nou als dr paard ziek word red ze het nog ff met die 200 euro per maand incl die 5000 euro in dr spaarpot hoor! en als ze die 200 euro niet uitgeeft en totaal aan dr paard heeft houd ze daar ook een net bedrag van over om te sparen voor als er wat is...denk dat je het dan prima red tot ze stalling en dergelijke zoals ieder ander gewoon moet betalen
3bengels
Geplaatst: 13-06-10 13:57
Eerlijk gezegt geloof ik helemaal niks van je verhaal! Welke stoeterij geeft er nou een paard voor niks weg. Het is een bedrijf en elk bedrijf wil geld verdienen. En ik vind het erg onverstandig van je ouders als het verhaal al waar is dat ze er mee instemmen. Ze zijn immers financieel verantwoodelijk voor je tot je 21ste. Maar je moet het zelf weten maar ik denk dat je heel er veel verdriet gaat krijgen als je het doorzet en je mocht het niet kunnen betalen. En ik weet dat er ook een emotioneel aspect aan vast zit maar je moet wel rieel blijven vind ik. Maar als je je vingers brand moet je ook op de blaren kunnen zitten vind ik. Dus als je zelf denkt dat je het moet doen dan moet je het doen. En dan ben ik erg benieuwd hoe lang het duurt voor je met een toppic komt dat je je paard hebt moeten wegdoen omdat je het financieel niet meer aan kunt. Mijn advies (mocht het verhaal echt waar zijn) Denk heel goed na en probeer om het emotionele even opzij te zetten!!!
wat als je paard een ernstige ziekte krijgt? je zal er dan waarschijnlijk aan gehecht zijn geraakt en haar niet willen verkopen of laten inslapen (wat oneerlijk zal zijn tegen over de merrie) kan je geen contract opstellen met dat bedrijf dat wanneer er iets misgaat je op hun terug kan vallen??
Dat is nog heel ver weg maar als ik echt weg moet heb ik een zusje en een broertje die paarden freak zijn. Dat ik het gewoon betaal en hun verzorgen en berijden zoiets dan
Somebitch
Geplaatst: 13-06-10 14:20
Ja maar ik heb het erover als je STOPT of WEGMOET bij je werk. Dus dan heb je geen werk, geen plek voor het paard wat ga je dan doen? Denk daar maar eens overna.
3bengels
Geplaatst: 13-06-10 14:21
Maar als ik jou was zou ik eerst eens gaan sparen voor je uitzet. En als je dat compleet hebt dan zou ik verder gaan kijken voor een paard. En ik gun het je vanharte een eigen paard maar ik denk dat je niet helemaal inziet wat er allemaal bij komt kijken. Je bent nog heel erg jong om zo'n verantwoordelijkheid te hebben hoor.
Anoniem
Geplaatst: 13-06-10 14:22
zorg dat alles GOED op papier komt te staan
DAT jij daar alles gratis krijgt, met dat je inplaats daarvan ervoor werkt. mensen zijn hard in de paarden wereld, dus ook niet je lieve baas gewoon zomaar vertrouwen!
stel met je ouders een goed contract op met handtekeningen! hbe je altijd ergens om op terug te vallen
en verder toch een verzekering afsluiten( +/- 450 euro per jaar ) je krijgt echt veel terug als je allrisk doet!
en overleg met je ouders, dat als er iets ergs met je paard gebeurt en je dit als nog niet kan betalen dat zij het betalen voor je.
mijn advies is niet alles blindelings geloven en goed opletten!
en ik denk dat er niet veel stallen zullen zijn die bijna alles gratis geven..
kejen
Geplaatst: 13-06-10 14:26
is het niet mogelijk om het paard te leasen ofzo? zo dat stel dat je inkomen wegvalt dat je niet aan een paar maanden nog financieel aan vast zit, omdat je hem niet verkocht krijgt ofzo? en zeker met alleen een inkomen van 200 en er gebeurd wat, of je moet weg ofzo, zou wel zonde zijn.
vroli1
Geplaatst: 13-06-10 14:27
leasen? ze is nu goekoper uit (als het paard niks gaat mankeren natuurlijk, of daar weg moet )
Pindabeer
Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-10 14:28
Dan moet ie als het echt!!! helemaal niet wil dat niks lukt. 100% zeker niet gaat lukken. verkopen aan mensen die haar heel goed zullen behandelen
@vroli1 Daar wel nou ja ik werk er ook voor he paardjes beleren en alles
@kejen dat zou inderdaad kunnen maar dat zou ik eerder doen als ik echt wist dat ik het niet ga redden.
Ja daar heb je gelijk in maar hoe groot zal die kans zijn werk er 5 jaar en zet een paard neer en word gelijk ontslagen
vroli1
Geplaatst: 13-06-10 14:32
ja maar of je het gaat redden met 200,- als je een andere stal moet zoeken waar je alleen al 150,- betaald per maand aan stalgeld en dat je voer etc er nog bij moet komen.. geloof mij dan hou je niks over.. als ik jou was zou ik nog even wachten met zo'n grote stap!
santie
Geplaatst: 13-06-10 14:34
3bengels schreef:
Ik noem 4 a 5 duizend euro geen spaarpotje. Ga eerder uit van 10 a 20 duizend euro. Een rekening van de dierenarts kan behoorlijk oplopen.
Nu moet je niet overdrijven, want dan kan bijna niemand zich een paard veroorloven! Een potje van €4000/5000,- is heel mooi.
@vroli1 dan hoef ik tog niet weer op een stal te werken dan kan ik ook wat anders zoeken dicht in de buurt zodat ik nog zat tijd overhoud voor me eigen paard net wat dan het best financieel uitkomt
kejen
Geplaatst: 13-06-10 14:37
vroli1 schreef:
leasen? ze is nu goekoper uit (als het paard niks gaat mankeren natuurlijk, of daar weg moet )
daarzeg je het al, ALS het niks gaat mankeren, maar dat is juist het risico.. als je leased is het meestal een bepaald bedrag en de rest voor de eigenaar.
Pindabeer
Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-10 14:40
Ik zal wel kunnen vragen of ik het paard mag hebben en dat hij het gewoon nog als fokmerrie kan gebruiken en dat hij dan de als wat gebeurt het wil betalen, of klinkt dat heel onreal?
Ash_
Geplaatst: 13-06-10 14:41
Hallo, Als je dit allemaal gratis zou krijgen en je heb een goed spaarpotje zou je het redden. Ik zou persoonlijk alleen wel een soort contact willen tekenen zowel jij als staleigenaar waar je alles van krijgt. Het is leuk en aardig dat jij alles krijgt van hem maar hij betaald ook alles. Ik zou daarom ook zwart op wit laten zetten dat het paard van JOU is. Stel hij wil na een tijd jou weg van zijn stal wie zegt dan dat je jou paard is. Ook moet jij de papieren en chip en alles op jou naam laten zetten en in jou bezit hebben.
kejen
Geplaatst: 13-06-10 14:42
een paard gratis krijgen klinkt al onreal.. en dan nog de rest erbij. maar krijg je gratis stalling etc PLUS die 200 erbij ? of valt je salaris dan niet weg?
Ik krijg geld en stalling, het paard heeft geen talent en die hoeft hij zelf niet en zou hij zoiezo weg moeten dus had ik er na gevraagt en had hij mij het paard aangeboden.