DA kost gedeelde visite jaarlijks omhoog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:40

Caira schreef:
skippy1 schreef:
Ja okee...maar het komt er dus op neer dat jullie niet pp 36 euro betalen.

Wij betaalden allen contact.

Dat lijkt me toch niet.

Als je naar de da toerijdt betaal je immers alleen de enting, hier wel in elk geval 8-)

:? Wat lijkt je niet?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 10:40

Vjestagirl schreef:
Ik vind het opzich wel logisch. Ze moeten het dan rekenen als apart consult, aparte rekeningen opmaken etc.

Dat je altijd iets betaalt is logisch. Maar 36 euro gewoon laten staan als voorrijkost is in de verste verte geen weergave van de werkelijkheid.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:41

foxy80 schreef:
shera schreef:
ik vind het vrij belachelijk dat een veearts nog voorrijkosten rekent als hij 55 in 1 keer kan enten.....
Lekker gemakkelijk geld verdienen, 550 voorrijkosten :oo Hij rijdt maar 1 keer voor toch :+

Ik ent samen met de buren en we betalen ieder de helft van de voorrijkosten.

Maar hij rekent niets apart voor het enten op zich hé. Dus de "behandeling" van ontsmetten en inspuiten zit in de "voorrijkosten" van 10 euro.
Ik neem aan dat de mensen die geen voorrijkosten betalen, wel apart kosten hebben voor consult of inspuiten of behandeling. ;)

Dan nog verdient hij er leuk aan..... Ik betaal voor de enting plus handeling, voorrijkosten staan apart op de rekening (ik weet zo niet hoeveel, moet ik nakijken)Buuf en ik krijgen allebei een rekening waar dan 1x 1/2 voorrijkosten op staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:42

Vjestagirl schreef:
Ik vind het opzich wel logisch. Ze moeten het dan rekenen als apart consult, aparte rekeningen opmaken etc.

Daarom betaalden wij contant. De DA geeft ook bij het maken van de afspraak aan dat we contant moeten betalen of 1 complete rekening krijgen om het voor een bepaalde prijs te kunnen doen.

Caira

Re: DA kost gedeelde visite jaarlijks omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:43

Maar ik neem aan dat TS ook gewoon betaalt aan de stalhouder en dat die in 1x alles betaalt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:44

ikdoemaarwat schreef:
het wordt allemaal fiks duurder! ik betaalde eerst nog 27,50 geloof ik voor voorrijkosten
nu 36,50
ik had laatst een mestonderzoek, een wormenkuur, en een inenting
katsjing! 113,50!

Dat is duur zeg! Mijn laatste DA rekening was toevalling 113, 70. Daarbij zaten de voorrijkosten, wormenkuur, enting, 4 sedaties en gebitsbehandeling! ) was wel in februari en dan krijg je bij mijn DA korting op gebitsbehandeling maar hoeveel korting weet ik niet'

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:46

ik betaal voor de voorrijkosten + wat ze doet €25 ongeacht het aantal paarden, als ze nog een kat onderzoekt rekent ze daar €5 extra voor aan. (=incl btw)
Het materiaal moet ik er dan nog bij betalen...
dus ik vind 10 euro énorm veel gezien het aantal paarden op je stalling

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 10:50

Caira schreef:
Maar ik neem aan dat TS ook gewoon betaalt aan de stalhouder en dat die in 1x alles betaalt

Nee, allemaal aparte rekeningen, is trouwens altijd zo geweest dus daar kan het niet aan liggen.
Het is niet alleen de prijs op zich maar vooral de jaarlijkse prijsstijging die ik gek vind. Waar eindigt dit?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:58

foxy80 schreef:
cissy schreef:
Als er 55 paarden moeten worden ge-ent zou ik die mensen allemaal van te voren laten betalen en ook die DA contant afrekenen, is best te doen hoor! ik regelde het altijd zo. Boekjes en geld inleveren en volgende dag boekje getekend retour.

Dat doen we al met de wormspuiten en mijn instructrice moet vervolgens een maand achter het geld aanhollen. 55 verschillende mensen aanporren om cash geld mee te nemen waaronder jeugd die het steevast vergeten te vragen aan mama of papa is een hel hoor!!!

I know... been there done that...maar dan wordt er gewoon niet ge-ent en moeten ze het zelf regelen en dat kost het ze een vermogen....
Gewoon op tijd een lijst ophangen en dat erop zetten en ook consequent niet enten als ze niet betalen! Ze krijgen vanzelf een probleem als ze op wedstrijden moeten en er niet (op tijd) ge-ent is. Of als de pensionhouder gaat klagen....

Wilawander

Re: DA kost gedeelde visite jaarlijks omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:05

Hier in Duitsland verschillen de prijzen enorm. Mijn merrie heeft regelmatig koliekaanvallen (lees zo'n 6 x per jar) die met een pijnstiller en ontspanner zo over zijn.

Mijn eigen dierenarts vroeg de laatste keer 120 euro voor s'avonds laat komen.
Heb een keer en ander gebeld, uitgelegd hoe en wat ze moest hebben, ook midden in de nacht en koste 50 euro.

Je snapt wel wie ik voortaan bel.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 11:59

cissy schreef:
I know... been there done that...maar dan wordt er gewoon niet ge-ent en moeten ze het zelf regelen en dat kost het ze een vermogen....
Gewoon op tijd een lijst ophangen en dat erop zetten en ook consequent niet enten als ze niet betalen! Ze krijgen vanzelf een probleem als ze op wedstrijden moeten en er niet (op tijd) ge-ent is. Of als de pensionhouder gaat klagen....

Op een kleine stal zonder geloop van veel mensen en wedstrijdruiters kan dat, maar niet bij ons. We hebben geen zin in rhino op stal of andere enge ziektes omdat andere mensen hun zaakjes niet op orde hebben. Laat staan dat ze de boel in quarantaine gaan zetten.
We hangen een lijst, maand van tevoren, zowel bij het inenten (dan moet je alleen aangeven of je bij de groep wil of een eigen da belt) als bij de wormpasta (dan moet je aangeven of je mee wil bij de groepsbestelling en of je de pasta zelf wil geven)
Ik heb nog nooit actief bij ons weten controleren op wedstrijd op inentingen.
En onze pensionhouder klaagt niet want rijdt zelf geen paard.
Dus instructrice moet altijd zelf zeuren bij mensen om het betalen van de wormpasta.
Gelukkig krijgt iedereen apart direct de rekening thuis voor het enten, dan is het een zaak da-klant en zitten de stal of mijn instructrice er nergens tussen.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:34

foxy80 schreef:
2000 euro???
Dat is zowat de prijs van een operatie dacht ik.

Ja dacht ik ook, maar er is echt niet zoveel gedaan, het paard kwam als een "lijk" weer terug. Maar ja dat krijg je als men zich een kliniek gaat noemen dan mag men ook meer gaan vragen voor kleine consulten e.d.
Waar ze wel netjes in waren is dat bij het inenten 1 prijs 26 euro per paard (20) werd gevraagd. Dus geen voorrij kosten.

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:14

ik heb toevallig net een rekening gekregen van 4 paarden enten hieronder het rijtje:

1x visite paard €25.36
4x equilis prequenza-T €76,-
BTW € 19.31

totaal dus €120.94 en per paard €30.24

vind het aan de ene kant een redelijke prijs als ik dat van jullie lees.
maar al die rekeningen die ik een half jaar tijd heb gekregen van de da bij elkaar optel val ik toch wel stijl achterover van het bedrag!!