Trailer reis, wat voor 'sedatie' ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisette_D

Re: Trailer reis, wat voor 'sedatie' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:01

Ja dat is vroeg genoeg, maar als je pas rond 4 uur zou gaan rijden dan is het al uit het bloed.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:12

LizzyLover schreef:
Het probleem is het rijden, ze staat rustig maar maakt zich zelf een beetje gek. Ze komt er bezweet af, warmte kan hierbij ook een rol spelen, maar ze is dan ook wat gespannen.

De trailer die ik huur met de vakantie is een 1 1/2 paards trailer, ik ga daar een hooinet met fijne mazen in proberen en het zeiltje achter dicht. Raampje open voor en dan of bachbloesem of bruin bier geven van de voren.

raampje open voor zou ik dicht doen ( en blinderen ? ) en alleen een klepje boven openzetten, ook het naar buiten kijken kan stress opleveren, kijk maar eens wat er naast en je tegemoet komt rijden op de weg, evenals een zeiltje achter, kan ook zo lekker wapperen en laat ook alle geluid door.
Kan je geen trailer huren die helemaal afgesloten kan worden met een bovenklep/klepjes van achter ?
Wanneer je paard er makkelijk op gaat zou ik eerder de trailer checken op geluid etc etc

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:39

Bedenk wel dat als je alles dicht doet, dat het dan veel te warm word in die trailer. Eigenlijk zou je om genoeg luchtverversing te hebben nl. altijd de achterkant open moeten laten.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:30

tinka ben ik met je eens maar wat denk je wat een onrust het geeft voor een paard met al dat achteropkomend verkeer, vrachtwagens bijvoorbeeld, bij mij gaat het dicht en het luikje op het dak open

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 23:33

Luikje op het dak is er volgens mij niet, alleen zij raampjes. Zodra der wel een luikje op het dak zit zul ik die open doen ipv het zij raampje.
Waarom ik het raampje open wil laten is voor de frisselucht, zelf staat ze altijd naar buiten te kijken.

Een trailer huren met een afsluitbare achterkant lukt niet, zou niet weten waar ik die vandaan moet halen.
Daarom dacht ik aan het zeiltje dicht doen voor het geluid.
We halen smorgens vroeg de trailer op en kan ik wel kijken of ik een klein stukje in de trailer kan staan i.v.m geluid. Als het zeiltje dicht is en raampje open.

Bedankt allemaal voor de tips , meer tips zijn uiteraard welkom.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 23:36

Zelf hebben wij thuis rescue remedy, gebruiken we voor ons zelf maar ik eigenlijk voor dieren bedoelt om ze rustiger te maken .
Misschien iemand hier ervaring mee ? Mijn moeder kwam net namelijk op het idee dat, dat misschien ook wel een optie zou kunnen zijn.
En tips over bachbloessem zijn erg welkom.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:51

Deze zondag op wedstrijd geweest en idd, zoals sommige hier al zeiden heb k de voorraampjes dicht gedaan. Achter wel gewoon open. En hij kwam er droog af!! eenmaal terug thuis was hij wat vochtig, maar belange zo erg niet als voorheen!
Hopelijk is dit in het vervolg ook zo!
Zeker eens proberen TS!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 22:23

Ik moet zoiezo heen en terug, dus kan ik bv de heen weg voorraampjes dicht doen en de terug weg de achterkant dicht, als de voorkant niet werkt.

Fijn dat het bij jou goed ging ! Destemeer het proberen waard voor mij .

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:29

hmm. Ik heb het zeiltje nooit dicht want het is zo warm! maar wellicht ook stressvol?