ze pikken mijn pony !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 15:55

Maar wat nou als het fout gaat?
Stel dat die kinderen zijn rug breken met hun veel te grote lijven?
dan ben ik MIJN pony dus kwijt! of Ik zit met de kosten.
Ook MOET ik er dan bij blijven, omdat ze het zelf niet kunnen.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 15:56

voor de rest klopt het wel wat je zecht ;)

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:58

Jacimatho schreef:
Zoals ik het lees is het heel simpel. :)
Jij bent al lang verzorgster bij deze mevrouw en hebt hiervoor een hengstveulentje gekregen waar je erg wijs mee bent.
Mevrouw betaalt alle onderhoudskosten voor jou en handelt gewoon al was deze pony ook van haar.
De onduidelijkheid zit 'm in het feit dat jij denkt alleenzeggenschap over de pony te hebben, en de mevrouw meent dat zij ook het recht heeft de pony te gebruiken, zo af en toe als de kinderen op bezoek zijn.

De kinderen krijgen toestemming van de mevrouw om met de pony te spelen, en "pikken" je pony dus niet.
Zoals ik al zei, voor niets gaat de zon op.

Een kleine levensles dat niets gratis komt. Als je de pony echt voor jezelf wilt, zul je een gesprek aan moeten gaan met deze mevrouw waarin je uitlegt dat je het tijd vind om volledige verantwoording te nemen voro je pony en dus zelf de onkosten gaat betalen en maandelijks bij wilt dragen in het onderhoud.
Dan heb je recht van spreken over wie nu wat met je pony doet, imo.

Ben ik het helemaal mee eens! Sorry hoor maar een gratis pony? Jij mag wel heel erg in je handjes knijpen en dat de staleigenaresse de kinderen met de pony laat spelen vind ik niet eens zo gek :D

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:59

loveidefix schreef:
dan ben ik MIJN pony dus kwijt! of Ik zit met de kosten.
Ook MOET ik er dan bij blijven, omdat ze het zelf niet kunnen.

Dan zal je een andere stal moeten vinden en dan ben je minimaal rond de 100 euro per maand kwijt.. Zal allemaal niet zo erg zijn hoor, je kan voorstellen dat ze wat anders doen met de pony dan rijden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:00

loveidefix schreef:

Vind je nu niet dat je een béétje overdrijft?

verder ga ik met Jacimatho mee :j

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:01

Als je oprecht angst hebt om het welbevinden van je pony, zul je toch een gesprek moeten aangaan met de vrouw waar je staat.
Probeer haar uit te leggen dat de kinderen inmiddels te groot zijn om op de pony te rijden, maar dat je bv. graag met hen voor de wagen wilt gaan. Wijs haar op het risico van beschadigen, zowel de kinderen als de pony, als ze erop klimmen zonder toezicht.
Als zij dat niet zo bekijkt, zul je het anders moeten oplossen.
Hetzij door erbij te zijn als de kinderen op bezoek komen, hetzij door het onderhoud en daardoor de zeggenschap over je pony naar je toe te trekken.

Hier wordt een volwassen houding van je gevraagd. :)
Probeer je bloedend pennyhart in het gareel te houden en benader het re-eel en nuchter.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:01

P geeft je een gratis onderhoud voor je pony. Ook al kan ze dit makkelijk betalen, het lijkt me dat dit wel meespeelt in het hele gebeuren.
Heb je al eens met P (en ouders van kinders) besproken dat de kinders alléén bij Idefix mogen als jij er bij bent? In het kader van eigenaar is eindverantwoordelijk. Het is dan niet een geheel 'niet mogen', maar er zijn dan al wel vast grenzen. Hier kan je ze weer op aanspreken als het toch mis gaat. Er heeft een paar x iemand op z'n rug gezeten, maar Idefix is dus niet ingereden? Daar is dan alweer de reden waarom ze er niet óp mogen; niet ingereden dus een groot risico. Voor het dragen van de kinders zou ik me niet zo druk maken; shetlanders kunnen best wat hebben ;) Ik neem tenminste aan dat ze niet boven de 50 kilo zitten? Geef vooral aan wat de kinders wél mogen; poetsen, met de sulky mee enz als jij er bij bent. Zijn de kinderden er, dan kan je het ze ook zelf aanbieden, voor de tijden dat jou uitkomst. Bijv 'ik ga nu inspannen, willen jullie over een kwatier mee met de kar?' Is het nee, dan is het jammer voor hen, maar ook hun eigen keuze. Kan je aandringende ouders dan ook weer op wijzen; toen ik het vroeg wilden ze niet ;)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:15

