Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
avalonnancy schreef:mss ben ik wel heel negatief hoor..maar ik denk dat ik er niet zoveel mee op zou schieten om op een ander paard buiten te rijden! dat durf ik namelijk wel net zoals met een ander paard springen! alleen niet met mijn eigen paard vanwege haar karakter! dus hoe krijg je dan vertrouwen in je eigen paard? dat is dus mijn probleem!

) dat je eerst zal motten overwinnen en idd proberen op een andere kan daar een positieve werking op hebben.
. Je kan het zien als een soort van trauma wat je hebt opgelopen, dat jij eerst onder controle dient te krijgen voordat het echt ontspannen en fijn aanvoelt. Petje af
), dat duurt een paar minuten en dan stapt meneer rustig verder....En bij elk zandweggetje opnieuw...Toch ervaar ik mijn buitenritten als rustig en aangenaam...Dat gehuppel vind ik alleen maar grappig, en voor de rest is Rano een super zeker paard in het verkeer waar je een hoop gekkigheid mee uit kunt halen.
) En dan gingen we op pad, lekker de bossen in, rond scheuren op de zandverstuivind etc. Daar kan ik echt heel lekker mee buitenrijden. Mijn nieuwe paard die is wat minder bekent met de dingen die ze tegenkom, en wil nog wel eens schrikken. Maar heeft er verder wel schik in, alleen naar buiten met haar durf ik nog niet aan. Wat wel heel jammer is want op stal hebben we niet gek veel buitenrijders en we zijn daar dan wel afhankelijk van. Ik doe het dus minder dan ik zou willen.
suze_ schreef:Ik geloof in jong geleerd is oud gedaan en veel schriktraining.
De mijne gaat al vanaf 10 maanden mee af en toe een wandeling maken en ik zoek alles op, vrachtwagens, bruggen, honden, kinderwagens, water, grasmaaiers, aggregaten.. kijk zelf nergens naar, alles is gewoon normaal. Spannend vinden mag, vluchten niet.
Alleen op wandeling is hij iets drukker, maar blijft altijd netjes bij mij. Ik geloof dat ik hier later onder het zadel veel profijt van zal hebben en ben ook van plan zodra hij zadelmak is en stuur en rem er ietwat op zit, meteen (met ouder rustig paard mee) naar buiten te gaan
Sassy4barrel schreef:Ik denk dat het ook scheelt als je kijkt naar de andere paarden die mee gaan buitenrijden... Paarden nemen t gedrag vaak over, Als ik een nieuw paard krijg om te trainen en ik neem m mee buitenrijden ga ik altijd met paarden die relaxed zijn buiten, na een paar keer ´leren ´ van deze andere paarden neemt een jong of onrustig paard dit ´relaxte ´gedrag van de andere paarden snel over