Zonnebril op paard fout of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:24

Sugarfoot schreef:
In dat geval zou je eigenlijk een van de zonnebrillen van Oakley moeten uitproberen, handige glazen die tegen een flinke stoot kunnen.

Demonstratiefilmpje:

Heeft dus niks met permanente brilgebruikers te maken. Die dragen nl ook een bril buiten de zon/stof om, omdat ze anders niks zien....
Ik rij altijd met bril, varierend normaal of zonnebril (op sterkte) anders zie ik niet waar ik heen ga ;)

_Evelien

Re: Zonnebril op paard fout of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:26

Ik doe het ook wel eens voor de scherpe zon. :)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:27

Ik vind het zelf voor geen meter zitten, heb het gevoel dat ik dan veel minder zie :+ Maar als je het zelf prettig vind, waarom niet!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:31

Ik heb heel vaak een zonnebril op met rijden. Ik kan niet zo goed tegen de felle zon , dus tsja ik vind het heerlijk dat ze bestaan ;)
Waarom het fout zou te paard... geen idee...

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:15

ik rij zelf ook wel eens met zonnebril. ik vind het niet fijn als de zon fel in mijn gezicht schijnt als ik rij

kimmetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:23

Ik vind het er wel een beetje fout uit zien :P
Maar als het helpt tegen bijv migraine? waarom niet?

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:18

Ik vind het ook niet z'n mooi gezicht, maar als je er erge last van hebt zonder zonnenbril, gewoon oplaten.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:31

bij mij mogen leerlingen zelfs niet met een gewone bril op de paarden rijden :=
ben veel te bang dat als ze vallen, het glas in hun ogen komt. tot nu toe gewoon altijd netjes uitlegd, wordt volledig geaccepteerd hier.
heb zelf eenmalig een wedstrijd met zonnebril moeten rijden ivm zware bacterie in de ogen. zonder die bril kon ik niet eens buiten lopen :=
maar vond het wel wat eng qua gevoel, dus was reuze blij toen dat ding weer af kon.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:52

De meeste brillenglazen zijn tegenwoordig van kunststof. Er zijn er maar weinig die er echt nog glas in hebben. Lenzen zijn bij mij echt een probleem, dus ik draag altijd een bril. Lenzen zouden juist bij mij erg gevaarlijk zijn. :o

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:55

Ik vind er niks fout aan, moet iedereen lekker zelf weten. Ik doe het zelf niet maar gewoon omdat ik dan geen klap meer zie (ik heb misschien ook niet zo'n goede zonnebril :')).

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:40

je hebt toch ook mensen die een gewone bril op hebben? het enige verschil is dat een zonnebril alles wat donkerder maakt, maar je kunt er gewoon nog door zien, dus het lijkt mij niet fout.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:43

Ik vind er niks fouts aan, maar vind het zelf niet lekker rijden.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:44

Ik rijd ook meestal met mijn zonnebril op, anders kan ik er iedere keer van af springen als er stof onder mijn lenzen komt. Op wedstrijden doe ik het liever niet, maar soms kom je in omstandigheden dat het zo ongelooflijk stoffig is.... dan vraag ik vantevoren toestemming om te mogen starten met zonnebril. Ik vind het ook onpersoonlijk, maar om daardoor nou problemen in mijn proef te krijgen: nee.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er moeilijk over werd gedaan!

Gharfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:15

ik rij zelf nooit met zonnenbril dat is niet zoo fijn zoo doe ik hem wel op,, maar als jij het fijn vind snap ik het probleem niet

Gharfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:17

Lowara schreef:
ben veel te bang dat als ze vallen, het glas in hun ogen komt. tot nu toe gewoon altijd netjes uitlegd, wordt volledig geaccepteerd hier.
heb zelf eenmalig een wedstrijd met zonnebril moeten rijden ivm zware bacterie in de ogen. zonder die bril kon ik niet eens buiten lopen :=
maar vond het wel wat eng qua gevoel, dus was reuze blij toen dat ding weer af kon.

