Dierenbescherming bellen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:54

Verplaatst van MD naar TAO.

lonnie

Re: Dierenbescherming bellen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:47

op mijn wei staan ook mijn twee shetten, eentje ziet er ook niet uit, die is oud en komt niet goed door zijn haren heen. dat lijkt me dus normaal. zoalng de hoeven niet abnormaal lang zijn lijkt me dit ook geen probleem.
op mijn wei staat ook geen gras, nooit niet, want dan wordt mijn shet bevangen ;) ik hoor hier ook wel eens mensen over zeuren, maar zoalnd je de achtergrond an de shet niet kent, zou ik niet de db bellen.
als je zegt dat je de eigenaren wel eens ziet, kun je die toch gewoon aanspreken en ernaar vragen?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:56

Ellen_WB schreef:
@ asyaa, hij licht al 2 maanden elke dag als ik voorbij kom op de grond , maar wel altijd op verschillende plaatsten

Je moest eens weten hoeveel mensen ik aan de deur heb gehad, omdat mijn paard ziek was, echter lag meneer gewoon lekker languit te zonnen :=

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:03

Wij hebben een miniatuur paardje, dat ook liever lui dan moe is. Zij ligt ook geregeld languit in de weide en verhaard momenteel ook heel erg. Als je er over wrijft, hangt echt alles vol met haal. Ik borstel haar nochthans iedere dag.

Het is niet omdat een pony er volgens jou niet goed uitziet, dat hij slecht wordt behandeld. Praat met de eigenaars en zie hoe ze er mee omgaan.

wyomi1302

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:42

Als je zelf er een vervelend gevoel over hebt, kan je gewoon bellen..dan weet je dat jij er wat aan hebt gedaan!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:10

En heb je de eigenaar al gesproken? Ik zou persoonlijk voor zo'n geval niet meteen de db bellen, die kunnen pas iets doen als ze geen water en voer krijgen en het echt niet goed is. Als de pony er gezond uit ziet en water en voer heeft dan komen ze meestal niet in actie. Daarbij is het wel zo netjes om de eigenaar zelf aan te spreken. En dat je er 2x per dag aankomt, wil niet zeggen dat hij verder niks krijgt. Die van mij zijn nu nog niet helemaal klaar met verharen en klitten hebben ze ook wel een beetje.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:44

Shetten hebben maar heel weinig nodig. Als de pony veel lag en moeilijk liep dan is hij wellicht bevangen geweest en dan heeft hij (vooral als hij te dik is) bijna niks nodig. Als er dan allerlei mensen zijn die de pony zielig vinden en hun keukenafval over het hekje gooien, tja, wat kan je als eigenaar dan nog doen?

corine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:12

als er genoeg gras is dan wel
Mijn broer en moeder zitten allebei bij de dierenambulance
ik zou gewoon bellen, dan komt er meestal eerst een dierenambu en als het verdacht is komt er een inspectie
het maakt nooit uit of het loos alarm is!
dus ik zou gewoon bellen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:24

corine_95 schreef:
als er genoeg gras is dan wel
Mijn broer en moeder zitten allebei bij de dierenambulance
ik zou gewoon bellen, dan komt er meestal eerst een dierenambu en als het verdacht is komt er een inspectie
het maakt nooit uit of het loos alarm is!
dus ik zou gewoon bellen!

Misschien niet voor de dierenbescherming maar zou je er als eigenaar zo blij mee zijn?