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Obelix_Luna

Re: ze pikken mijn pony !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:35

vind het idd ook belachelijk ...
heb ik ook eens gehad met obelix wij waren met vakantie en toen was ze zomaar op obelix gaan zitten omadat ze al heel lang niet op een pony had gezeten ofso .. vond ik ook echt niet leuk... meisje dat op obelix en luna moest passen heeft het gezien....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:44

loveidefix schreef:
Maar die heeft die mevrouw niet, en ik ook niet.
Hij is daar geboren, en toen hij 3 was door mij gechipt en geent
(dat wel zelf betaald). Maar voorderest betaal ik wel alles, alleen
deze winter het hooi enzo dus niet, maar dat doet niemand.

Die mevrouw kan aantonen dat ze voor de rest alles heeft betaald voor de pony, stalling, voer, hoefsmid, dierenarts e.d.
Ben bang dat je niet sterk staat als je je pony zou willen verhuizen.
Verhuizen van de pony is wel de enige oplossing voor deze problemen.

Persoonlijk zou ik alleen maar blij zijn dat je een pony hebt gekregen en je verder geen stallingskosten hebt.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 18:49

Jacimatho schreef:
Als je oprecht angst hebt om het welbevinden van je pony, zul je toch een gesprek moeten aangaan met de vrouw waar je staat.
Probeer haar uit te leggen dat de kinderen inmiddels te groot zijn om op de pony te rijden, maar dat je bv. graag met hen voor de wagen wilt gaan. Wijs haar op het risico van beschadigen, zowel de kinderen als de pony, als ze erop klimmen zonder toezicht.
Als zij dat niet zo bekijkt, zul je het anders moeten oplossen.
Hetzij door erbij te zijn als de kinderen op bezoek komen, hetzij door het onderhoud en daardoor de zeggenschap over je pony naar je toe te trekken.

Hier wordt een volwassen houding van je gevraagd. :)
Probeer je bloedend pennyhart in het gareel te houden en benader het re-eel en nuchter.

HAha, leuke laatste zin ;) Nee, zo erg vind ik het ook weer niet hoor, baalde er gewoon van.
Ook omdat idefix dus stijgerde toen zei erop ging zitten (hoorde ik vandaag :(:) ) en ik gewoon bang
ben dat er dus wel wat gebeurd, en ik heb hem zelf al vanaf veulentje en heb hem alles geleerd en heb
gewoon een hele sterke band met hem, zou het heel jammer vinden als dat kapot ging.

Maar dat is idd wel een goede, en met de kar vind ik ook niet zon punt, maar ik wil gewoon niet dat het een rij pony word,
mede omdat hij best onvoorspelbaar is en ik het ook niet vertrouw (hij is niet ingereden).

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 18:50

Juut schreef:
P geeft je een gratis onderhoud voor je pony. Ook al kan ze dit makkelijk betalen, het lijkt me dat dit wel meespeelt in het hele gebeuren.
Heb je al eens met P (en ouders van kinders) besproken dat de kinders alléén bij Idefix mogen als jij er bij bent? In het kader van eigenaar is eindverantwoordelijk. Het is dan niet een geheel 'niet mogen', maar er zijn dan al wel vast grenzen. Hier kan je ze weer op aanspreken als het toch mis gaat. Er heeft een paar x iemand op z'n rug gezeten, maar Idefix is dus niet ingereden? Daar is dan alweer de reden waarom ze er niet óp mogen; niet ingereden dus een groot risico. Voor het dragen van de kinders zou ik me niet zo druk maken; shetlanders kunnen best wat hebben ;) Ik neem tenminste aan dat ze niet boven de 50 kilo zitten? Geef vooral aan wat de kinders wél mogen; poetsen, met de sulky mee enz als jij er bij bent. Zijn de kinderden er, dan kan je het ze ook zelf aanbieden, voor de tijden dat jou uitkomst. Bijv 'ik ga nu inspannen, willen jullie over een kwatier mee met de kar?' Is het nee, dan is het jammer voor hen, maar ook hun eigen keuze. Kan je aandringende ouders dan ook weer op wijzen; toen ik het vroeg wilden ze niet ;)

