Paard verzekeren voor ziektekosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tineke90

Re: Paard verzekeren voor ziektekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:50

Ik heb mijn paard ook niet verzekerd. Leg elke maand wat geld weg. En hij is pas 2 dus kan het altijd nog doen. Denk er soms wel eens over. Maar nu is het wel even goed zo ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:53

Ik heb ze ook niet verzekerd. Simpel weg te duur. Ik kom op zulke hoge premies dat ik het gewoon zonde vind.

Ze hebben een spaarpot en daar zit na al die jaren ruim voldoende in voor hoge dierenarts kosten, daarbij kan ik altijd wel aan geld komen mocht het nodig zijn.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:04

Isegrim schreef:
Ik ben ook nog aan het twijfelen over wel of niet verzekeren voor ziektekosten. Ik herinner me een artikel in de Bit een aantal jaar geleden waarin alle bestaande zorgverzekeringen op een rij werden gezet. De conclusie van dat artikel was dat aan al die verzekeringen flinke haken en ogen zaten en dat je eigenlijk altijd duur uit bent. Nou is dat eigenlijk per definitie zo met een verzekering (bedrijf moet immers geld verdienen), tenzij je een keer tegen hele forse kosten aanloopt.

Ik was vandaag aan 't werk (Paardenkrant) en had de mensen van Bit al even gevraagd hierna. Morgen even die artikelen in Bit opsnorren op kantoor.

Ben zelf ook aan het rondkijken voor een verzekering. Denk dat ik alleen tegen dood verzeker. Veulentje moet eerst groeien en zorgen dat ie drie wordt. Kijk ik dan wel weer verder.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:13

Ik heb mijn pony verzekerd bij Equine Risk en jemig wat ben ik blij! Hij is tot nog toe verzekerd voor 2500 euro met een jaarpremie van 400 euro (+- 35 euro per maand). Hij is uitgebreid verzekerd + uitgebreide ziektekosten. Alles tot nog toe keurig en snel uitgekeerd gekregen. Bij mij is alleen al voorrijkosten 40 euro dus ik zit al erg snel aan de eigen risico.

Nanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:49

Myour schreef:
Ik heb mijn pony verzekerd bij Equine Risk en jemig wat ben ik blij! Hij is tot nog toe verzekerd voor 2500 euro met een jaarpremie van 400 euro (+- 35 euro per maand). Hij is uitgebreid verzekerd + uitgebreide ziektekosten. Alles tot nog toe keurig en snel uitgekeerd gekregen. Bij mij is alleen al voorrijkosten 40 euro dus ik zit al erg snel aan de eigen risico.

Vergoed een ziektekostenverzekering de voorrijkosten van de DA?

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 22:50

lijkt mij van niet maar je weet het nooit! :)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 07:30

De mijne in ieder geval niet. Die moet je er eerst aftellen en daarna begint je eigen risico pas.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:23

Hier wel hoor. Het totaal van de rekening, min je eigen risico (jaarlijks) en dan het percentage volgens de polis, dus 80% in mijn geval. Zonder voorrijkosten kan de dierenarts niets uitvoeren.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:11

Nanmar schreef:
Myour schreef:

Equine Risk/Hippo Zorg vergoeden in ieder geval de visite. Bij onze DA staat er geen voorrijkosten, maar visite op de factuur. Nog nooit problemen gehad, alles probleemloos uitgekeerd gekregen, ook avond/nacht/feestdagen-tarieven.

WashingtonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:19

Citaat:
Ik heb mijn merrie al 3 jaar in de verzekring zitten. Ze is uitgebreid verzekerd met ziektekosten. Ik betaal een best hoge premie. In die 3 jaar heb ik hem gelukkig nog niet nodig gehad.
Maar ergens vind ik het ook weer zonde van het geld. Tis toch een hoop geld wat ik elk jaar betaal. Had ik dat 3 jaar lang opzij gezet had ik ook een flinke spaarpot gehad.
Ik durf der nu alleen niet meer uit te halen. Zul je net zien. Haal ik der eruit en dan mankeert ze wat.

