Tijdens proef prikbeest, sla jij hem dood?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sylvialouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:12

mooney1 schreef:
Ik rij zelf geen wedstrijden maar als ik dat dus zou doen en mijn paard heeft een prikbeest zou ik hem zeker doodmeppen!!
Dan maar puntjes minder.

Ik rijd ook geen wedstrijden, maar mijn moeder zit met hetzelfde probleem. Zij had laatst ook een prikker op haar paard. Doodgemept, en daar liep ie weer. De jury heeft er ook niets over gezegt, waarschijnlijk omdat er meer mensen met dit probleem zaten.

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:34

Ik had vorige weekend een wedstrijd, en uit het niets tijdens handverandering in midden draf en bijna op de X rijden we zo in een zwerm van die dazen, ik zat er onder en 1 in men oog en men paard was ook helemaal de kluts kwijd.
Ik moest gewoon even stoppen om die vlieg uit men oog te halen en die andere snel van men paard af jagen en rijden maar.
Maar dat heeft heel wat punten gekost een 0 op de middendraf :( en commentaar niet stoppen tijdens je proef _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:34

Ik sla ze altijd kapot, beter een onderdeel die daardoor wat mis gaat als de hele proef. En daarbij houd een jury daar toch wel vaak rekening mee

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:57

Als ik er bij kan dan sla ik hem dood. Als zij onder de buik zitten moet paard helaas maar even doorbijten. Ik heb een schimmel die ik helaas (nog) niet in kan spuiten en daar ga ik met een roller overheen. Het is net een indianenpaard haha maar gelukkig nog geen opmerkingen overgehad. Leuk al die bruine strepen :+ . Paard is nu in therapie om te leren dat spuiten niet eng is en dat je dan minder vliegen heb maar breng dat maar eens aan paard haar verstand :D
Als jury geef ik daar ook geen aftrek voor mits men het wel normaal doet.

xVerax

Re: Tijdens proef prikbeest, sla jij hem dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:30

Inderdaad, als ik erbij kan sla ik hem dood/verjaag ik hem.
Liever een onderdeel wat minder punten dan de hele proef als pony er last van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:33

Nicole987 schreef:
Ik had vorige weekend een wedstrijd, en uit het niets tijdens handverandering in midden draf en bijna op de X rijden we zo in een zwerm van die dazen, ik zat er onder en 1 in men oog en men paard was ook helemaal de kluts kwijd.
Ik moest gewoon even stoppen om die vlieg uit men oog te halen en die andere snel van men paard af jagen en rijden maar.
Maar dat heeft heel wat punten gekost een 0 op de middendraf :( en commentaar niet stoppen tijdens je proef _-:(

Tja, dat stoppen kost je idd punten, maar dat is logisch.. Een 0 vind ik niet terecht omdat je de diagonaal wel hebt gereden..

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:28

Ik heb nog eens even in mn kast gekeken naar welk spul ik nou heb.
Het is van Excellent en het heet Atex daas spray.
Het meurt nog erger dan een open riool, maar ik zie dan ook echt geen daas meer in de buurt. (Ik kom dan ook niet meer in de buurt van mn schatjes, maar dat terzijde).

Wel 1 tipje... zorg datje zelf weinig (het liefst niks) op je krijgt, want dat dwingt je tot een zéér grondige schrob beurt.

Wat een lucht zeg....

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:12

Ik had afgelopen weekend tijdens mijn eerste proef ineens een steekvlieg op mijn arm zitten.
Het was precies bij de letter waar ik de overgang van draf naar stop moest maken.
Ik had toen de keuze: Of eerst de overgang naar stap maken en dan de vlieg doodslaan, met als gevolg dat ik te laat ben met slaan en dat hij me dan al gestoken heeft.
Óf eerst de vlieg doodslaan zodat hij me nog niet heeft gestoken en daarna de overgang maken, met als gevolg dat ik te laat ben voor de overgang.

