Welke leren laarzen raadt jij aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:49

Shanelle schreef:
Ik heb DeNiro's, maar ben er eigenlijk niet tevreden over :n - zeker niet voor die prijs!

En waarom niet dan?
Voor het topic is het wel relevant om te vertellen wat je er niet aan bevalt.

Ik heb ook De Niro's maar ik ben nog nooit zo tevreden geweest.
Echt 10X fijner dan mijn petries.

Die Petries waren enorm stug, weinig gevoel met paard.

Maar mijn De Niro's? HEERLIJK!
Ze lopen fijn, ze zitten goed en ze zijn ook nog heel mooi.

anna_ziezo

Re: Welke leren laarzen raadt jij aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:46

MH vind ik erg fijn :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:51

anna_ziezo schreef:
MH vind ik erg fijn :D

MH is mountain horse toch?

ik ga voor de petrie.

heb de petrie glasgow nou gehad, maar de rits knapt me steeds kapot bij de kuiten

dus maar nieuwe besteld.

ook petrie ( athene)

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:22

ik zou de de goedkope petrie's niet nemen.
(wat heet goedkoop maarja.)
ik heb de petrie converty die zijn wel heel fijn, maar daar heb ik ook zo'n 400 euro voor betaald, maar daar ben ik over het algemeen heel tevreden over.
eerder heb ik de niro gehad, daar was ik zeker tevreden over helaas werden die te klein, verder heb ik ook lipica gehad ook hele fijne laarzen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:23

de niro ken ik niet.

heeft iemand daar een link van wat voor laarzen dat zijn :)

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:27

Kim_Chanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:39

Mijn laarzen zijn van Equitheme. Ik zou echt niet weten welke soort of wat dan ook maar ze zitten super! Echt een hele fijne laars! Zien er na 3 jaar nog goed uit en zijn makkelijk te onderhouden.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:43

Ik heb lipica's en ben er erg tevreden over. Er is veel mogelijk voor echt niet veel geld. Laatst waren ze te smal geworden en hebben ze ze netjes opgerekt. Goede service en kwaliteit.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:47

misz_irene schreef:
Derby raadt ik je af, ik heb ze gehad. ze moesten op maat gemaakt worden waardoor het leer heel erg begon te 'bobbelen'.
Ze hebben maar 2 jaar geleefd bij mij terwijl ik er heel zuinig op was maar om de tijd waren de ritsen stuk en daarna kwam al gauw de rest er achteraan.

Nu het ik laarzen van Petrie en ik ben er heel blij mee ze lopen direct al een stuk fijner!

Mee eens, ik heb geen ervaring met andere lederen rijlaarzen, maar mijn Derby's heb ik nu bijna een jaar en intusse zijn de hakken van beide laarzen vervangen, de zool liet los, mijn ritsen zijn allebei al vervangen en stiksels lieten los. Ook bobbelt het leer heel erg (op maat gemaakt) en heb ik veel 'rimpels' in mijn laarzen. Sinds ik ze heb ben ik niet meer gegroeid maar ze zijn veel te ver 'ingezakt' waardoor het nu net lijk of ik met te korte maar wel maatje zeilboot rondloop.
Terwijl ik áltijd heel voorzichtig ben geweest met mijn laarzen mocht ook wel voor dat bedrag!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:51

daantjuhhh schreef:
Shanelle schreef:
Ik heb DeNiro's, maar ben er eigenlijk niet tevreden over :n - zeker niet voor die prijs!

En waarom niet dan?
Voor het topic is het wel relevant om te vertellen wat je er niet aan bevalt.

Ik heb ook De Niro's maar ik ben nog nooit zo tevreden geweest.
Echt 10X fijner dan mijn petries.

Die Petries waren enorm stug, weinig gevoel met paard.

Maar mijn De Niro's? HEERLIJK!
Ze lopen fijn, ze zitten goed en ze zijn ook nog heel mooi.

Mee eens! Heb altijd petries gehad nou ik vergelijking met de de Niro's zijn het maar stugge kachelpijpen oke ze zijn wat dunner van leer maar daarom zoveel fijner weinig last met inrijden en een super gevoel met je paard.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:52

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:56

Ik zoek ook nieuwe laarzen. Ik had vroeger Derby's, super laarzen! Nog uit de gulden tijd. Waren mooi, zaten lekker en bleven mooi.

Maar ik heb nu een paar, wat een zooi zeg. De kwaliteit is echt heel erg (en dan bedoel ik ook heel erg) achteruit gegaan. Dus ik zoek ook wat anders, en ik wil geen Petrie. Wat een stugge kachelpijpen zijn dat! Misschien dat dat niet zo is bij de exemplaren van 600 euro, maar dat ben ik dus niet van plan om er aan uit te geven.

Dat kwaliteit geld moet kosten snap ik, maar alle waar naar zijn geld. Dus kom maar op met goede tips :D

koekimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 08:37

Bloempjeh_ schreef:
Met Derby heb ik zelf ook slechte ervaringen.. Rits is meermaals kapot geweest en helaas is het ook niet bij de rits gebleven.

