hoe leer je een wild paard een halster om te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:26

mwah, ik zie paarden op een groot stuk wei.
ze zien er niet slecht uit ofzo, brokkelhoeven krijg je nou eenmaal snel met deze droogte.

verder zijn ze nieuwschierig genoeg om naar de ts te komen kijken.
ze zullen er ook wel op een manier gekomen zijn, dus van dat `wild`geloof ik ook niet veel.

ik weet wel manieren om een paard halstermak te maken, kost wel tijd.
maar wat willen jullie doen als ze halstermak zijn?
poetsen enzo?
wat houdt dat enzo in?

Iemandiemand

Re: hoe leer je een wild paard een halster om te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:30

Ik zou ze lekker laten staan DB bellen als je het niet vertrouwd en lekker in een manege met je paardjes bezig gaan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:23

Ramarant schreef:
Zo te zien worden de paarden wel degelijk verwaarloosd. Jammer genoeg, want het zijn prachtige paarden.

Net zoals TS al zei.. het is of haar of niemand.. en die paarden hebben gewoon verzorging nodig. Al is het op z'n minst dat er naar ze gekeken word.

Ik vind het goed van je dat je ze toch wilt verzorgen ookal doet de eigenaar dat niet, als je maar altijd onthoud dat veiligheid voorop gaat zowel voor jou als voor de paarden.

Of de paarden nu wel of niet verwaarloosd zijn en extra aandacht nodig hebben: het zijn nog steeds de paarden van iemand anders. Zolang die geen toestemming geeft om zijn dieren te verzorgen heb je er niks te zoeken. Ben je van mening dat deze dieren noodzakelijke verzorging niet krijgen dan bel je de AID of DB en meld je dat. Of je gelijk hebt of niet, respect voor andermans eigendommen moet wel op nummer 1 staan.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:41

Heb je de eigenaar ook gevraagd of je ze een halster om mocht doen? (Wat heb je eigenlijk met de eigenaar afgesproken, heb je hem zelf gesproken en écht gevraagd of je ze mocht verzorgen en wat zei hij precies?)
Wat vinden je ouders hiervan?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:04

kamsel schreef:
Heb je de eigenaar ook gevraagd of je ze een halster om mocht doen? (Wat heb je eigenlijk met de eigenaar afgesproken, heb je hem zelf gesproken en écht gevraagd of je ze mocht verzorgen en wat zei hij precies?)
Wat vinden je ouders hiervan?
MisticRider schreef:
we kennen de eigenaar. hij kijkt er niet naar om, en vind het allemaal goed als wij ze verzorgen

blijkbaar wel.