Als die regel bij mij op de manege zou gelden zou ik overal tegenaan botsen ,, ik heb die bril omdat ik anders slecht zie

OlilysEsprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:00

ik vind het zelf niet fout,
maar ik zeg maar zo Veiligheid Voorop,
ik heb zelf al ooit meegemaakt dat ik mijn neus gebroken heb omdat ik een eerste sprongetje ging maken met een pony, die viel over de hindernis en rolde over me heen, dus ik kan me voorstellen als je zo een grote trendy zonnebril op hebt dat het glas kan breken, zoiets wil natuurlijk niemand in zijn ogen hebben..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:14

Ergens begrijp ik het wel hoor dat het gevaarlijk kan zijn met een zonnebril op, maargoed... het kan ook gevaarlijk zijn dat je niks meer ziet doordat je tegen de zon in kijkt. Ik heb ook hooikoorts en met al die beestjes en stofjes e.d. heb ik toch liever mijn bril op, ook al is het dan misschien minder veilig. O:)

xMoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:16

Ik vind het niet fout om met een zonnebil te rijden, maar ik kan begrijpen dat het gevaarlijk kan zijn.
Zelf vind ik het niet prettig om met zonnebril te rijden.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:54

laatst hadden we eventjes les in de buitenbak. heb toen metteen ook mijn zonnebril opgezet.
ik heb buiten als het niet regent altijd een zonnebril op.
heb anders het gevoel dat mijn ogen dicht zitten.
trek dan ook een gezicht of ik moet poepen

mijn juf zij er niks van. terwijl ze anders heel streng is. (wat goed is natuurlijk)
maar ze zijn van kunststof en praktisch onbreekbaar.

heb laatst ook een wedstrijd met zonnebril gereden. (had eigenlijk gewoon geen erg in, dat ik hem ophad. maar heb er niks over gehoord)

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:14

mja, ik zou zeggen: nee, mag niet. Omdat het idd gevaarlijk is als je valt.

Degenen die een gewone bril op moeten houden omdat ze anders niet zien zijn de uitzondering, die hebben hun bril nodig. Noodzakelijk kwaad zeg maar. Maar dan nog vind ik: als je je bril niet echt nodig hebt, zet hem af om te rijden.

ik loop trouwens ook wel regelmatig met mijn zonnebril rond tussen de paarden, maar die gaat af van zodra ik opstap.

melaniecr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:49

tuurlijk kan het wel.
maar hij kan ook afvallen, en dan moet je afstappen om hem weer te pakken of je paard stapt er op..
dus het is niet gevaarlijk voor jou maar gevaarlijk voor die lieve zonnebril ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:58

Lowara schreef:

Wat een onzin zeg. Schandalig eigenlijk, dat je je leerlingen op een dergelijke manier in gevaar brengt.

Als ik even naar mijn eigen situatie kijk (-5.75 en -6.25 en een cilindrische afwijking) dan zou het levensgevaarlijk zijn op een paard te stappen zonder bril (sterker nog, de weg oversteken zonder bril is dan al levensgevaarlijk, aangezien ik net 20 centimeter scherp zie en het daarna 1 grote waas wordt).

Brillen'glazen' zijn al zo'n beetje sinds de oorlog van kunststof. Als deze al breken (waar je moeite voor moet doen!), dan zal het eenmalig overdwars zijn. Ze splinteren niet, zoals glas zou doen. No way dat je een brillenglas in je oog kunt krijgen (wel bijv. in je voorhoofd, wat mij na een smakker met fiets ooit gebeurd is..).

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:01

melaniecr schreef:
tuurlijk kan het wel.
maar hij kan ook afvallen, en dan moet je afstappen om hem weer te pakken of je paard stapt er op..
dus het is niet gevaarlijk voor jou maar gevaarlijk voor die lieve zonnebril ;)

:D Dan wil ik wel eens op jouw paard rijden. Mijn bril blijft bij een achtbaanritje op mijn neus zitten, dus te paard is dat helemaal geen probleem :)

Sanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:01

Niet fout,
Ik vind wel, dat je alsnog voldoende zicht moet hebben
En een goedzittende zonnebril,
Niet van merk ofzo, dats alleen maar zonde als het kapot gaat ;)

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:56

Wietsje92 schreef:
Ik heb ook altijd mn zonnebril op bij de paarden hoor, anders krijg ik hoofdpijn omdat ik dan mn ogen samen knijp

edit; de mensen die brildragend zijn rijden toch ook niet zonder bril ;)

Dat klopt ik heb een bril en ik rijd niet zonder waarom dan geen zonnebril?!