Wanneer is je rijbroek te kort?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Belsknolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 08:01

Uhm ik denk als hij ver boven je enkels uit komt haha.
Ik heb er nooit geen last van, heb bijna altijd Harry's Horse rijbroeken en die moet ik omslaan :+

Syberdepiep

Re: Wanneer is je rijbroek te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:04

Ik merk dat m'n broek te kort is als de broek echt naar beneden getrokken wordt tijdens het rijden, dus afzakt omdat de pijpen te kort zijn en trekken aan de knieen. Dat zit echt verschrikkelijk. En de klittenbandjes amper meer dicht krijg omdat deze zo hoog op m'n kuiten zit. Heb laatst een goede lange rijbroek gekocht, heb nog 2 andere die goed zitten en de rest naar het 2e hands ruitersportwinkeltje gebracht, was het echt zat.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:46

Ilsje_ schreef:
Kentucky is ook redelijk lang met lengtemaat, maar dan nog...... Ik ben ook maar met de schaar aan de slag gegaan om de klittenbandjes eruit te knippen (A)

Haha toch maar wel? Kentucky is voor mij ook nog nette kort, heb de hoop opgegeven :P

Sadi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:30

Ik heb ook altijd een probleem met de lengte. Nu heb ik een rijbroek gevonden die vreselijk lekker zit en die ook in lengtematen verkrijgbaar zijn. Ik houd zelf niet zo van een leren zitvlak, als ik dan opstap trekt de onderkant omhoog. Heel vervelend. Maar dat is persoonlijk denk ik. Ik rijd dus fijn in een rijbroek van het merk Bleu label by Cavallo. Ik ben zelf 1.86m en de pijp komt zeker tot aan/over mijn enkels. Als ik geen lengte maat zou nemen, zit hij eerder bij mijn kuit en voelt dat heel raar. T is maar wat je zelf lekker vindt zitten. Een lengtemaat kun je altijd passen in de winkel!

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:15

licht er aan maar ik denk dat hij té KORT is als hij 1 hand en 2 vingers boven je enkel is en te klein als het kruis naar benede hangt

ElanFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:14

Als hij niet meer lekker zit of pijn doet :Y)

PegasusXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 07:33

Als hij afzakt? :+

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:18

Als je de klitteband niet dicht krijgt en de broek ver boven je enkels zit? :+

GirlBK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:42

Als de klittenband niet meer dicht kan omdat die te ver omhoog zit? Weet het eigenlijk niet :+

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:24

GirlBK schreef:
Als de klittenband niet meer dicht kan omdat die te ver omhoog zit? Weet het eigenlijk niet :+

Ja, dat klopt, en helaas heb ik daar bij een rijbroek last van... ;( De broek zit zegmaar net iets onder waar mijn kuit begint, dus zeker een handbreedte boven mijn enkel.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:15

Farfalla_ schreef:
GirlBK schreef:

Ja, dat klopt, en helaas heb ik daar bij een rijbroek last van... ;( De broek zit zegmaar net iets onder waar mijn kuit begint, dus zeker een handbreedte boven mijn enkel.

Dan zou ik hem te kort vinden..Maar als jij hem nog lekker vindt zitten wat is dan het probleem..???

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:31

Ik vind een rijbroek te kort als het klittenband niet meer dicht kan omdat ie te hoog op je been zit, of als de knievlakken boven je laarzen uit komen, dat vind ik zo'n stom gezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:34

Suus schreef:
Ik mis ook altijd een cm of 15 onderaan de pijpen en dan koop ik nota bene lengtemaat Pikeur! Nee de rijbroekenfabrikanten zijn nog in de veronderstelling dat de gemiddelde vrouw 1.65 m is.

En een taille van een barbie, daar heb ik ook altijd last van. Maat is goed, maar die tailleband :( :+

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:34

als hij niet meer onder je rijlaars kan, dan moet je echt opzoek naar een ander...

xEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:49

Ik vind hem te kort als hij echt niet meer lekker zit omdat hij afzakt, of als die klittebandrandjes halverwege mijn kuit komen,
maar wanneer die echt te klein is? Als hij boven je laarzen uitkomt :+

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 10:29

En dan moet je maar net geen laarzen hebben maar chaps :+

Minaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:09

Als hij niet lekker meer zit denk? :')