DB wel of niet bellen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

deniejs

Re: DB wel of niet bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:40

Spannend ben benieuwd hoe het afloopt! Je hebt het iig goed gedaan!!

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:43

Ha zus... ;)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:48

Jeetje wat goed van je! Zijn toch een hoop mensen die hun handen er vanaf trekken onder het mom 'er gebeurt toch niets' nee dan idd niet!

Ben benieuwd naar de uitkomst!

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 20:04

update!!!

Een vriendin heeft vanavond gebeld onder het mom van, heb gehoord dat je ponys had en dat je er vanaf moet. Nou blijkbaar staan die ponys er dus nog steeds, dus hij zal wel een waarschuwing hebben gehad neem ik aan. En hij vraagt er 225 euro voor, ongechipt!!! Nou ja dat vind ik dus veel te veel en ga morgen nog eens de dierenbescherming vragen wat nu precies afgesproken is met die meneer.
pfff zware wereld

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 21:25

Hoeraaaa!!!!!!!

Ik ben net om 9 uur vanavond nog gebeld door de inspecteur zelf van de dierenbescherming omdat ze vond dat ik gerust gesteld moest worden.... lief he!!!

Maar het volgende was er aan de hand, er waren al veel meer meldingen geweest o.a. vorig jaar november, toen zijn ze ook ter plaatste geweest omdat de pony's erg aan de diarree waren, toen zijn ze ontwormd op aanraden van de db en zouden ze een nacontrole houden, maar door miscommunicatie is dat niet gebeurt en heb ik ze blijkbaar weer wakker geschud hihihi.

Ze is er vandaag geweest en was het volledig met me eens dat ze in slechte conditie zijn en heeft hem gezegt binnen 2 weken de pony's te ontwormen, onbeperkt hooi aan te bieden en het weitje op te ruimen, doet hij dat niet, dan volgen er stappen.
ze had zelf ook het idee dat het hem allemaal niet zoveel kon schelen dus zit er ook bovenop, over twee dagen ging ze weer kijken of er al verbetering in was en dan weer over 2 weken, nou ik ben heel benieuwd, want ze zou me ook persoonlijk op de hoogte houden, pffff nou ga ik vanavond een stuk rustiger slapen......

Patronique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:35

Nou gelukkig maar.
Super dat je gebeld hebt en dat zij en jij natuurlijk er zo bovenop zit.
Ik hoop dat het met de pony's goed komt en dat ze snel een heel goed nieuw thuis gaan krijgen!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:44

Tja...en dat ben ik dan weer...ik zou ze gewoon ophalen gechipt of niet!
Ik zou geen nacht meer slapen en alleen maar die stumpers in gedachten hebben.
Ik weet n.l ook hoe de dierenbescherming in elkaar zit! Ze komen kijken na 2 weken er is niets gedaan...daar kan je wel van uitgaan...en dan krijgt hij nog een kans..weer 14 dagen en nog een keer en nog een keer!!
Einde verhaal..pony's worden in beslag genomen als het al te laat is en ze dus niet meer kunnen worden gered.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 21:48

Het maakt mij ook niet uit dat ze wel of niet gechipt zijn, heb er dit jaar al 9 op mijn kosten laten chippen, maar waar het mij ook een beetje om gaat is dat deze man niet weer een paar nieuwe gaat kopen, wij rijden er zelf ook regelmatig langs en ik heb haar nummer dus het zal nu vast beter gaan.
mijn vriendin is zelfs al een aktietje binnen haar familie begonnen om het geld bijelkaar te krijgen om ze te kopen.
dus zo ver zijn we er mee bezig, maar zoals ik zelf ook al zei als ik mn hart elke keer zou volgen heb ik er onderhand al 100 staan bij wijze van en dat is ook niet de bedoeling, want de paardjes (5 shetjes en 1 2 jarige kwpner)die ik heb wil ik ook de verzorging kunnen bieden die ze nodig hebben, of zie ik dat verkeerd.....

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:50

En vervolgens koopt die man weer andere dieren en heeft zijn buit van deze mooi binnen, zo houd je dit in stand !
Ik ben het eens met het feit dat de db en aid waardeloos zijn als het gaat om controles maar zou ze in dit geval gewoon op hun nek blijven zitten en de man het geld niet gunnen :n

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 21:51

en reken maar dat ik en verscheidene kennissen van mij hem nu verschrikkelijk goed in de gaten gaan houden, en ik heb het privenummer van de inspecteur!!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:52

Het was ook geen aanval tegen jou hoor!! Ik vind dat je het hartstikke goed doet.
Maar mezelf kennende zou ik ze hebben opgehaald en dat dat natuurlijk niet zo slim is, aangezien je er veel kosten aan krijgt, doe jij het eigenlijk beter dan ik het zou doen.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 22:10

