner ik hem weer even dat het niet mag als zijn hoofdstel nog om is. Dan doet hij het zo een week weer niet hoor. Maar zo af en toe doen ze het toch weer.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:48

Oke dank je wel voor je antwoord vind het wel leuk om te lezen.
Het blijven doen is denk ik ook wel normaal.
Fijn dat het zo voor jou werkt!

Ladynette

Re: Schuren met hoofd, na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:52

Graag gedaan hoor,
het paard probeerd het altijd wel te doen maar het word wel duidelijk minder.
en iedereen heeft zijn eigenmanier er zijn mensen die dan heel zachtjes foei pony dat mag niet zeggen dat helpt volgens die gene goed. en als dat bij haar paard helpt dan moet ze dat zo verder doen vind ik.

nowylover

Re: Schuren met hoofd, na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:01

Doet die van mij ook.
Hoofd weg duwen, dan snel hoofdstel afdoen en dan mag ze van mij schuren.(moet je wel goed grip hebben op de grond anders duwt ze je zo weg:P)

Maar een tik geven doe ik niet. En als ik het ook niet wil met hoofdstel af verhef ik mijn stem.

moniiiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:19

Hoi,

Een van onze paarden doet dit altijd na het rijden!
In het begin meerdere keren tik geven van he! kappen
maar dit werkte niet.
Bij ons staat ze voor een hek waar we ze op en afzadelen
wat ik doe is gewoon stuk er voor zetten kan ze ook niet schuren
Als ze naar voren wilt stappen na het hek gewoon weg duwen en belonen
als ze het goed doen.

veel succes ermee

oletta_lena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:02

Ligt eraan waar je paard tegenaan schuurt. Als ie meteen aan jouw gaat schuren als je amper bent afgestapt kan het ook wel dominantie zijn. Mijn paard deed dat ook altijd, ook in de winter als we niet veel hadden gedaan en ze niet gezweet had. Toen zei (niet schreeuwen!) ik gewoon nee en meestal hield ze dan op. Tikken wordt bij sommige al gauw slaan en dat vind ik persoonlijk niet de oplossing, met stem bereik je ook heel wat ;)

wildheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:32

Ik ken het , komt gewoon omdat hij jeuk heeft.
Gewoon wachten tot hij normaal doet is het beste , hij moet niet zo opdringerig doen .
Daarna kan je hem lekker kriebbelen :P