Het "leed" dat lange (haflinger)-manen op wedstrijd heet.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Het "leed" dat lange (haflinger)-manen op wedstrijd heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:45

Even een stippie hoor, heb dan geen haf, maar wel een fjord met een dikke bos manen.

Ik gebruik júist anti-klit, mijn vlechten zakken dan nooit uit, nu is m'n anti-klit op en ze zakken iedere keer weer uit.

Deed eerst altijd 2 vlechten boven elkaar, maar na wat oefenen blijft één vlecht ook zitten. Altijd op de 'normale' manier, onderlangs wilde vorige keer niet zo lukken, maar ga het zeker weer eens proberen. :j nadat ik anti-klit heb gekocht

jesuisRooos

Re: Het "leed" dat lange (haflinger)-manen op wedstrijd heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:56

Ik heb een fries en zijn manen zitten dag en nacht in een hengstenvlecht. Deze vlecht maar ik ongeveer elke 2 weken opnieuw, soms iets eerder soms ook wat later. Ik borstel zijn manen vrijwel nooit, op die manier blijft het lekker stug waardoor de vlecht prima blijft zitten. En tja.. het is natuurlijk wel bikkelen tijdens het vlechten want je moet hem gewoon direct er strak in vlechten..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:55

Ik had hetzelfde probleem en heb uiteindelijk ook 2 hengstenvlechten boven elkaar gedaan. Dat ging heel goed en bleef netjes zitten.
1 vlecht was te dik, kon niet strak genoeg gevlochten worden en zakte dus uit.

Ik heb er ook eens een topic over geopend waar handige tips in stonden: [HA] Hoe deze manen op wedstrijd?

Dit waren zijn vlechten
Afbeelding

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:25

Ik vind bij haflingers met lange manen altijd wel mooi als het los is!
En dan ook nog een beetje schoon. =p