Heb nu net nieuwe (het merk begint met een R maar ontgaat me even :o ) die wel fijn zitten, maar heb ze nog niet zo lang dus wacht nog even af. Wel is er al een vetertje kapot :(

Ik vind derby juist wel heel fijn, heb mijn laarzen al een jaar en nog nooit problemen mee gehad.

normanfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:30

Ik heb Petrie's en Lipica's. Ik moet zeggen dat sinds ik laarzen heb van Lipica, ik niet meer zo vaak met mijn laarzen van Petrie rijd. Heb nu ook laklaarzen besteld bij Lipica voor de wedstrijden. Dan heb ik mijn zwarte van Petrie nooit meer aan denk ik! _O-
Maar ik heb ook de duurdere variant van Petrie. Met een rits aan de voorkant. Dat is een smallere laars bij je onderbeen. En die zitten wel weer heel erg lekker. Maar dat is dus ook wel weer kalfsleer. Inlopen hoefde ik met de laarzen van Lipica helemaal niet. Allebei de laarzen van Petrie had ik grote blaren in mijn knieholtes. Ik denk wel dat het opmeten ook een hele belangrijke factor is.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:56

Ik zweer bij Derby, dat is de enige die een voldoende smalle leest heeft. En dan combineer ik die smalle voeten met smalle enkels en lage wreef en dan heb je dus maatwerk nodig :+ .

Mijn eerste paar waren kalfsleren Derby, zijn 4 jaar meegegaan en waren toen helemaal versleten.
Omdat iedereen Petrie had, tot volle tevredenheid, ik een paar Petrie's gehaald bij Divoza. Die heb ik na 1 dag weer terug gebracht naar de winkel. Die vielen tijdens het lichtrijden om mijn voeten weg. Beetje lastig :Y) . Ze konden dan alleen kalfsleren leveren waarbij de voet met de hand werd gemaakt. "Dat zou dan niet zo mooi worden en ik was verplicht ze af te nemen." }:0 Nou, mooi niet dus, geld terug en naar een andere winkel.

Die hadden Königs, dus dat laten aanmeten. Die bevielen slecht. Dat waren net postduiven, om de haverklap was er wat stuk en moesten ze weer terug naar de fabriek. Heb er nog gedonder over gehad met de winkel en het uiteindelijk via de importeur opgelost. Ook vond ik het model niet mooi. Omdat ze geen passende leest hadden hebben ze de schacht bij de enkel heel nauw gemaakt, waardoor de bovenkant als een kegel uitliep en het net leek of ik hele dikke kuiten had. Hierdoor ging de laarzen uiteindelijk ook stuk bij het contrefort.

Ik heb nu 2 paar Derby's, model Marrigje, allebei rundleer. Met rits en veters, zodat ze eenvoudig wat smaller kunnen bij de enkels. Een paar zwarte, heb ik nu 4 jaar. Heb ik ongeveer 1 jaar gebruikt voor training en wedstrijden, daarna heb ik nog een paar bruine erbij gekocht. Die heb ik nu als trainingslaars. Bij de bruine zijn er nu net nieuwe ritsen ingekomen, maar verder blijft het leer super. De zwarte laarzen zijn nog als nieuw.

Het is idd belangrijk dat ze goed worden aangemeten, niet te hoog. De laars moet 2 vingers onder de knieholte zitten. En dat inzakken van de laarzen is echt onzin, bij mij is nog nooit een laars ingezakt. Dat komt doordat ze te hoog worden aangemeten, en die schacht moet dan ergens heen. Verder zijn traplopen en fietsen prima manieren om de laarzen in te lopen :+ .

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:21

ik heb er van harry's horse. Deze:
Afbeelding

MissRonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:04

cavallo

eerste paar x wel een beetje stijf maar daarnaa passen ze zich helemaal aan aan je been en met rek elastiek dus je kunt er ook nog in groeien prijs zo rond de 250

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:08

Heb nu al bijna 3 jaar mijn Petrie Elite, aangetrokken en mee weggereden wel pijn gehad maar daar valt mee te leven.
Verwacht eerdaags mijn nieuwe Petrie Olympic deze hebben geloof ik een comfort zool ofzo maar heb er dus nog geen ervaring mee.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:54

ik ben heel erg aan het twijfelen of ik laarzen neem of toch jodphurs met chaps.
Ik rij veel buiten en ga endurance starten. ook wil ik er gewoon veel op kunnen lopen en de stal uitmesten.
maar weet niet wat handiger is. ik vind petries wel heel mooi!

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:16

Petrie,
Canterbury een spring laars ;)

Afbeelding

loesje_f_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:13

Ik heb laarzen van Moutain Horse, dan niet de lompere.
Ik heb ze nu pas twee weken, ze zitten heerlijk. Goede pasvorm.
Inlopen is niet zo heel fijn, maar das nooit :D

rickx96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:17

Ik heb Cavallo's en ze bevallen me heeel goed :D . Verder is Petrie een goed merk en Niro ook :D . Ik raad aan om geen laarzen met rits te kopen! Ik heb al 3 paar laarzen gehad en elke keer ging mijn rits kapot :( , maar ja het lukt nu ook heel goed (zonder ritsen).

Suc6 met je zoektocht naar laarzen

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:43

Shanelle schreef:

Ow, dan ben ik wel even benieuwd waarom niet.... ik heb er net vandaag een paar aangeschaft.... :?

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:43

Ik heb voor in en om stal Mountain Horse (lekker stoer, en stevig, brede voet, brede schacht) en voor wedstrijden dus net De Niro's aangeschaft.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 00:17

Misschien lipica? :)