Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anneliesdj schreef:Ik kwam de ene week op concours en het laatste onderdeel is 'in stap de rijbaan verlaten'.
Dus had netjes halt gehouden, gegroet en bij het wegstappen laat ik mijn paard de halsstrekken maar wel met contact op de teugel, paardje houd keurig contact met mijn hand en loopt met d'r neusje op kniehoogte de baan uit.
Jurylid was er helemaal over in de wolken, geweldig! Had als cijfer een 8!
Dus de week erop doe ik hetzelfde, krijg ik als commentaar; vrije stap is geen halsstrekken met als cijfer een 4 of 5, weet ik niet zeker meer.
Ik had de jury nog om persoonlijk commentaar willen vragen maar hij/zij was al weg helaas.
Dus ik ben nog steeds erg nieuwsgierig wat er nu wordt met bedoeld met 'in stap de rijbaan verlaten'.
terwijl ik wel wedstrijden rij. Ik zal ook niet snel een discussie aangaan over iets wat wel of niet mag omdat je toch wel zeer zeker van je zaak moet zijn! KarinvdM schreef:Jemig Barmat, wat ben jij gefrustreerd zeg, misschien moet je eens hulp gaan zoeken?
Er gaat hier en daar best wel eens fout en een jury is ook maar een mens. Bovendien zijn er jaarlijks wijzigingen in de reglementen.
Ik verbaas me er als jury wel eens over hoe weinig kennis veel ruiters van de reglementen hebben...
jury schreef:Barmat, ik zeg alleen dat jij heel bijzondere dingen mee maakt.
Gelukkig heeft niet iedereen deze voorbeelden als ervaring.
(Kort lontje?)
kaatjemuts schreef:anneliesdj schreef:Ik kwam de ene week op concours en het laatste onderdeel is 'in stap de rijbaan verlaten'.
Dus had netjes halt gehouden, gegroet en bij het wegstappen laat ik mijn paard de halsstrekken maar wel met contact op de teugel, paardje houd keurig contact met mijn hand en loopt met d'r neusje op kniehoogte de baan uit.
Jurylid was er helemaal over in de wolken, geweldig! Had als cijfer een 8!
Dus de week erop doe ik hetzelfde, krijg ik als commentaar; vrije stap is geen halsstrekken met als cijfer een 4 of 5, weet ik niet zeker meer.
Ik had de jury nog om persoonlijk commentaar willen vragen maar hij/zij was al weg helaas.
Dus ik ben nog steeds erg nieuwsgierig wat er nu wordt met bedoeld met 'in stap de rijbaan verlaten'.
voorheen was t idd in vrije stap de rijbaan verlaten en vrije stap werd omschreven als een arbeidstap met de neus op schouderhoogte, dus niet halsstrekken![]()
Iedereen kan wel klagen over juryleden, maar ze doen dit allemaal in hun vrije tijd en tegen een kleine onkostenvergoeding.