Als het aan mij ligt blijft mijn paard nog 20 jaar bij mij. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Als het aan mij ligt blijft mijn paard nog 20 jaar bij mij.
Als hij ooit bij mij weggaat zou ik misschien de vorige eigenaar wel informeren. Of niet. Dat weet ik niet. In ieder geval is "ons" IJslanderwereldje zo klein dat toch wel zo'n beetje iedereen weet bij wie welk paard is. Zo ben ik zelfs op bokt onder de ijscobokkers mensen tegengekomen die riepen: heeeee! Issie nu van jou! Mic schreef:Zou het niet netjes vinden als je het contract ondertekend heb en je houdt je niet aan die afspraak. Dan had je er destijds niet mee akkoord moeten gaan.
Wij verkopen onze paarden ook altijd met een contract waarin staat dat wij het eerste recht van terugkoop hebben. Dan gaat het ons er voornamelijk om dat wij niet willen dat onze paarden bij een handelaar terecht komen.
Een aantal maanden geleden hebben wij ook een paard terug gekocht (eigenaar wilden hem naar een handelaar doen als wij hem niet terug wilden) en er zelf weer een goed huis voor gezocht.
hestejente schreef:Mic schreef:Zou het niet netjes vinden als je het contract ondertekend heb en je houdt je niet aan die afspraak. Dan had je er destijds niet mee akkoord moeten gaan.
Wij verkopen onze paarden ook altijd met een contract waarin staat dat wij het eerste recht van terugkoop hebben. Dan gaat het ons er voornamelijk om dat wij niet willen dat onze paarden bij een handelaar terecht komen.
Een aantal maanden geleden hebben wij ook een paard terug gekocht (eigenaar wilden hem naar een handelaar doen als wij hem niet terug wilden) en er zelf weer een goed huis voor gezocht.
Nou heb ik toch al een paar keer aangegeven dat dit topic ten eerste zuiver hypothetisch is, en ook dat het contract alleen over VERKOOP spreekt. Dus als ik mijn paard aan iemand wil geven houd ik me daarmee aan de gemaakte afspraken. Als je niet wil lezen wat ik schrijf vind ik dat prima, alleen is dit wel de laatste keer dat ik inhoudelijk op dit soort posts reageer.
jes_sira schreef:Ik vind dat een paard weggeven in dit geval hetzelfde als verkopen. Je doet hem weg.
Bijzonder weinig paarden die weggegeven worden. En dan vooral aan de verzorger, goede vriendin, familie of omdat het paard blijven geblesseert is. Dus dat er in het contract niet expliciet staat weggeven vindt ik vrij logisch. Er had kunnen staan, van de hand doen o.i.d. Deze dekt beide gevallen denk ik. Die moet ik onthouden mocht het nodig zijn:D
Je vraagt inderdaad niet om een mening, maar om een reden te vinden om contractbreuk te plegen. Even heel cru gezegd.
Ik begreep dat de dochter erop reed? Ondertussen is ze ouder geworden en dat gaat door. Ik begreep dat je pony het daar goed had. Te goed, werd verwend en zo. Ze doet meer ervaring op. Haar ouders hebben minder/geen invloed meer. Ze ziet en ervaart dat haar teruggekomen paardje veel beter loopt en zo, ze ziet dus dat jij iets goed hebt gedaan. Je verteld hoe, wat, waar indien nodig. En zeer waarschijnlijk neemt ze het van je aan en leert ze ervan. Dit kun je best wel "proeven" als je contact met haar hebt over het e.o.a. Ze zijn hem toch ook komen opzoeken? Dus waren ze gek op hem, ookal deden ze het niet goed. Grote kans dat ze willen leren of ondertussen geleerd hebben het beter te doen.
Dan is er toch geen probleem meer?
Ik denk dat je al een beslissing hebt genomen op het moment van aankoop.
Kan het mis hebben natuurlijk.
Ze hebben gezien dat hij geleerd heeft om netjes aan de lange lijnen te lopen, en ik zal ze uitnodigen om te komen kijken wanneer mijn paard en ik in september weer meedoen met de proefjes van de rijvereniging. En dat is naar mijn idee voldoende. Het is nu mijn paard. hestejente schreef:[/quote]Verder vind ik weggeven wel iets anders van verkopen. Iets verkopen houdt m.i. in dat je er geld voor krijgt. Geld is maar geld, dat mijn paard goed terecht komt vind ik veel belangrijker dan die paar centen.
.