Je paard wel of niet verzekeren vind ik ook een lastig onderwerp. Ik heb mijn paard al 3,5 jaar verzekerd bij Equine Risk. Uitgebreide ziektekosten en dood/ongevallen.
Heb de verzekering (gelukkig) nog maar 1 keer nodig gehad en toen had ik de kosten van dat jaar er wel uit. Maar net zoals al eerder genoemd wordt, als je naar een kliniek moet dan ben je vaak toch wel veel geld kwijt.
Ik vind het in ieder geval een rustig idee voor mezelf dat hij verzekerd is en mocht er iets zijn, dan weet ik dat ik hem zonder problemen kan laten behandelen.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:37

Ziolette schreef:
Equine Risk/Hippo Zorg vergoeden in ieder geval de visite. Bij onze DA staat er geen voorrijkosten, maar visite op de factuur. Nog nooit problemen gehad, alles probleemloos uitgekeerd gekregen, ook avond/nacht/feestdagen-tarieven.

Fijn te weten, ik zit ook bij Hippo zorg. Dan regel ik wel dat ze er dan ook visite opzetten ipv voorrijkosten :D

Nanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:42

Wow dat is wel netjes van die verzekeringen dan, had echt niet verwacht dat ze dat zouden vergoeden!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 13:59

vind hippo zorg best appart, had daar dus info aangevraagd en een soort van offerte.. toen belde ik een week later om het af te zeggen, konden ze me niet eens vinden in hun systeem, had de info ed ook nog niet gehad maar wel al mijn paard zijn gegevens door gegeven aan ze! Mja :) ben er nog steeds niet zeker over wat ik nou moet

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:01

mijn verzekering (equipe) vergoedt ook de voorrijkosten

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:23

De meningen zullen altijd blijven verschillen over het wel of niet verzekeren van je paard. De WA is verplicht de rest niet, daar moet je doen wat voor jou goed voelt en past. Iedereen regelt weer wat anders voor het paard.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:21

Nanmar schreef:
Myour schreef:

Jazeker wel. Op mijn rekeningen staan altijd apart de voorrijkosten (minimaal à 40 euro, 's avonds nog duurder) en de consultkosten (à 20 euro). Heb het tot nu toe altijd terug gehad.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:07

Ik heb mijn paarden bij Hippozorg, jaren lang had ik niks met m'n paardje af en toe eens een DA bezoekje dus had besloten hem eruit te halen en net voordat ik dat had besloten, kreeg ie een peesblessure... wat was ik blij dat ie nog in de verzekering zat.. bij elkaar heeft het hele grapje 6000 euro gekost, lang leve de verzekering! :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 11:24

Ik heb mijn merrie niet verzekert, omdat ze toen ik haar kocht bij de aankoopskeuring een mankement had waardoor het moeilijk zou worden. Inmiddels heb ik haar laten 'herkeuren' op dat mankement (kreupelheid in de buigproef) en dat was goed gelukkig. Toen stond ze echter met een ander probleem en heb ik er verder niet over nagedacht.

Ik zit er nog wel eens over na te denken haar te laten verzekeren, maar kan dat als je je paard al langer in je bezit hebt? Mijn merrie is nu 7 jaar, maar ook ik wordt zenuwachtig bij de gedachte dat er wat kan gebeuren en ik het geld er niet voor kan gaan hebben ondanks dat ik wel een (karig) potje heb... Dan maar toch liever mandelijks een bedrag en mogelijk voor niets ... ik zou het liefst mijn merrie dan ook voor de ziektekosten laten verzekeren dat zoveel mogelijk is gedekt. Maar geen idee of dat nog zou kunnen omdat ik haar al een tijd heb, moet ze weer helemaal opnieuw gekeurt worden lijkt mij?

Nanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:03

@ Tancreda; dat ligt eraan hoe uitgebreid en voor welk bedrag je haar laat verzekeren, bij veel verzekeringen komt er tot iets van 2500 euro een inspecteur van de verzekering langs, boven de 5000 euro moet je vaak rontgenfoto's overleggen.
Gewoon even kijken bij de verschillende verzekeraars wat ze vragen en wat jij zoekt. Je kan je paard ook nu zij 7 is gewoon in de verzekering doen hoor.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:46

Bij mij kwam er alleen een mannetje langs die hem globaal heeft bekeken (niet eens aangeraakt) en hem even over het harde heen en weer wilde zien draven. Dat was alles.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:17

Tancreda4 schreef:
Ik heb mijn merrie niet verzekert, omdat ze toen ik haar kocht bij de aankoopskeuring een mankement had waardoor het moeilijk zou worden. Inmiddels heb ik haar laten 'herkeuren' op dat mankement (kreupelheid in de buigproef) en dat was goed gelukkig. Toen stond ze echter met een ander probleem en heb ik er verder niet over nagedacht.

