Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jacimatho schreef:Zoals ik het lees is het heel simpel.
Jij bent al lang verzorgster bij deze mevrouw en hebt hiervoor een hengstveulentje gekregen waar je erg wijs mee bent.
Mevrouw betaalt alle onderhoudskosten voor jou en handelt gewoon al was deze pony ook van haar.
De onduidelijkheid zit 'm in het feit dat jij denkt alleenzeggenschap over de pony te hebben, en de mevrouw meent dat zij ook het recht heeft de pony te gebruiken, zo af en toe als de kinderen op bezoek zijn.
De kinderen krijgen toestemming van de mevrouw om met de pony te spelen, en "pikken" je pony dus niet.
Zoals ik al zei, voor niets gaat de zon op.
Een kleine levensles dat niets gratis komt. Als je de pony echt voor jezelf wilt, zul je een gesprek aan moeten gaan met deze mevrouw waarin je uitlegt dat je het tijd vind om volledige verantwoording te nemen voro je pony en dus zelf de onkosten gaat betalen en maandelijks bij wilt dragen in het onderhoud.
Dan heb je recht van spreken over wie nu wat met je pony doet, imo.
loveidefix schreef:Maar wat nou als het fout gaat?
Stel dat die kinderen zijn rug breken met hun veel te grote lijven?
dan ben ik MIJN pony dus kwijt! of Ik zit met de kosten.
Ook MOET ik er dan bij blijven, omdat ze het zelf niet kunnen.

Ik neem tenminste aan dat ze niet boven de 50 kilo zitten? Geef vooral aan wat de kinders wél mogen; poetsen, met de sulky mee enz als jij er bij bent. Zijn de kinderden er, dan kan je het ze ook zelf aanbieden, voor de tijden dat jou uitkomst. Bijv 'ik ga nu inspannen, willen jullie over een kwatier mee met de kar?' Is het nee, dan is het jammer voor hen, maar ook hun eigen keuze. Kan je aandringende ouders dan ook weer op wijzen; toen ik het vroeg wilden ze niet
loveidefix schreef:Maar die heeft die mevrouw niet, en ik ook niet.
Hij is daar geboren, en toen hij 3 was door mij gechipt en geent
(dat wel zelf betaald). Maar voorderest betaal ik wel alles, alleen
deze winter het hooi enzo dus niet, maar dat doet niemand.
Jacimatho schreef:Als je oprecht angst hebt om het welbevinden van je pony, zul je toch een gesprek moeten aangaan met de vrouw waar je staat.
Probeer haar uit te leggen dat de kinderen inmiddels te groot zijn om op de pony te rijden, maar dat je bv. graag met hen voor de wagen wilt gaan. Wijs haar op het risico van beschadigen, zowel de kinderen als de pony, als ze erop klimmen zonder toezicht.
Als zij dat niet zo bekijkt, zul je het anders moeten oplossen.
Hetzij door erbij te zijn als de kinderen op bezoek komen, hetzij door het onderhoud en daardoor de zeggenschap over je pony naar je toe te trekken.
Hier wordt een volwassen houding van je gevraagd.
Probeer je bloedend pennyhart in het gareel te houden en benader het re-eel en nuchter.
Nee, zo erg vind ik het ook weer niet hoor, baalde er gewoon van.
) en ik gewoon bang Juut schreef:P geeft je een gratis onderhoud voor je pony. Ook al kan ze dit makkelijk betalen, het lijkt me dat dit wel meespeelt in het hele gebeuren.
