Ik kan de shet niet meer aan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:10

Irmy schreef:
Nee, het ging prima.. Ik heb echt niks fout gedaan.
Misschien houdt hij niet van werken, want hij is wel erg dik aan het worden en beweegt niet zo veel.

Pluttersput bedankt voor je hulp, maar als ik hem sla met de zweep gaan zijn oren in zijn nek en valt hij me opnieuw aan.

wat belangrijk is dat je uitstraalt dat je de baas bent. Ga niet onzeker staan. Maak je groot en maak grote zelfverzekerde stappen. ga niet schreeuwen, dat werkt meestal toch niet.

Verders zou ik als ik jou was er eens eentje bijhalen. 4 ogen zien er meer dan 2 he? Maak spelletjes leuk.. dus eerst werken daarna beloning. Elke vorm van afdwingen.. omdat hij zonodig snoep wilt. Gewoon negeren. Ga desnoods gewoon uit de weide. Maar laat je niet verjagen. verjagen en snoep bedelen is wat anders.

Verders goed over nadenken waar je je snoepjes bewaart zonder dat hij erbij kan. Neem desnoods een broodtrommel mee ofzo.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:22

HMM ik hoor hier veel slaan...Dit klopt. Ik heb mijn ezelruin ook met een zweep op zijn neus geslagen, MAAR WAS NIET BOOS!! Als je boos bent en dan gaat straffen is heeeeel negatief. Een goede leider leidt niet met agressie maar met duidelijkheid. Dus hij komt op je af...jij bent de leider, onverschrokken en wordt NIET boos maar gewoon heel lomp wordt het gezien door mensen... Gewoon van nee mijn ruimte tik doorgaan? Oke, mijn ruimte tik. Door?? Mijn ruimte tik enz enz enz enz enz. Maar je wordt niet boos wordt je wel boos is dat een zwakte in het leiderschap van jou en dat voelt hij en dan heeft hij als hengst ook groot gelijk dat hij je eruit wilt werken. Hallo, jij bent zwak jou hoef ik niet in mijn kudde ja....dat snap ik best. Ik ben zelf zeer dominant dus dat heeft mij geholpen. Hij heeft denk ik wel...1 uur op mij afgekomen en sloeg elke keer op het zelfde plekje op de neus(niet hard). Hij bleef maar terug komen puur, puur dominantie. Dus op het laatst had hij een bloedlip van mijn zweep. Maarja na toen 3 keer een tik te hebben uitgedeelt op dat bebloede plekje stopte hij en accepteerde mij als leider(ik had het rustig nog 2 uur langer volgehouden. Had op elke ''lieve'' manier geprobeert)Hij heeft dat 6 jaar bij mensen kunnen doen hij werd vanaf hij 1 was appart gezet ja...Moest gewoon duidelijk. Daarna was ik natuurlijk helemaal aah oehh iehh dat hij een bloedlipje had. Kunnen mensen wel gaan schreeuwen je mag dat niet doen bla bla bla bla maar een kuddelid (zoals hij mij eerder zag) moet die positie overnemen. Paarden meppen elkaar verrot voor die leidende positie. Dus dat lipje was nog het minste. Maar wordt echt nooit nooit boos. Zorg er ook voor dat hij zijn kracht niet uit kan proberen op jou. dus als hij tegen je aan wilt leunen niet accepteren(hij krijgt dan door dat hij sterker is)