Wat een gezeur met de divoza

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:00

trustHim schreef:
is wel fijn dat ze in ieder geval versturen wat er wel is, ik zit nu op een bestelling te wachten van een andere winkel (zaterdag 2 weken) ik weet niet wat er niet op vooraad is en ook niet hoelang het gaat duren. dus das wel balen

deden ze eerst ook niet,
ze waren al over de levertijd.
toen deed ik een mail waar het bleef en pas toen zei ze is stuur de rest vast op.

zit nu al zekker een maand extra op het dekje te wachten.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Wat een gezeur met de divoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:14

Ik heb nooit problemen met divoza gehad. Ik bestel regelmatig via internet en ik kom regelmatig in zoetermeer. Wel erg vervelend voor de mensen die een andere ervaring met divoza hebben. Zeker als het om je zadel gaat,daar word je dan even niet vrolijk van.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:38

Ik heb meerdere keren besteld via divoza, en een keer zat er iets niet bij (was niet leverbaar, maar ik zou een andere ervoor in de plaats krijgen. Die heb ik nooit gehad). Paar jaar geleden een paar zadel's laten passen, en uiteindelijk een Anky dressuurzadel gekocht dat achteraf niet bleek te passen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 07:43

Nooit klachte gehad eigenlijk := Zadel aan laten meten, op maat laten maken en besteld. Binnen 4 weken kon ik weer rijden. Leren rijlaarzen geen probleem mee. Altijd volle schappen...

Nee, die divoza bevalt me wel :j ;)

Zonde dat jij een nare ervaring hebt. Welke divoza was je? Trouwens, gisteravond was het waars. wel kanonnedruk!!!

Hinze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 07:56

Hmmm ben nog nooit bij Divoza geweest, is te ver weg en om zo iets te bestellen vind ik altijd een risico. Ik ga graag winkelen bij de Epplejeck, paar maanden geleden een zadel gekocht en werd super geholpen. Ik heb er ook ooit eens een rijbroek besteld van hun eigen merk. De maat had ik niet goed ingeschat :Y) dus ik ben de broek maar even gaan ruilen in de winkel zelf. Was allemaal geen probleem. Enige probleem is dat ik dan met meer dan alleen de rijbroek de winkel uitga :D.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 07:59

Tot voor mijn zadel had ik ook nooit problemen met Divoza, kom er al zo'n ..... 8 jaar denk ik....
Echter als er problemen zijn is de service en klantvriendelijkheid ver te zoeken.
Ik heb mijn mailwisseling nog bewaard met 1 van de managers... de toon die tegen mij word aangeslagen is niet om naar huis te schrijven.

Met kleine dingen die je via internet besteld of in de winkel zou het wel heel erg zijn als je dan problemen hebt.... het gaat pas fout bij grote bestellingen en grote bedragen.

Voorbeeld.... Wie hier zou een zadel op laten vullen zonder dat de zadelmaker het paard heeft gezien? Juist.... Omdat Divoa weigerd om op lokatie te komen.... gratis... Maar heb een gratis opvulbeurt tegoed, echter als ik wil dat ze bij mij komen betaal ik 50 Euro voorrijdkosten... vervolgens word het zadel 1 keer opgemeten en ben ik hem 2 weken kwijt.....
Vervolgens kan ik zelf dan het zadel ophalen ( 1,5 uur rijden met de auto) en dan maar hopen dat deze in 1 keer goed is bijgevuld... omdat ze niet op lokatie kunnen bijvullen...

Nouw als iemand mij kan uitleggen wat dan de gratis opvul SERVICE is.....?

En dit is niet het enige wat ik aan problemen met Divoza heb gehad....

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:12

ja.. belachelijk soms he?!

