Welke stalschoenen heb jij in de zomer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:37

als ik rij dan heb ik gewoon mijn rijlaarzen aan.

als ik van mijn paard af kom zo snel mogelijk mijn afgetrapte all stars aan :o

MRIIIS

Re: Welke stalschoenen heb jij in de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:38

M'n Petrie's of chaps met jodphurs en op stal m'n Nikes of AllStars :)

sorayaaa123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:52

in de winter draag ik ook jodphurs en als het erg koud word mijn thermolaarzen,
nu draag ik jodphurs van Ariat, met zo'n rits aan de voorkant, zijn mijn eerste paar maar ze zitten HEERLIJK.
wil nooit meer anderen!!!

psycholove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:52

ik loop altijd op sneakers bij de paarden
er staat er weleens 1 op me voet ja dat doet pijn
maar dat doet net zoveel pijn als met een rijlaars aan

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:28

Ik kom mij even melden! :)
Mijn leren rijlaarzen blijken toch echt een te kleine kuitmaat te hebben voor mij.
En ben nu dus opzoek naar een paar fijne jodphurs of rijschoenen.
Hoe meer tips, hoe beter! :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 12:04

welkom. ik ben ook jodphurs-fan dus die tips zijn hier wat mij betreft welkom
zijn die ariats gewoon ook jodphurs of is daar iets bijzonders mee,of is dat gewoon een merk? (blont hier hoor!!)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:15

Is een merk, maar wel een heel goed/fijn merk. Het zijn gewoon jodphurs, maar ze lopen echt heeeerlijk! Ze zijn niet te warm, niet te koud en ze zijn waterdicht en kunnen echt tegen een stootje! Ik heb die van mij nu anderhalf jaar en draag ze echt elke dag (soms hele dagen) en ik rijd ermee, ik hobbel ermee door de bagger, door het water, door het stof. Als ik een dag moet lopen, pak ik mijn Ariatjes (JA, cross ed).

Ze kosten wat, maar dat geld is het dubbel en dwars waard :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:58

Gympies. Als ik ff zit trap ik ze gewoon uit en doe ik mn broek omhoog, krijg ik ook nog een beetje bruinen benen :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:12

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:13

Ariat cascade, gaan al jaren mee.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:14

@ Zwartwitje: die link van jou, dan vind ik mooie schoenen! :~
Zoiets is echt voor mij, maar mag ik de nieuwprijs weten? :o
Mag ook via pb hoor! ;)

myquitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:16

ik draag gewone rijlaarzen, leren van mountain horse, de lompere versie. maar wil straks overgaan op een elgenatere laars. maar dan moeten deze eerst op zijn haha! ik draag ze t hele jaar door....

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:19

In de winter laarzen of zware bergschoenen, in de zomer gympen of ballerina's. Als het regent of nat is in en om de stal echter zijn gympen niet fijn en heb ik een paar lichte bergschoenen om te werken. Om te rijden jodphurs of rijlaarzen, zonder zadel gympen. Heb al beslagen paarden op mijn gympen gehad, beslagen op mijn jodphurs of laarzen evenals onbeslagen op beiden. En merk werkelijk geen verschil, net alsof een laag leer van laars of jodphur beter beschermt dan stof. Mischien tegen schaafwonden, water of vasthaken in de beugel maar dat is het enige. Die hoef voel je toch en die eventuele breuk komt er alsnog. Wil je echte bescherming dan draag je iets met een stalen neus of in het genre echte bergschoen. De rest beschermt evenmin als een gymp in tegenstelling tot wat veel mensen denken.

edit: Iets toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 12-06-10 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:22

Draag al zo'n 2 jaar schoenen van ariat, rijd toch ook met leren laarzen dus voeten zijn altijd warm in de zomer, heb dunne sokken aan en is best uit te houden. Vind het gewoon zoveel prettiger om op mijn stalschoenen te lopen dan bv op mijn slippers (alhoewel ik dat een enkele keer doe als ik alleen die van mij kort in mn handen heb) Heb tijdje gewone gympies gedragen (puma's en later le coq's (mis die dingen joh, zaten heerlijk maar waren van alle kanten kapot een miniplasje en mijn voeten waren zeikienat :+ ) maar dat beviel toch niet echt..
overigens, volgens mij hebben mijn laarzen stalen neuzen, maar mijn stalschoenen niet hoor :+

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:28

Ik had eerst altijd gewoon gympen aan, allstars, le coq sportifs, of zelfs van die hele dunn H&m gympen met rits. Heb toen gelukkig eigenlijk nooit een paard op mn tenen gehad, maar heb nu sinds twee weken ongeveer Imperial Riding schoentjes, echt heerlijk :D lopen lekker, kan er ook gewoon mee op het paard stappen, en wat veiliger denk ik voor als er een paard opstaat. (Hoewel het gister wel pijn deed :+ )

