HeleneDas, ik ben nog niet zo veel verder gekomen...de mouwen zitten in elkaar, ik wilde net een foto voor je maken maar zie dat ik maar 1 ipv 2 roze randjes heb gemaakt, dus moet nu eerst weer een stukje los halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
01San schreef:Echt superknap!! Ik zag al in een ruitershop zo'n leuk jasje hangen met burberry ruit en ook andere aparte!
Echt super dat je het zelf maakt. Heb je ooit wel genaaid of is dit ook de 1e keer?
Zag al ergens zelf dekjes maken of verbouwen. (misschien meer iets voor mij..heb nog nooit genaaid namelijk..)
Ga zo door ik blijf het ook volgen![]()
![]()
The_Stig schreef:Weet iemand waar een patroon voor een herenrij jasje te verkrijgen is?
Nynke_Z schreef:01San schreef:Echt superknap!! Ik zag al in een ruitershop zo'n leuk jasje hangen met burberry ruit en ook andere aparte!
Echt super dat je het zelf maakt. Heb je ooit wel genaaid of is dit ook de 1e keer?
Zag al ergens zelf dekjes maken of verbouwen. (misschien meer iets voor mij..heb nog nooit genaaid namelijk..)
Ga zo door ik blijf het ook volgen![]()
![]()
DankjeIk heb wel al eerder veel genaaid hoor, maar simpeler dingen zoals broeken en shirts. Ook wel jasjes, maar dan deed mijn moeder (=coupeuse) de kraag, mouwen en voering. Wel zo makkelijk
![]()
Zelf dekjes maken is een leuk idee! En een fijn makkelijk project om mee te beginnen. Het is dat ik zelf geen paard heb, anders kon ik me helemaal uitleven haha
Nynke_Z schreef:@ Antheman, ik ben er over aan het nadenken....het probleem is een beetje dat dat onderste deel (onder de zakflapjes) vanad e achtersplit naar voren doorloopt, dan zou ik dat ook los moeten maken. Op zich geen probleem natuurlijk...maar dat is het nog steeds bij de schouders wijd en aan het plooien :S
Verder wil (moet) ik het op 31 juli af hebben voor een wedstrijd. Ik denk dat ik eerst de voering maar vast in elkaar ga zetten en als ik tijd over heb de buitenkant vermaken.
Ik hoef me in ieder geval niet te vervelen voorlopig
Nynke_Z schreef:Daar heb je gelijk aan...
De schouders heb ik stiekem al wat ingenomen, het is ook nog zo'n ontzettend jaren '90 jasje met brede schouders namelijk
Oh ja achter zit natuurlijk ook een naad, wat slim van je! Nooit aan gedacht haha
Nog even kijken hoe dat met de kraag wil, want die eraf halen incl. beleg aan de voorkant lukt vast ook niet netjes.