Thanks, dat vind ik wel een hele goede :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 18:52

xXLianneXx schreef:
dit verandert de boel natuurlijk wel.
jij krijgt een pony gratis.
je hebt gratis onderhoud.
je hebt wormenkuren enz gratis.

en vervolgens ga je zeuren als ze wat terug willen. een shetlander is heel sterk die breekt echt zijn rug niet hoor.
Een beetje dankbaarheid mag wel, lijkt me. want practies gezien is de pony nog gewoon van P.
als je dingen wil gaan eisen moet je ook gewoon alles zelf gaan betalen.
Dan zeg je dat je dat niet kan en daar niet over gaat hebben want dan ben je je pony kwijt, waarom zeur je dan dat ze een keertje mee op de sulky willen, heb je die wel zelf betaalt?
Je hebt het erover dat die kinderen zo verwent zijn maar als ik dit zo lees ben jij juist verwent :o

Ja, klopt ik ben heeeeel verwent :+

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 18:54

ThePast03 schreef:
loveidefix schreef:
Maar die heeft die mevrouw niet, en ik ook niet.
Hij is daar geboren, en toen hij 3 was door mij gechipt en geent
(dat wel zelf betaald). Maar voorderest betaal ik wel alles, alleen
deze winter het hooi enzo dus niet, maar dat doet niemand.

Die mevrouw kan aantonen dat ze voor de rest alles heeft betaald voor de pony, stalling, voer, hoefsmid, dierenarts e.d.
Ben bang dat je niet sterk staat als je je pony zou willen verhuizen.
Verhuizen van de pony is wel de enige oplossing voor deze problemen.

Persoonlijk zou ik alleen maar blij zijn dat je een pony hebt gekregen en je verder geen stallingskosten hebt.

Ik wil daar helemaal niet weg :(:) p is hardstikke aardig, ik ken haar al sinds ik 10 ben, en het gaat ook niet om haar
het ging erom (jaja, we blijven bij het onderwerp :+ ) dat dat meisje dus er zomaar op ging zitten, de rest maakt mij ook niet uit, wat ik al 10000000x heb gezecht :+

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 18:56

Obelix_Luna schreef:
vind het idd ook belachelijk ...
heb ik ook eens gehad met obelix wij waren met vakantie en toen was ze zomaar op obelix gaan zitten omadat ze al heel lang niet op een pony had gezeten ofso .. vond ik ook echt niet leuk... meisje dat op obelix en luna moest passen heeft het gezien....

Precies, opzich geeft het niet, maar het is gewoon niet leuk omdat het achter je rug om gebeurd, net alsof het niets uitmaakt wat je er zelf van vind, en of het uberhaubt wel veilig is.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:58

ja maar even terug naar het beginsel dan.
die kinderen gaan zitten op een pony die jij jouw pony noemt maar waarvan de tante ALLE KOSTEN draagt...

meid laat die meiden 4 x per jaar met die paarden klooien , wil je dat niet , alle kosten overnemen en ook alle verantwoording dragen

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:58

nee precies want we haddden nog gezegt dat ze er beslist niet op mocht gaan zitten toch gedaan zonder iets.. zadel hoofdstel cap..
ging ze even draven enzo zelf zegt ze van niet maar dat andere meisje van wel dus.. maar als er nou wat gebeurde als obelix schrok ofso dan was ze wel mooi van MIJN pony afgevallen....

grappig trouwens dat jou pony idefix heet :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 19:03