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:33

Ell_en schreef:
Mag ook via pb hoor! ;)

Ik heb ze vier jaar geleden voor ongeveer 100 euro gekocht, geloof ik :)
Maar volgens mij zijn ze nu uit de handel, ik zie ze iig nergens meer. Je zou het misschien moeten navragen bij Ariat zelf. Mijn rechterschoen ligt nu bij de schoenmaker omdat er een stukje van dat ventilatiestofje was losgelaten en er dus een gat zat. Ben benieuwd hoe ze hem hebben gefixt, en ik hoop dat ik er nog een hele tijd mee kan doen :j

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:35

Standaard gewoon op mijn kisten en als ik aan het mesten ben ofzo gympies maar zodra ik aan het werk ga met de paarden komen mn kisten tevoorschijn

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:18

Ja je kan wel crocs ofzo aantrekken maar als er dan een pony op je teen gaat staan! Als je gaat verzorgen zou ik of gewoon bijvoorbeeld sportschoenen dicht of jodhpurs aantrekken! Maar als je gewoon naar de lessen gaat kijken kan je ook best gewoon slippers ofzo aan trekken! maar alleen als je verder niks gaat doen!

Vera_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:16

Ik draag gewoon het hele jaar door mn rijlaarzen. xD
Maar dat is omdat ik niet zoo superveel op de manege ben, en ik het zonde vind om mn geld aan schoenen uit te geven die ik niet eens zo vaak draag.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:24

Als ik rij heb ik m'n laarzen aan. Maar als ik op stal ben draag ik gympies of jawel slippers :D zooooo onverantwoord maar wel lekker fris. En in 35 jaar paardrijden nog nooit een paard op m'n voet gehad. En degene die het hardst roepen rijden zelf dagelijks zonder cap ;) Dat doe ik dan weer nooit al vallen de mussen van het dak. 8-)

JOS__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:29

haha ik draag ook gympies en een cap zet ik ook nooit op! Allleen op wedstrijd
Tot grote irritatie van mijn moeder, die zou het liefst willen dan ik met 4 bodyprotectors en 6 cappen reed! hahaha

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:33

Zwartwitje schreef:
Ell_en schreef:
Mag ook via pb hoor! ;)

Ik heb ze vier jaar geleden voor ongeveer 100 euro gekocht, geloof ik :)
Maar volgens mij zijn ze nu uit de handel, ik zie ze iig nergens meer. Je zou het misschien moeten navragen bij Ariat zelf. Mijn rechterschoen ligt nu bij de schoenmaker omdat er een stukje van dat ventilatiestofje was losgelaten en er dus een gat zat. Ben benieuwd hoe ze hem hebben gefixt, en ik hoop dat ik er nog een hele tijd mee kan doen :j

Als het goed is kan je dat model van je link gewoon bestellen bij een van de grotere ruitersportzaken (Divoza, Hyporama, Mr Ed). Ze hebben achter de bali een mega catalogus liggen van Ariat, ik heb dat ook al een paar keer gedaan maar het duurt wel even voordat je het binnen hebt. Tja...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:31

Als dat zou zijn zou dat erg fijn zijn! Maar ik krijg van verschillende sites de indruk dat ze misschien uit de collectie zijn gehaald.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:40

Mij lijken die Ariat Springbucks ook super !! :oo
Ben érg benieuwd of ze nog ergens te verkrijgen zijn (bij voorkeur in de winkel zelf, zodat je ze kan passen). Ik zag ze wel op Ebay staan! :)
Voor 90 euro volgens mij incl. verzendkosten.
Maar als er een winkel is die ze verkoopt, koop ik ze zeker!
(ben niet zo van het direct kopen van schoenen en kleding op internet, wil altijd eerst de maat weten en of ze lekker zitten :) )

Wilde eerst de Mountain Horse Free Rider boots, maar ook daar kan ik helemaal nergens een ruitersportwinkel vinden die ze verkoopt.
Ik had Hypo Plaza gemaild, die konden ze wel bestellen, maar dan moest je zeker weten dat je ze wilde. Maar dat gaat dan een beetje moeilijk. Als ze niet passen....

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:34

1234, heb je ze al eerder gehad ? Het fijne van Ariat is dat ze ook halve maten hebben. Normaal heb ik 40 maar met 39 van Ariat heb ik geen problemen. Je zou een ander model kunnen passen voor de maat en die doorgeven als je ze wil bestellen. Ik heb bij Hyporama al diverse malen iets besteld wat ze hier in europa nog niet eens hadden. Binnenkort ga ik de Ariat Jamison (zie site) bestellen bij Hypo, die is er met- en zonder stalen neus en hier nog niet verkrijgbaar.

Arthurs Westernstore kan het ook voor je doen hoor, mail Adje even.