Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vond het zo erg voor mijn moeder, ze had het al zo krap allemaal. Bah.. Relaxed schreef:Mijn paard ging ook niet eerder de trailer op nadat er binnen betaald was. Ook hij heeft het gewoon op de tafel uitgeteld. Vind het ook wel bizar dat mensen niet gepast meenemen, je weet toch wat je betalen moetDenken ze dan soms dat je zegt 'Ooo doe maar zo is ook goed'
Diablo schreef:Verona11 schreef:Ik zou me zelf kapot schamen als ik bij de koop te weinig geld in de envelop zou doen.
Inderdaad. Wat zeiden ze toen je er achter kwam dat er te weinig in zat?
Oakland1990 schreef:Eerst natellen, door de andere partij, dan ben je zeker dat het juiste bedrag er in zit. Bij de verkoop van mijn vorige paard hadden we ook wel een voorschot gekregen, als garantie dat ze hem echt wilden, bij mijn huidige paard werd het geld ook nagekeken op echtheid, wat bij de meeste grote sportstallen wel zo is. Vonden ze zelf ook even gênant, maar liever zo dan dat je vals geld krijgt natuurlijk.
Fira schreef:Ik vind het wel bedrog; je neemt aan dat de hoeveelheid geld dat je hebt gevraagd voor je paard correct is.
En als dit niet zo blijkt te zijn, dan word je toch eigenlijk bedrogen?
Je krijgt minder betaald voor je paard dan dat je had afgesproken.
Zo zie ik het.
of toch? Oakland1990 schreef:Fira schreef:Ik vind het wel bedrog; je neemt aan dat de hoeveelheid geld dat je hebt gevraagd voor je paard correct is.
Zo zie ik het.
Je telt toch eerst na alvorens je de papieren ondertekend? Je hoeft niet akkoord te gaan met het gegeven bedrag, als dat afwijkt van het afgesproken bedrag? En als je dat niet aanneemt, ben je dus ook niet bedrogenof toch?

Fira schreef:Ik vind het wel bedrog; je neemt aan dat de hoeveelheid geld dat je hebt gevraagd voor je paard correct is.
Zo zie ik het.
aliealie schreef:Laatste keer toen ik mijn nieuwe paard kocht, heb ik het samen met de verkoper via telebankieren naar haar overgemaakt. Dat vonden we beide fijn, hoefden we ook beide niet met veel geld over straat te lopen!
aliealie schreef:Laatste keer toen ik mijn nieuwe paard kocht, heb ik het samen met de verkoper via telebankieren naar haar overgemaakt. Dat vonden we beide fijn, hoefden we ook beide niet met veel geld over straat te lopen!
, maar idd altijd in bijzijn van koper en verkoper controleren. 
,eerst afgehandeld. Dat betekend,contracten tekenen...geld samen uittellen en daarna de papieren overhandigen.
Heeft de verkoper wel eerlijk gemeld en de koper kreeg de 100 terug.