Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dakario schreef:tja, het hangt ook van elk paard af. een paard met veel talent en kwaliteit in springsport zijn ook meer waard. jonge paarden zijn in algemeen goedkoper omdat ze nog niet alles kennen. maar wat me wel opvalt is dat paarden met bekende vaderkant of moederkant altijd voor hogere prijs worden verkocht. maar toch letten meeste kopers nu wel op kwaliteit van de paarden.
een paard die 130 cm loopt met goede techniek, groot genoeg is ongeveer 7000 waard.
een paard dat 160 cm springt en supervoorzichtig en gemakkelijk in omgang kan zeker 15000 waard zijn.
dus zoals ik zeg het prijs is afhankelijk van het soort paard.
KarinvdM schreef:_mobo_ schreef:Ik vind 3500 ook wel reëel voor een L geklasseerd paard.
Dat vind ik wel erg simpel gesteld. Klassering zegt mij niet alles, je moet naar het hele paard kijken.
niet aanvallend bedoeldWadi_ schreef:Dakario schreef:tja, het hangt ook van elk paard af. een paard met veel talent en kwaliteit in springsport zijn ook meer waard. jonge paarden zijn in algemeen goedkoper omdat ze nog niet alles kennen. maar wat me wel opvalt is dat paarden met bekende vaderkant of moederkant altijd voor hogere prijs worden verkocht. maar toch letten meeste kopers nu wel op kwaliteit van de paarden.
een paard die 130 cm loopt met goede techniek, groot genoeg is ongeveer 7000 waard.
een paard dat 160 cm springt en supervoorzichtig en gemakkelijk in omgang kan zeker 15000 waard zijn.
dus zoals ik zeg het prijs is afhankelijk van het soort paard.
Als jij een 1m60 paard voor 15.000 euro vindt, dan wil ik hem altijd van je overkopen
friesiszwart schreef:Bij gezonde paarden vind ik een rieel bedrag:
de kosten van dekgeld (en overige stamboekkosten etc.) en een rieel bedrag per jaar aan onderhoud tot het 3e jaar bij elkaar opgeteld. Daarbij een bedrag afhankelijk van het papier, karakter of mate van beleerdheid.
muc schreef:Ik denk dat ook vaak vergeten wordt wat een paard wel niet heeft gekost voordat het 4 jaar is.
Dan spreek je toch wel snel over € 4000,- voor een 4 jarige. Namelijk kosten voor de dekking, opfok, dierenarts, beleren etc. En dan heb ik het nog niet eens over de tijd die erin gestoken wordt. Als je het zo bekijkt denk ik datje dan best wat meer mag vragen als de 3/4 jarige talent lijkt te hebben.
( Ik ga trouwens uit van een sportpaard (kwpn..) met papier)