Juryleden en commentaar opschrijven....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

barkruk

Re: Juryleden en commentaar opschrijven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:06

Ik heb een keer het commentaar gehad:
"haar in een knotje of netje zou netter staan"
Ik had destijds redelijk lang haar. En ook nog eens heel dik haar. Met een knotje rijden was al onmogelijk (zelfs ijzerdraad erdoorheen vlechten hielp niet :)). Ik had het in een keurige vlecht gedaan en dan zo vaak mogelijk dubbel gedaan. En dan een bus haarlak eroverheen. Mooie spelt erboven gedaan. Maar ja, meebewegend haar was kennelijk te veel voor de jury.
Dan zakt mijn broek echt af bij dergelijke "opbouwende kritiek".

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:45

Je gaat toch ook niet met veredeld graan in je haar rijden >;) Of bedoelde je speld? :Y)

Zo heb ik me eens de blubber gereden op een iets flegmatiek paard in het L2 dat in de verzengende hitte niet genoeg impuls had. Ik kreeg het er die dag gewoon niet uit en kreeg terecht geen winstpunt, maar deed enorm m`n best en zag er paars van. Jury (ouder mannetje): "Je moet durven ríjden!" :D

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:57

Logisch dat je minder punten krijgt op de verzorging als je haar los slingert.
Een jury weet niet dat jij je haar niet iin een knot krijgt.

Bij mij zitten er altijd heeeelll veeelll speldjes in mn knot,om alles bij elkaar te houden.
Niet omdat ik zulk dik haar heb, maar het zakt er zo weer uit.

Net voordat ik de ring inga, zorg ik ( nou ja mn moeder dan) dat eventuele losse plukjes weer weggewerkt worden, tussen de speldjes.
En dat mn paard zonder schuimvlekken ed de ring ingaat.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 00:12

Punt was juist dat mijn haar niet vaster kon dan dat. En dat er echt niks uitslingerde. Ik zat echt niet als een soort ragebol op mijn paard hoor.

Speld inderdaad. Ik zat naar dat woord te kijken toen ik het schreef en dacht: iets is niet goed :) Lekker suf.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:59

ik heb volgensm ij nog nooit een coupon gehad zonder commentaar, zou het wel heel raar vinden idd.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:34

T is wel lastig, van die jury's met geen/weinig comentaar. En vaak het comentaar dat ze geven is bv. bij de middendraf, moet meer, maar ja dat schrijven ze altijd op.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:37

als je middendraf goed is, schrijven ze dat niet op hoor :)
Maar wat voor commentaar zou jij dan willen Elise, als je middendraf meer zou moeten?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:40

Ze schrijven dat ook op omdat het zo is. Ben zondag weer mee wezen schrijven. En 9 van de 10 paarden/ pony 's versnellen i.p.v. verruimen met middendraf/ middengalop.
Ik vind het juist fijn dat het er bij staat, meestal weet je het zelf ook wel maar ben je er niet zo bewust van. Ik had bv. heel vaak een 5 of 6 op volte 15 meter, met als commentaar 2e bocht te klein. Nou daar heb je toch wat aan? Kan je daaraan werken, nu heb ik regelmatig daar een 7 of 8 voor!
Ik vind wel dat je met bijna elk commentaar wat kan.. Ookal ben je het er zelf niet mee eens.

Natuurlijk heb je wel eens keer een jury met wie je het niet eens bent. Ik ook wel hoor. Nog in mijn pony tijd was ik voor mijn proef er af gevallen. In een modder maisland. Had ik een 5 voor verzorging met als commentaar: er zit een zwarte vlek op je rijbroek. Ja, die had k zelf ook wel door ;)