Niet tevreden met instructie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stefje

Re: Niet tevreden met instructie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 01:20

Bijna Olympische Spelen, haha. Dat zijn we uiteindelijk allemaal ;-) Weet je, wel of geen papieren, het zegt niet alles. Goed dat je erkende dat het niet goed aanvoelde, en dat je nu geswitched bent naar een andere instructie. En dat je overdonderd was snap ik goed, je gaat ervan uit dat je de instructrice kan vertrouwen en dan is het moeilijk om direct te constateren dat het te ver gaat wat ze doet. Ik heb dat ook een keer gehad, dat was meer het tegenovergestelde: ik mocht niet inwerken bij mijn paard, maar moest 'afwachten'. Niet mijn manier en er ging bij mijn paard ook echt niets gebeuren :-). Goed gedaan hoor!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 01:22

Ik heb nu een goede instructrice voor dressuur en een goede instructeur (schrijf ik dat zo goed??) en daar ben ik erg blij mee. ik kan daar ook goed mee praten en durf ook wel mijn mond open te doen.

sylblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:16

hallo he

het is jouw paard en als jij met lange teugel na binnenkomt dan is dat jou zaak en dat jij de martingaal los hebt hangen daar heb jij je redenen voor en als je lesgeefster zich daar niet tegen kan dan moet ze dat tegen jou zeggen en dan meteen super strak te gaan doen en meteen de teugels op maat doen hoe is zei begonnen he.... Ik was van me paard gestapt en de les uitgegaan... ik ga zo niet in die lesrijden dan erger ik me aan alles wat er ook maar gaat gebeuren en dat is niet eerlijk tegen over het paard maar ook niet eerlijk voor jezelf.

Portje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:49

eens met Somebitch!

KladJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:21

ik zou de les uitstappen

het is je eigen paard en dan kan je ook zelf bepalen hoe je rijd toch ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:29

Ts, het paardje wat voorop loopt is dat de jouwe want ook daar loopt ze niet goed door de bocht maar het beeld is niet zo duidelijk dus ik kan me vergissen, veel plezier met je nieuwe instructeurs en papiertjes voor intructie zegt niet alles, ken er genoeg met bergen diploma's en die bakken er niets van.

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:59

Zo deed mijn oude instructriese ook ik ben toen weg gegaan, Het ging gelijk veel beter!

sucses ;)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 21:24

bigone schreef:
Ts, het paardje wat voorop loopt is dat de jouwe want ook daar loopt ze niet goed door de bocht maar het beeld is niet zo duidelijk dus ik kan me vergissen, veel plezier met je nieuwe instructeurs en papiertjes voor intructie zegt niet alles, ken er genoeg met bergen diploma's en die bakken er niets van.

In het filmpje loopt ze voorop. (de bruine) De ruiter ben ik niet zelf.

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:52

nou toedeloe zou ik zeggen, zijn genoeg andere instructeurs

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:04

Ik herken het verhaal, mijn instructrise wordt geopereerd en de staleigenaar had voor een vervanger gezorgd, stap ik de bak in (nog aan het losstappen) zegt die mens: zou je nu is ni maken dat je de kop van je paard net hebt, anders zet je er maar een slofteugel aan...
Nu zeg ik je, ik heb die les uitgedaan, volledig overdonderd en heb daarna bijna wenend mijn vaste instructrse gebeld, en zij heeft me gezegd dat ik niet meer mee moet rijden en dat men lessen terugbetaald worden.

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:23

zoals de meeste zeggen weg gaan en iemand anders zoeken!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 17:31

Ik ben er al lang weg. ;) (staat ook wel in het topic hier en daar)

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:29

Debbie00 schreef:
Ik ben er al lang weg. ;) (staat ook wel in het topic hier en daar)

Heey Debbie.

Ik heb ook een tijdje daar gereden.
Ik neem aan dat je de les van M F bedoeld en nu in de les van K v D zit?
Ik vond M ook niet fijn les geven. Paard moet zo snel mogelijk in de krul met veel druk.

Voor zover ik weet mocht ze idd naar de olimpische spelen, maar was haar paard kreupel.

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:48

Somebitch schreef:
Stoppen met die les, zoek een andere lesgeefster die wel weet waar ze mee bezig is.

Hier mee eens,

Amandaxxx7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:31

Ragdollcat schreef:
Waar bemoeit ie zich ermee zeg??? zo krijg je een paard kapot. Ze had het eerst aan je moeten vragen ipv zomaar strakker en korter te zetten (martingaal).

Ik was eraf gegaan en gelijk alles weer op maat gezet zoals ik het wil en de les uit gegaan.

inderdaad ! jeetje zei mag wel eens wat aan zichzelf veranderen !

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:14

Toen ik je verhaal las, wist ik meteen over wie je het had.
Daarom zit ik niet bij haar in de les, je hebt binnen de korste keren een slof eraan hangen en spoortjes aan je laars.
Iedereen die daar ook in de les rijdt, heeft spoortjes, en een heleboel rijden vaak met slofteugel.
Ik zou gewoon bij Yvonne of Daniela(?) gaan rijden, die kennen jou en je paard beter, denk ik :)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 18:41

Ik heb nu elke week les van Daniela (daar voel ik me heel fijn bij) en ben bitloos aan het proberen. Daar doet ze het goed op.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:32

OKe, harstikke leuk :D
Ik heb ook een week bitloos gereden, maar dan met een gewoon hoofdstel dus kon er niet mee sturen :')

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 20:30

Ik ben begonnen met een gewoon hoofdstel met een lage neusriem. De neusriem hoger gemaakt en de teugels met clipjes vastgemaakt aan ringen van neusriem. Het beviel me goed en heb later zelf een bitlooshoofdstel gekocht.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:02

RT-->JI.