Heb ook eens wat dingen gehad met bestellen. Niet dat het verkeerd werd geleverd oid, maar als het dus onvoorradig is en dat je dit al besteld. Een vriend van mij had een borsttuig besteld bij hun en had het heel snel (was namelijk een andere kleur dan ze in de collectie hadden). Vraag ik of ze hem voor mij kunnen bestellen, zeggen ze dat ik dan nu 50% van de aankoopprijs moet betalen, als het niet past, pech gehad, ik moet het altijd aannemen en er zit een levertijd op van 4 MAANDEN!!!! absurd toch? Wie gaat er dan nog wat bestellen daar? Ook voor mijn verjaardag eens wat besteld daar, een leren halster. Ja zeiden ze, die kunnen we wel leveren. We bellen u over 2 weken. 7 MAANDEN later belden ze dat ze hem niet meer hadden en ook niet meer konden leveren. Of ik toch wat anders wilden?! Tuurlijk niet, doe normaal. Zit ik er op te wachten, krijg je dit. Ik kon hem nog gewoon bestellen via andere sites, alleen divoza kan niet meer aan zo'n product komen. Leverancier probleempje zeggen ze.
Ook een keer meegedaan aan zo'n actie dat als je een dekje haalde, je gratis tekst erop kreeg (moet er uiteindelijk alsnog voor betalen, afzetters). Ja zeiden ze, binnen 3 werkdagen klaar. Ik na 4 dagen erheen.. ohhh.. zeiden we dat hij nu al klaar was dan?! Hij ligt hier nog achter de balie, die is nog niet gedaan.. moest ik uiteindelijk 4 weken wachten voordat er een naam van 6 letters op was geborduurd. Absurd is het soms he?! Kan ik dus niet tegen. Koop veel liever ergens anders mijn spullen, maarja, soms doet divoza het wel goed, en in de winkel in enschede (20min. rijden met de auto dus valt mee) zijn ze aardig klantvriendelijk als je in de winkel zelf komt. Wordt je in 5min. 7x gevraagt door verschillende mensen of ze je niet kunnen helpen. Daar kan ik zo gek van worden. Laat me toch gewoon shoppen en kijken. Ik weet zelf wat ik wil hebben... hoef niet 7 of 8x gevraagd te worden. Maar de collectie is aardig ruim (als ze het binnen hebben) en er zijn best mooie dingen tussen! Ook hun huismerken zijn niet gek.. dus ik kom er nog wel zo nu en dan. Vooral omdat het wel lekker dichtbij is.
Maar er zijn best veel mensen met klachten he?!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:29

Aangezien dat ik in België woon ben ik zelf niet bekend met de Divoza winkel. Maar op basis van wat ik er van hoor, lijken die winkels me best groot. Dan vraag ik me toch af of er inderdaad geen computersysteem is om hun voorraad bij te houden. Die zou dan toch aan de webwinkel gelinkt moeten worden om het aanbod bij te houden, juist om zulke problemen te voorkomen.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:35

ik heb nog nooit problemen gehad met divoza. gelukkig.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:18

Ik ben wel tevreden over de Divoza. Al herken ik wel iets in de niet altijd even vriendelijke verkoopsters...
Jaren geleden mijn eerste zadeltje daar gekocht, toen was het heel normaal dat je gewoon in de winkel proef ging zitten op wat jij prettig vond, en een goed zadel past op ieder paard en doe je je hele leven mee was toen het idee. Gelukkig is die kennis inmiddels wel bijgesteld, ik zou nu nooit meer een zadel in een winkel kopen, daar heb je professionele zadelpassers voor die aan huis komen met meerdere modellen en die van je keuze ter plekke opvullen. Dat er mensen zijn die dat niet willen lijkt me hun keuze, moet je niet de winkel kwalijk nemen.
Met klachtenafhandeling zijn ze best correct, omschrijf het en leg het voor is nuttiger dan meteen hoog van de toren blazen. Ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n halstertouw niet netjes omruilen hoor.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:51

Ik bestel geregeld iets bij Divoza en moet zeggen ik heb gelukkig ;) nog geen negatieve ervaring gehad.