Ik zit er nog wel eens over na te denken haar te laten verzekeren, maar kan dat als je je paard al langer in je bezit hebt? Mijn merrie is nu 7 jaar, maar ook ik wordt zenuwachtig bij de gedachte dat er wat kan gebeuren en ik het geld er niet voor kan gaan hebben ondanks dat ik wel een (karig) potje heb... Dan maar toch liever mandelijks een bedrag en mogelijk voor niets ... ik zou het liefst mijn merrie dan ook voor de ziektekosten laten verzekeren dat zoveel mogelijk is gedekt.

Je kunt natuurlijk ook nu even consequent dat karige potje spekken tot een bedrag dat je "veilig" vindt. Als je haar wil verzekeren met zoveel mogelijk gedekt, dan betaal je een vrij hoge premie, als je dat geld nou gewoon op een spaarrekening stort die alleen voor haar is?
Over het algemeen krijg je van een verzekering niet meer dan de waarde van het paard, dus als je paard bijvoorbeeld maar 2000 euro waard is zul je met hogere kosten dus alsnog zelf bij moeten lappen.
Haar leeftijd is geen probleem, met 7 zijn ze gewoon overal in de verzekering te doen, vanaf een jaar of 12 wordt dat lastiger en vanaf 20 worden ze er weer uitgekiept of gaat de premie zodanig omhoog dat het ook nergens meer over gaat.

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:12

ik heb mijn paarden verzekerd bij een zeer onbekende verzekeraar. de friese onderlinge oldeboorn (nee geen efo). eentje is beperkt verzekerd en de ander heeft een uitgebreide verzekering. ik heb juist voor deze gekozen omdat de premies erg laag waren en je toch 90% vergoed krijgt bij dood en ongevallen. bij de uitgebreide zit een deel ziektekosten en ook blijvend kreupelheid etc. ze zijn beide verzekerd voor 2500 euro en betaal per jaar in totaal 175 euro. je betaalt de premie halfjaarlijks, maar voor dit kleine bedrag heb je toch een hoop zekerheid. had ik deze niet gevonden had ik ze niet verzekerd, dan vind ik de kosten te hoog ter vergelijking wat je ervoor terug krijgt dan had ik een spaarpotje gemaakt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:16

Ik zit ook bij de hippo.

Ben heel uitgebreid verzekerd krijg 90% van alle ziektekosten terug en bij dood 100%.

Kosten worden binnen 10 dagen betaald.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:31

ik heb zowel mijn 12jarige al jaarling verzekerd.
bij equine risk dit is onderdeel van hippo zorg.
Toen mijn 12jarige 2 maanden in de verzekering zat brak zij haar griffelbeentje.
Deze is netjes vergoed alleen moest de DA zijn verklaring en de foto sturen zodat hun DA kon uitsluiten dat dit er niet al langer zat.

Ben ziektekosten uitgebreid verzekerd.
Heb laatst een heel gesprek met hippo zorg gehad over wat er met de paarden gebeurd als er iets met ze gebeurd.
Ik had zelf alle touwtjes in handen en dit vind ik erg prettig.
Mag dus zelf kiezen om mijn paarden terug te kopen van de verzekering :D

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:36

Ik had mijn paard alleen verzekerd voor als ze dood zou gaan en daar heb ik achteraf wel spijt van gehad.
Ze is binnen anderhalf jaar twee keer gewond geraakt waarbij ik beide keren flink heb moeten betalen.
Als ze wel verzekerd was geweest dan had ik heel wat geld terug gekregen.

Maar ik weet nog niet of ik haar nu wel voor ziektekosten laat verzekeren want dan zal je net zien dat ze nu niets meer krijgt of dat het om de een of andere reden toch net buiten de verzekering valt en je alsnog niets terug krijgt..