Heb toen wel gekozen om eerst die vlieg dood te slaan, jammer dan van dat puntje, maar anders word ik in de tweede proef gek van de jeuk. :+
Wel een beetje jammer dat ik toen een 4 kreeg en totaal op 178 punten uitkwam, anders kwam ik op 180 punten uit. :=

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:29

ik vermoord ze gewoon. als ze op mijn gezicht gaan zitten sal ik ze ook echt wel weg zelfs midden in een onderdeel :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:16

Yep gewoon pletten. Als ik hem zie zitten op de hals ofzo... dan plet ik hem. Arm paard.

Blyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:43

Mijn paard raakt echt in paniek van een daas, dus de proef kan ik dan wel op mijn buik schrijven,... |(

Goed inspuiten, zit er een. Dan moet ie echt weg, anders heeft door rijden geen zin. Beter even stoppen en dan weer goed door, dan de hele proef laten mislukken

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:47

Ik heb het probleem nog niet gehad, maar kan mij voorstellen dat ik liever 1 onderdeel verknal doordat ik dat beest een mep verkoop waardoor mijn paard de rest van de proef fijner loopt.
Overigens gaat er deze tijd van het jaar wel spray mee. Scheelt een hoop onrust.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:50

pletten dat ding!
proef of niet :D

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:42

weg met dat beest ten eerste voor mijn paard en ten tweede zoals je al zegt anders kost het veel meer punten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:16

Ik sla ze gewoon dood :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:16

Ik heb mijn proef eens gestaakt (afgegroet) omdat mn pony maar bleef schudden en ik het beest niet kon vinden.
Ben afgestapt om die etters te zoeken en er bleken hele kleine vliegjes rond zn oren te zwermen.

Toevallig stonden de letters K en H omgedraaid in de bak (iets waardoor ik tijdens de proef ook een beetje de weg kwijt was).
Heb toen opnieuw mogen starten (nadat K en H op de goede plaats waren gezet). Jury heeft me toen aangeraden een oornetje aan te schaffen.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:55

Relaxed schreef:
bulck schreef:
Daarom gaat er hier altijd nog dazenspul over vlak voor ik binnega, dan heb je dat probleem niet.

Nou dat spul is ook niet zaligmakend.. Ik spoot het er ook altijd op, maar toch zitten ze er nog wel is hoor..

Maar ik heb dat Atex spul en serieus nog geen daas, vlieg of ander beest bespeurd tijden die paar minuten.
Enkel voor men schimmel zal ik iets moeten zoeken, want het maakt bruine plekken :+ (wat op een zwarte en bruine niet opvalt)

gewoon vliegenspul houdt geen dazen weg[/quote]

Dat heb ik ook! werkt super!
Bremsen Bremsen, hoor ik ook goede verhalen over.
Heb je nu ook in een witte variant ;)

Ik heb er nog nooit last van gehad tijdens mijn proef maar zou ze zeker wegjagen.

Mijn letters stonden ook een x verkeerd om!! de F en de K waren omgewisseld. Ik was gewoon doorgereden, maar was wel helemaal gestresst :o en ik was ook behoorlijk boos op de stalknecht :( , die het zo had neer gezet :o .. Tja, ik kom hier om een nette proef te rijden, dan verwacht je dat tog ook niet ??!!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:29

Uh van die letters, voor je je proef begint kom je toch een keer rondje om/in de ring? En kun je toch direct zien dat de letters niet kloppen, vooral in de lagere klasses kun je dan ff bij de juryauto halthouden en melden dat de letters verkeerd staan.

Ik merk die dazen nooit echt goed op, ik druk ze altijd dood.. En in de proef heb ik er nog nooit last van gehad eigenlijk, maar goed veerust ging ik ook altjid mee. Super spul! En vind ik echt 10x fijner als dat Atex of Bremsen Bremsen.. ;)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:11

_Marinke_ schreef:
Uh van die letters, voor je je proef begint kom je toch een keer rondje om/in de ring? En kun je toch direct zien dat de letters niet kloppen, vooral in de lagere klasses kun je dan ff bij de juryauto halthouden en melden dat de letters verkeerd staan.

Sorry maar daar let ik dus echt niet op. Heb wel iets beters te doen.
Rij geconcentreerd mn rondje om de ring en start. Ga er vanuit dat de organisatie de bak goed heeft uitgezet.