Ben benieuwd hoe zehet opgelot hebben?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:10

als ik het goed begrepen heb ging ts er morgen naar toe, zou er graag bij willen zijn want schat in dat ze iets minder hoog van de toren blaast als ze daar is :+
dat er een deken niet op voorraad is kan toch gebeuren, als ze iets slimmer is dan ze zich hier voor doet gaat ze vandaag nog even bellen met het filiaal in heteren (tel 026-4720065) en legt ze het verhaal uit en vraagt ze even in normaal nederlands of ze de juiste artikelen daar op wel op voorraad hebben, als het daar is lijkt het me niet dat ze het een probleem vinden om dit even voor je apart te leggen ;)
dat de postbode trouwens geen wisselgeld heeft kan divoza trouwens toch ook niets aan doen, moet je bij TNT klagen.
en als je geen andere deken hebt voor a.s weekend ben je zelf ook niet zo lekker op tijd geweest met iets bestellen, en heb je echt iets met spoed nodig is het altijd handiger om even telefonisch te bestellen, kan je direct vragen of het er wel of niet is, misschien tip voor de volgende keer...
en vliegenfrontdeeltjes voor pony's in jouw maatje is erg lastig, heb zelf ook een aantal kleintjes lopen maar er zijn er gewoon weinig in de juiste maat, om er eventueel 1 te vermaken vind ik nog niet zo heel raar, word vrij veel gedaan voor pony's hoor!
werk zelf ook in een winkel en merk vaak dat de klant zelf niet duidelijk aan geeft wat ze nodig hebben of willen en als ze zo binnen komen zoals ts van plan is moet ik helemaal lachen, vaak ligt het probleem niet aan het personeel maar aan de instelling van de klant en vind het dan ook erg leuk om klanten dan toch correct en snel te helpen.....en ze duidelijk te maken dat de schuld toch ook voor een gedeelte bij hun zelf ligt en dat al dat geblaas nergens voor nodig is geweest ;)

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:15

Heb een keer zo gelachen daar:
Ik vraag netjes hebben jullie ook dekenmaat 225 (ruin, 1,84)
Antwoord: Nee mevrouw wel de 215 en dat is de zelfde maat!!!!! :(

En dat was nog wel in Leek, hoofdkantoor!!!

Nee komen doe er eigenlijk nooit meer!!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:23

misschien bedoelde ze een weatherbeeta, die hebben nl mt 220, liggen meestal samen met andere merken van 215 maar vallen wat ruimer zodat je ze ook voor zulke grote paarden kunt gebruiken, dus het zou kunnen.....

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:30

@ Probabeest, werk jij zelf bij Divoza of heb je aandelen?

Sorry maar ik werk zelf voor een serviceverlenend bedrijf en al jaren bij verschillende andere bedrijven en deze slechte service heb ik nog nooit meegemaakt. Als ik een mail zou krijgen van een klant die ik naar 1 van de managers van Divoza heb gestuurd zou ik toch echt me rotschamen en als de donder zorgen dat deze klant TOCH tevreden is. Ik snap dat klanten lastig kunnen zijn, ik ben zelf namelijk OOK manager geweest in een kleding winkel..... maar zo'n slechte service.... ( maarja heb nog steeds de mailtjes bewaard, dus bewijs)...

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:48

:D nee, maar wel in een winkel, en volgens mij zijn klanten overal wel aardig gelijk ;)
ik kom in ieder geval vaak tegen dat de klant of met veel poeha binnen komt wat nergens voor nodig is omdat het probleem heel makkelijk en goed op te lossen is, of dat het probleem grotendeels toch echt bij de klant zelf ligt en de klant dan wel verwacht dat anderen het oplossen wat ik die gevallen dan weer niet terecht vind.
als je zelf ook in dit werk zit of hebt gezeten zal je dat vast wel enigzins bekend voor komen ;)
en als ik hier dan lees wat voor een "stennis" een meisje van 14 wil schoppen in een winkel (en waarbij ze hoopt dat mamma dan niet mee is want anders krijgt ze waarschijnlijk van mamma zelf een schop onder de kont :+ ) moet ik wel een beetje lachen....
ik denk dat de meeste mensen wanneer ze echt een probleem hebben (en een verkeerd artikel sturen is in dit geval natuurlijk niet de fout van ts) dan gewoon netjes aangeven wat er is, de meeste winkels zullen dan toch echt wel klantvriendelijk reageren en het probleem proberen op te lossen.
zoals ts aangeeft hoe ze het wil gaan doen lijkt mij gewoon niet echt slim, zoals al eerder vermeld bel gewoon even het filiaal waar je naar toe wilt gaan, heb je denk ik meer aan!