Obelix_Luna schreef:
nee precies want we haddden nog gezegt dat ze er beslist niet op mocht gaan zitten toch gedaan zonder iets.. zadel hoofdstel cap..
ging ze even draven enzo zelf zegt ze van niet maar dat andere meisje van wel dus.. maar als er nou wat gebeurde als obelix schrok ofso dan was ze wel mooi van MIJN pony afgevallen....

grappig trouwens dat jou pony idefix heet :)

HAha, dat is idd wel heel grappig ;) is die van jou ook toevallig bruin met een meel snuitje :+

En precies, klopt wat je zecht, kan hardstikek gevaarlijk zijn!
en dat ze het toch doen ook al wil je van niet, verpesten ze het ook voor zichzelf mee.
ik dacht ook al, nou miss laat ik ze morgen er wel rondje op stappen al Ik er bij was, maar
dan heb je er ook geen vertrouwen meer in :(:)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 19:06

Princesspres schreef:
ja maar even terug naar het beginsel dan.
die kinderen gaan zitten op een pony die jij jouw pony noemt maar waarvan de tante ALLE KOSTEN draagt...

meid laat die meiden 4 x per jaar met die paarden klooien , wil je dat niet , alle kosten overnemen en ook alle verantwoording dragen

Ging ook altijd goed ;)
maar hun kennen idefix niet, ze worden elk jaar weer gebeten door idefix
(hoe ze het voor elkaar krijgen??? :(:) ) en kunnen niet met ponys omgaan.
Als idefix nou lief was geweest enzo was het anders, maar ik durf ze niet met
hem te laten wandelen als ik hem niet ook vast houd, omdat hij gewoon snel
hapt of in een keer wel erg veel zin in draven krijgt.
Punt is dus gewoon dat het heeeel gevaarlijk is. Ook dat ze de stal ingaan, stel dat
de pony van mijn vriendin ruzzie krijgt met idefix en er staat zon meiske tussen??
Het is gewoon heel gevaarlijk, als ik erbij ben en hij staat vast op de poetsplaats leg ik
ze ook vanalles uit enzo, maar het is gewoon te gevaarlijk :(:)

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:08

nouja had haar er ook alles oplaten zitten denk dat ze het daarom ook gedaan heeft omdat ze dan zeg maar weet hoe hij is ...
ofso maar zou in dat in jou geval wel doen denk ik dan gaan ze het denk ik eerder vragen ;)

obelix is wel bruin maar zonder meelsnuitje ;)

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:41

das een vos, maar goed.

TS: Feit blijft wel dat "P" dus alles betaald, dus ik vraag me echt af in hoeverre het jou pony is, in háár beleving.
Wat ga je nu ondernemen? Want er worden verschillende tips gegeven waar je niet of nauwelijks op in gaat

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:48

Grote bordjes ophangen met afblijven van deze pony.. en gaan praten met de ouders van deze kids.
Hoe halen ze het in hun hoofd om op jouw pony te gaan zitten!!!!!!!!!
Echt.. hoe bedenken ze het.. :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:50

amsterdam, heb je het hele topic gelezen?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:53

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:57

Ik denk dat je toch even moet slikken als de meisjes erzijn. Juridisch gezien sta je niet sterk, aangezien de tante alle kosten betaald. Ik vind het dan ook niet meer dan reeël dat die mensen zo nu en dan met de pony klungelen. Wil je dat niet dan zul je alles zelf moeten gaan betalen en wellicht van stal veranderen. Dit wil je ook niet las ik. Dan zit er denk ik weinig anders op dan het accepteren. Misschien kun je het bespreken met de tante dat je er wel bij bent en dat ze het even aangeven als ze komen, omdat je bang bent dat het anders misschien niet goed afloopt. Dan kun je de meisjes begeleiden en zorgen dat er niks mis gaat.

Als hij bijt en stijgert is hij dan wel goed opgevoed? Ik heb hier wekelijks een meisje van 8 lopen die met mijn shetlander poetst, wandelt en een beetje rijdt. Veel ervaring heeft ze niet, maar stijgeren en bijten gebeurd echt niet.