kleinvosje schreef:Tuurlijk kost het genoeg, ben ik het mee eens, maar ervaring kun je niet kopen...
Hoezo dat? Of je nu de M cursus hebt gedaan en geen ervaring hebt of je doet meteen de Z en je hebt ook geen ervaring.. Ik zie het verschil niet
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kleinvosje schreef:Zo zie ik dat niet. Stel je doet toch eerst de M, dan weer twee jaar jureren voordat je de Z mag doen, heb je toch weer twee jaar meer ervaring in het jureren dan wanneer je meteen de Z ingaat.
miep1979 schreef:Als er iemand nog een aantal keer wil hebben regio Utrecht, Zuid Holland pb me maar want ik heb er eigenlijk veel te veel staan voor de komende tijd, kan niet eens op vakantie
Vakanties zette ik er ook meteen in, zodat ik die vrijhield
En mijn eigen wedstrijden plande ik ook ruim van tevoren.
miep1979 schreef:Ik rij zelf geen wedstrijden.
Dit zijn afspraken die gemaakt zijn toen mijn vriend nog werkeloos thuis zat en vakantie er mogelijk niet in zou zitten, maar ondertussen is hij volop aan de slag en kunnen we eigenlijk wel eenvakantie gebruiken, in de periode dat het bij mij op mijn werk zou kunnen, zit ik volop in de jureerafspraken
Hopen dat je eea kan ruilen dan.. 
ambre schreef:Daar heb je misschien wel gelijk in,maar ik denk dat ik genoeg activiteit heb binnen de sport en dus kennis.
Met jureren zal ik ervaring op moeten doen,maar dat moet ik toch.
Over 2 jaar is er gaan M en zal ik dus 3 jaar moeten wachten,dan is er na 2 jaar geen Z en zou het 6 jaar duren voor ik de Z kan doen.
Voor ik dan eens GP jury ben....
Ik zou dan wel in het begin meer M gaan jureren of zorgen dat ik een aantal keren met een M jury mee ga schrijven oid.. Ook kan je wat kleinere wedstrijden opzoeken die je zelf benadert.. Hier zijn echt niet vaak grote Z rubrieken en vooral binnen heb je vaak dat M en Z door 1 jury gedaan kan worden omdat het er zo weinig zijn
Ik denk dus wel dat er andere oplossingen zijn dan perse de M cursus tussendoor te doen.. judithh schreef:ambre schreef:Daar heb je misschien wel gelijk in,maar ik denk dat ik genoeg activiteit heb binnen de sport en dus kennis.
Met jureren zal ik ervaring op moeten doen,maar dat moet ik toch.
Over 2 jaar is er gaan M en zal ik dus 3 jaar moeten wachten,dan is er na 2 jaar geen Z en zou het 6 jaar duren voor ik de Z kan doen.
Voor ik dan eens GP jury ben....
het gaat niet om de kennis en je activiteiten in de sport, het gaat om de ervaring in het jureren. Zelf heb ik er destijds bewust voor gekozen de M cursus niet over te slaan, de overgang van een L proefje beoordelen of ineens 35 Z proeven voor je neus krijgen is heel erg groot en dat moet je niet onderschatten. Ook weet ik dat zeker de cursusleiders en examencomissie er ook geen voorstanders van zijn.
Je gaat van tijd genoeg om te beoordelen ineens naar geen seconde je aandacht laten verslappen, door de M opleiding te doen groei je mee en leer je steeds meer in kortere tijd te beoordelen.
Daarbij heeft de proef die gereden wordt tijdens de opleiding en examen geen keertwendingen en travers, wat wel weer tijdens de M opleiding meegenomen wordt.

KarinvdM schreef:Ik ben het met je eens Judith, het verschil is behoorlijk groot.
Nu mocht ik de M-cursus ook niet overslaan, maar ik ben ook blij dat ik de cursussen allemaal gevolgd heb.
Relaxed schreef:Ik zou dan wel in het begin meer M gaan jureren of zorgen dat ik een aantal keren met een M jury mee ga schrijven
judithh schreef:Relaxed schreef:Ik zou dan wel in het begin meer M gaan jureren of zorgen dat ik een aantal keren met een M jury mee ga schrijven
En dat schrijven mag dus niet...je mag niet schrijven bij jury's die lager of op hetzelfde niveau geschoold zijn. Jij mag wel bij mij schrijven maar ik niet bij jou.
Als je zoiets zou willen doen dan moet je dat voor of tijdens je opleiding doen.