Heb je al eens met P (en ouders van kinders) besproken dat de kinders alléén bij Idefix mogen als jij er bij bent? In het kader van eigenaar is eindverantwoordelijk. Het is dan niet een geheel 'niet mogen', maar er zijn dan al wel vast grenzen. Hier kan je ze weer op aanspreken als het toch mis gaat. Er heeft een paar x iemand op z'n rug gezeten, maar Idefix is dus niet ingereden? Daar is dan alweer de reden waarom ze er niet óp mogen; niet ingereden dus een groot risico. Voor het dragen van de kinders zou ik me niet zo druk maken; shetlanders kunnen best wat hebbenIk neem tenminste aan dat ze niet boven de 50 kilo zitten? Geef vooral aan wat de kinders wél mogen; poetsen, met de sulky mee enz als jij er bij bent. Zijn de kinderden er, dan kan je het ze ook zelf aanbieden, voor de tijden dat jou uitkomst. Bijv 'ik ga nu inspannen, willen jullie over een kwatier mee met de kar?' Is het nee, dan is het jammer voor hen, maar ook hun eigen keuze. Kan je aandringende ouders dan ook weer op wijzen; toen ik het vroeg wilden ze niet
xXLianneXx schreef:dit verandert de boel natuurlijk wel.
jij krijgt een pony gratis.
je hebt gratis onderhoud.
je hebt wormenkuren enz gratis.
en vervolgens ga je zeuren als ze wat terug willen. een shetlander is heel sterk die breekt echt zijn rug niet hoor.
Een beetje dankbaarheid mag wel, lijkt me. want practies gezien is de pony nog gewoon van P.
als je dingen wil gaan eisen moet je ook gewoon alles zelf gaan betalen.
Dan zeg je dat je dat niet kan en daar niet over gaat hebben want dan ben je je pony kwijt, waarom zeur je dan dat ze een keertje mee op de sulky willen, heb je die wel zelf betaalt?
Je hebt het erover dat die kinderen zo verwent zijn maar als ik dit zo lees ben jij juist verwent![]()
ThePast03 schreef:loveidefix schreef:Maar die heeft die mevrouw niet, en ik ook niet.
Hij is daar geboren, en toen hij 3 was door mij gechipt en geent
(dat wel zelf betaald). Maar voorderest betaal ik wel alles, alleen
deze winter het hooi enzo dus niet, maar dat doet niemand.
Die mevrouw kan aantonen dat ze voor de rest alles heeft betaald voor de pony, stalling, voer, hoefsmid, dierenarts e.d.
Ben bang dat je niet sterk staat als je je pony zou willen verhuizen.
Verhuizen van de pony is wel de enige oplossing voor deze problemen.
Persoonlijk zou ik alleen maar blij zijn dat je een pony hebt gekregen en je verder geen stallingskosten hebt.
p is hardstikke aardig, ik ken haar al sinds ik 10 ben, en het gaat ook niet om haar
) dat dat meisje dus er zomaar op ging zitten, de rest maakt mij ook niet uit, wat ik al 10000000x heb gezecht
Obelix_Luna schreef:vind het idd ook belachelijk ...
heb ik ook eens gehad met obelix wij waren met vakantie en toen was ze zomaar op obelix gaan zitten omadat ze al heel lang niet op een pony had gezeten ofso .. vond ik ook echt niet leuk... meisje dat op obelix en luna moest passen heeft het gezien....
Obelix_Luna schreef:nee precies want we haddden nog gezegt dat ze er beslist niet op mocht gaan zitten toch gedaan zonder iets.. zadel hoofdstel cap..
ging ze even draven enzo zelf zegt ze van niet maar dat andere meisje van wel dus.. maar als er nou wat gebeurde als obelix schrok ofso dan was ze wel mooi van MIJN pony afgevallen....
grappig trouwens dat jou pony idefix heet
is die van jou ook toevallig bruin met een meel snuitje
Princesspres schreef:ja maar even terug naar het beginsel dan.
die kinderen gaan zitten op een pony die jij jouw pony noemt maar waarvan de tante ALLE KOSTEN draagt...
meid laat die meiden 4 x per jaar met die paarden klooien , wil je dat niet , alle kosten overnemen en ook alle verantwoording dragen
) en kunnen niet met ponys omgaan.