Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)newton schreef:ja goed een kennisje zegt gisteren heel zwart wit. Ze hebben een week bedenktijd gehad voordat geld/papieroverdracht is geweest, officieel gezien zijn hun eigenaar nu dus is het hun probleem niet die van jou. Hij gaat zelfs zover dat hij zegt na zaterdag kan je voergeld vragen omdat hun paard bij jou op stal staat en ze hem niet ophalen.
Pff vind dat allemaal wel erg ver gaan en kies liever voor een gezamelijke onderlinge oplossing maar goed van 3 voorheen potentiele kopers heb ik al te horen gekregen, we zijn voorzien. Als we het geld teruggeven moeten we ook de nieuwe koper weer vinden en heel cru gezegd is het meeste vakantiegeld alweer uitgegeven.
het volledige aankoopbedrag is betaald.
smeetjoew schreef:Misschien is het al gezegd, maar kopers hebben altijd 8 dagen bedenktijd en kunnen zodoende dus van de koop afzien. Ongeacht of het kwam doordat het paard niet aan de eisen voldeed of om een andere reden.
In principe ben je dus verplicht het geld terug te storten en het paard terug te nemen (al is die niet weggeweest).
newton schreef:Dat is ook exact het idee wat ik ook had. Vermeld bij de eventuele kopers er wel bij dat als deze mensen mij bellen dat ze hem op komen halen ik ze helaas af moet bellen omdat in principe het paard al van hun is. Als er eenmaal een afspraak staat moeten ze maar wachten wat daar uitkomt moest hem immers van hun weer te koop zetten.
Of ik het dan helemaal goed doe weet ik niet maar naar mijn idee ben ik dan niet heel verkeerd bezig