Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Suzanne F. schreef:Als ik echt een spierwitte schimmel zie met een golvende witte staart enzo ga ik naar de 9.
KarinvdM schreef:Op zich heb je gelijk Judith, maar nu ik een bruine en een schimmel heb merk ik wel dat er in die witte veel meer tijd gaat zitten. Bij de bruine kan ik het af met alleen invlechten als ik krap in de tijd zit, maar de schimmel moet echt door de wasstraat.
Mijn donkerbruine daarentegen is ronduit een varken op stal (en dat zie je) en bij de zwarte blijf ik het gevecht tegen het stof maar afleggen, zelfs al was ik elke dag! Bij de Appaloosa kreeg ik weer met geen mogelijkheid het geel van zijn voorknieën ook al waste ik de hele ochtend daarop.
KarinvdM schreef:Op zich heb je gelijk Judith, maar nu ik een bruine en een schimmel heb merk ik wel dat er in die witte veel meer tijd gaat zitten. Bij de bruine kan ik het af met alleen invlechten als ik krap in de tijd zit, maar de schimmel moet echt door de wasstraat.
__PSM__ schreef:Skygirl schreef:Nou als je zo slecht rijdt dat je tegen de 150 aan zit vind ik een verliespunt (in de B heeft het niet echt nut, maar ophogen dus ook niet) best wel terecht. 150 halen is op zich al een prestatie en misschien is het beter om weer een stapje terug te doen voor je opnieuw op dat niveau gaat starten.
Misschien wel, echter had ik onlangs 159 en 3 dagen daarvoor nog 205... Wij hadden gewoon een keer ons dag niet, en ik kreeg hem echt niet aan de praat... Moet ik dan thuis blijven oefenen...
Tja ik weet niet, ik zou als jury denken bij zulke punten als dat komt door dwarsigheid ofzo, en de ruiter begrijpt dat zelf ook... dat ik mijn punt ook wel maak bij 150...
Maar rijd een ruiter nou zijn proef alsof alles goed gaat en het lijkt gewoon nergens naar, zou ik wel neigen naar een 149 of lager...
judithh schreef:KarinvdM schreef:Op zich heb je gelijk Judith, maar nu ik een bruine en een schimmel heb merk ik wel dat er in die witte veel meer tijd gaat zitten. Bij de bruine kan ik het af met alleen invlechten als ik krap in de tijd zit, maar de schimmel moet echt door de wasstraat.
dat is per paard verschillend en ik ken mensen met donkere paarden die echt uren bezig zijn met wassen, poetsen en alles showroomshine te maken. Wij als juryleden kunnen en mogen in mijn optiek er niet van uit gaan dat die ruiter met de schimmel meer werk verzet heeft
judithh schreef:dat is per paard verschillend en ik ken mensen met donkere paarden die echt uren bezig zijn met wassen, poetsen en alles showroomshine te maken. Wij als juryleden kunnen en mogen in mijn optiek er niet van uit gaan dat die ruiter met de schimmel meer werk verzet heeft

__PSM__ schreef:Skygirl schreef:Nou als je zo slecht rijdt dat je tegen de 150 aan zit vind ik een verliespunt (in de B heeft het niet echt nut, maar ophogen dus ook niet) best wel terecht. 150 halen is op zich al een prestatie en misschien is het beter om weer een stapje terug te doen voor je opnieuw op dat niveau gaat starten.
Misschien wel, echter had ik onlangs 159 en 3 dagen daarvoor nog 205... Wij hadden gewoon een keer ons dag niet, en ik kreeg hem echt niet aan de praat... Moet ik dan thuis blijven oefenen...
Tja ik weet niet, ik zou als jury denken bij zulke punten als dat komt door dwarsigheid ofzo, en de ruiter begrijpt dat zelf ook... dat ik mijn punt ook wel maak bij 150...
Maar rijd een ruiter nou zijn proef alsof alles goed gaat en het lijkt gewoon nergens naar, zou ik wel neigen naar een 149 of lager...
KarinvdM schreef:Nou ja, als je weet dat je paard kijkerig is kan je natuurlijk eerst je paard een paar keer meenemen naar vreemd terrein zodat ze alvast wat gezien heeft.
Petra83 schreef:Suzanne, ik weet dat je in de buurt een 'strenge jury'' wordt genoemd
Petra83 schreef:Streng maar rechtvaardig en eerlijk en dat mag ook. Ik heb zelf nog nooit bij je in de ring gereden, dus hebt alleen maar van horen zeggen. Maar ik weet dat er een aantal zijn die wel even slikken als ze jou zien. hihi

Grappig eigenlijk.
Suzanne F. schreef:Het verschil is gewoon dat ik een rijtechnisch correct gereden paard wil zien en 9 van de 10 paarden op wedstrijd lopen teveel op de voorhand, te weinig nageeflijk en om over rechtgerichtheid maar niet te spreken.
. Als ik dus in de situatie kom dat er 149 onderaan de streep staat is het toch echt heel beroerd geweest en zal ik 'm niet omhoog punten naar 150....
, dus heb van de 8 een 9 gemaakt op verzorging in de 2e proef.
Als een paard door angst/spanning zo laag uitkomt, dan vind ik het de eigen keuze dat de ruiter de proef uitrijdt. Nou moet ik wel zeggen dat ik bij angst/spanning meestal wel wat door mijn vingers kijk, omdat zo'n ruiter bij 160 ook wel snapt waar dat door komt.. Als het door een rijtechnisch iets komt, dan laat ik het zeker weten staan.. Dan lijkt het me dat die combi gewoon niet niet thuis hoort in die klasse.