Problemen met trailer op. SPOED HELP weet geen raad meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:40

Pashon schreef:
Beauty_J schreef:
neej opconcours gaan wil zoieso niet hea als je paard niet op de trailer wil...

buiten dat om, wek jij de indruk dat jij ondanks alles op concours wil.
word hoog tijd dat je je paard boven alles gaat zetten!

Wat een belachelijke reactie. Jij hebt zeker nog nooit een paard gehad, waarmee je van alles wilde gaan doen waarbij je een trailer nodig hebt? En waarbij je paard besloot niet meer op de trailer te gaan. Ik wel, en dat is verdomde frustrerend.

Probeer eens een middagje met een rustige helper te plannen. Zodat er geen druk achter is dat je ergens op tijd moet zijn. Pak een hengstenketting, klip die onder de kin van je paard door. Ga dan eerst eens oefenen om bij de trailer te komen, voorwaarts is druk eraf, loopt ze naar achter, opzij ergens heen waar jij dat niet wil, druk op de hengstenketting. Zo leert ze dat jou volgen prettiger is dan jou niet volgen, de druk eraf is de beloning. Dit kun je uitbouwen naar de trailer op. Het belangrijkste blijft rust. Niet slaan, hangen, alles met rust. MOcht je meer willen weten, pb dan even. Dat vertel ik je hoe we dat met mijn merrie gedaan hebben, die ook de trailer inenen niet meer op wilde.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:43

Stro op de uitlaadklep?

Sja, bij Ax helpt alleen een blinddoek.. Tenzij m'n pa er bij is, als die Ax een duw geeft tegen z'n billen, loopt ie er als vanzelf op. Longe achter zijn billen, soms wel, soms niet..

Mariekyy

Re: Problemen met trailer op. SPOED HELP weet geen raad meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:44

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:49

MIjn paard wilde eerst de trailer ook niet op , we hebben een trailercurces gedaan bij annemarie van der toorn(monty roberts) hij doet het nu super !!!!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:55

EVEN LEZEN

Dit paard gaat zonder problemen de trailer op maar daarna begint het probleem., dan gaat ie hangen en springt over de voorstang heen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:30

yvonnedv schreef:
EVEN LEZEN

Dit paard gaat zonder problemen de trailer op maar daarna begint het probleem., dan gaat ie hangen en springt over de voorstang heen.

Ik denk dat jij even moet gaan lezen ;) Of je hebt het verkeerde topic in gedachte. Ik weet dat er nog 1 loopt over een paard wat idd over de stang heengaat, maar das dus NIET deze.

@TS je laat hier jammer genoeg niets meer van je horen, hoe staat het nu met je probleem?? Heb je al hulp/oplossingen?? Zo niet doe mij maar even een PB. Mss dat ik je kan helpen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:26

Solly :o

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:36

cissy schreef:
kan degene die jou sponsort op wedstrijd je ook niet sponsoren om op wedstrijd te kunnen? oftewel kan die niet de trailertraining mee sponsoren?

Oude Pekela is mij te ver weg anders had ik je wel komen helpen.
Een paard geeft vaak al eerder aan dat er iets niet klopt, ging ze voorheen altijd in 1 keer door de trailer in? Niet even een aarzeling of nog een rondje moeten lopen bijv?

neej geen rondjes ofsow liep er zo in een keer op!!..
daarom is het dus zo raar...

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:45

Neem contact op met wendy misran. wendy.misran@hotmail.com Wij hadden een paard dat ging liggen in de trailer en dan ging galloperen. Doodeng!! Nadat zij een keer of 10 geweest was staat hij als een muis op de trailer en heeft totaal geen angst meer. Hij loopt zo de trailer in.

sshirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:57

in iedergeval nooit straffen als ze het niet doet heel veel geduld wat je zelf al zei en bij iedere stap die ze zet naar de trailer toe heel erg belonen als je ziet dat ze bang word haar kalmeren rustig tegen haar praten ik weet niet of je het al geprobeerd heb om voer in de trailer te leggen?
en misschien lukt het in het begin om eerst een ander paard die wel in de trailer durft erin te laten zetten en dat jou pony ernaar kijkt en daarna het nog eens probeerd met je eigen pony.
ps nooit trekken aan het halstertouw als ze niet wilt dan gaat ze alleen maar nog meer naar achteren lopen inplaats van naar voor de trailer in + dat je je pony dan bang maakt
xxxx

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 13:53

Probleem opgelost....

heb het op monty roberts manier gedaan met longeren voor de trailer en telkens als ze er met dr voetjes op ging staan... laten rusten...
ging ze na aantal minuten niet verder lopen op de trailer,.. weer paar rondjes ongeren.. uitendelijk liep ze er zo op ZONDER dat ik er op liep.. en het grappigste was dat ze de hele tijd op de klep wou blijven:P
en heel rustig ook weer uit de trailer liep.. ik met mijn verslaving een sigaret gerookt.. en ze stond gewoon los op de trailer...
maar liep geen stap achteruit...
totdat ik aan me longeerlijn een beetje druk zette en zei dat ze terug moest liep ze er keurig braaf uit..
dus voor de mensen met dat probleem

echt kijk dat filmpje op you tube van monty roberts...
het enigste wat ik anders heb gedaan is dat ik veel rustiger was.. en haar niet telkens naar me toe trok en ook zeker geen rukken aan de lijn gaf.,

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:55

SUPER

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 17:39

k ben ook heel trots dat het me gelukt is.. deze week nog even 2 keer bevestigen natuurlijk.. en er rijd dan ok niemand anders meer met mijn paard op de trailer dan ik zelf...