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:08

@ Probabeest, mijn ervaring is ook niet te vergelijken met die van de TS.... is ietjes slechter en gaat om veel meer geld.... maarja, meestal moet je pas zo iets ervaren voor je een mening veranderd.....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:10

probabeest schreef:
als je zelf ook in dit werk zit of hebt gezeten zal je dat vast wel enigzins bekend voor komen

Ik heb zelf ook een service-verlenend beroep om het zo maar te noemen, maar toch vind ik dat ze bij de divoza een slechte service hebben :(:)

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:11

laatst ook laarzen daar aangmeten, ik ga daar nooit meer naartoe voor mijn laarzen..
Het is dat hier geen andere paarden winkels in de buurt zijn anders kwam ik er nooi meer :S
Ze zijn ook erg onvriendelijk, en af en toe heb ik het gevoel van nou komt er weer zon rot klant kan ik weer gaan helpen..
En vaak heb ik ook heel het idee dat ze niet weten wat ze aan het doen zijn?!
Bijv laarzen aanmeten, de vorige keer hadden ze 4 cm te hoog opgemeten, haloooo zelfs ik zou dat nog kunnen :?

Ssusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:27

Hier ook Divoza frustraties.. met de producten niks mis hoor, voor ons evenement ook nog sponsoring van hun kregen, maar die mensen in de winkel... |o

Laats een boek gekocht, er stonden er twee in het schap met 2 euro prijsverschil. Moest ik mooi de dure prijs betalen omdat "zij niet elk boek gaan controleren of de nieuwe prijs er al op staat"! Dat kan toch niet. Van beenbescherming hebben ze ook geen verstand trouwesn.. Maargoed, toen ik dus met een mondoni broek terug wilde die stuk was gegaan, had ik mijn verhaal al helemaal klaar, maar heel bizar: ik kon zomaar een nieuwe uitzoeken. Die ene die ik had, was er niet meer, ik heb toen de aanbiedingbroek genomen en nog het verschil in prijs contant meekregen! Dat was wel een goede deal :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:34

Ssusan schreef:
er stonden er twee in het schap met 2 euro prijsverschil. Moest ik mooi de dure prijs betalen omdat "zij niet elk boek gaan controleren of de nieuwe prijs er al op staat"! Dat kan toch niet

Nee dat kan idd niet! Volgens mij zijn ze dan ook verplicht om het product voor die prijs mee te geven... Is toch ook hun fout dat het verkeerd geprijst is? (tenzij het natuurlijk bijv 1,50 voor een boek zou zijn dat je zelf wel kan raden dat het niet klopt)

Ssusan schreef:
Die ene die ik had, was er niet meer, ik heb toen de aanbiedingbroek genomen en nog het verschil in prijs contant meekregen! Dat was wel een goede deal

Dat is dan wel weer netjes *D

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:34

Jeetje, wat een klachten allemaal :P
Ik ben juist tevreden over divoza. Die in zoetermeer dan!
Ze hebben alle tijd genomen om laarzen te passen.. heb honderden laarzen aangehad etc etc. En de levertijd zou 6 weken zijn, en idd nu 6 weken later zijn mn laarzen binnen.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:52

Heb geen problemen met divoza *klopt het af*.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:55

ach weetje in elke winkel heb je wel wat, heb er nooit problemen mee gehad, wel chagrijnige verkoopsters, maar die heb je ook wel overal denk ik :p

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:35

Moderatoropmerking:
Berg offtopic reacties, "ik ben er nog nooit geweest" reacties, meetingreacties en "ik heb het wel vaker gehoord" reacties verwijderd. Ervaringen uit de eerste hand zijn toegestaan, van horen zeggen niet :)

Tevens staat dit topic op de verkeerde plek dus ik verplaats het even.
HAR-->TAO