Nou eerlijk gezegd heb ik dit jaar al een paar keer te vaak mijn hart gevolgd hihi en heb daardoor nu al 9 shetlanders in een goed huisje geplaatst maar de kosten die het met zich mee brengt zijn niet echt weinig nee, nu heb ik op dit moment nog 2 shetlanders die een goed huis zoeken en ja dat zijn allemaal dingen die ik mee laat wegen in een goede beslissing.
Dus ja het is misschien hard maar denk toch wel beter zo en ik voelde me niet aangevallen hihi, heb gelijk even je site bekeken, toppie hoor...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:12

Dank je wel...maar het blijft aan je knagen he als je ze eenmaal gezien hebt!

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 22:13

Dat is een ding wat zeker is, heb erg rottig geslapen en stond er vanmorgen mee op, ga ook expres niet naar wolvega omdat ik weet dat ik er ga kijken en dat wil ik nu even niet, want zoooo mager pffff

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:19

wil geen party poeper zijn

heb in exact het zelfde schuitje gezeten als jou
en ik hoop dat je de ponny's goed kan helpen en dat de eigenaar ze rap verkoopt en of goed blijft verzorgen

het paardje van mijn verhaal is er een stuk slechter vanaf gekomen ondanks ingrijpen van aid, dierenbescherming en politie
en alle inspanningen van de mensen om me heen en ook nog bokkers
helaas na alles heeft het nog geen piep geholpen

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:21

of ze proberen over te nemen of zeggen dat jij de zorg op je neemt maar de kosten van hem zijn... of toch echt de dierenbescherming inlichten, op zn donder krijgen mag hij iig wel!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:31

ik lees mee.
vind het goed wat je voor deze paardjes doet.
vaak bellen ze de db en is het niets, ik vind dat hier wel gebeld voor mag worden.
vind het goed dat je vriendin een actie houd.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:42

hoi Leentje, heb het verhaal gelezen, wat kost het chippen dan?

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 07:08

Het chippen hier bij de dierenarts kost per pony 20 euro en dan komen de kosten nog van het paspoort eroverheen en dat is bij het knhs ook niet misselijk, dus laten we zeggen de kosten die per pony er nog bij komen zijn 60 euro zachtjes gezegt. Maar dan komt er nog de dierenarts bij, want ja ze zijn zo ver achteruit die moeten gewoon gecheckt worden, hoefsmidje, nou ja ik heb een hele goeie en die denkt ook mee. Nou maakt me dat allemaal helemaal niet uit, maar toch ik wil niet dat hij van het geld dat ik voor die ponys betaal weer andere gaat kopen! Vorig jaar heb ik bij mensen ook 2 ponys zwaar verwaarloosd weggehaald alleen dat was de andere kant, 100 kg elk minimaal te zwaar, dik hoefbevangen, liepen ook in de weg en ook niet gechipt maar die mensen zijn totaal niet in discussie gegaan....kijk en zo hoort het, niet uit dierenleed alsnog een slaatje proberen te slaan, want hij weet dondersgoed dat hij verkeerd bezig is...

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:41

Nee ik snap je. Als het alleen om het geld ging had ik wel mee willen betalen, de pony's moeten daar eigenlijk weg.

Denk er maar even over na, ik hoor wel van je. Je mag mij ook altijd even pb-en.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:21

Leentje: super dat je er zo bovenop zit, en super dat de AID en de DB dit kennelijk toch oppakken. Verder wil ik je heel erg ondersteunen in je beleid; je kunt deze pony's wel kopen en dat is fijn voor DEZE pony's, maar uiteindelijk houdt je dan het probleem in stand. Geld is geld voor deze man, en of jij nu koopt uit medelijden, om de pony's te redden of wat dan ook: het maakt hem niets uit, en met het geld wat jij heb betaald koopt hij idd gewoon weer nieuwe stumpers en begint het verhaal van voor af aan. Het enige wat je kunt doen is volhouden zoals je nu doet, en als er te lang niets gebeurd er desnoods de media bij halen. Het is hard, maar ik denk dat nu niet kopen maar alles via de AID of de DB spelen op de lange termijn de beste oplossing is. Heel veel sterkte hiermee!!

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:46

leentje1975 schreef:
Het chippen hier bij de dierenarts kost per pony 20 euro en dan komen de kosten nog van het paspoort eroverheen en dat is bij het knhs ook niet misselijk, dus laten we zeggen de kosten die per pony er nog bij komen zijn 60 euro zachtjes gezegt. Maar dan komt er nog de dierenarts bij, want ja ze zijn zo ver achteruit die moeten gewoon gecheckt worden, hoefsmidje, nou ja ik heb een hele goeie en die denkt ook mee. Nou maakt me dat allemaal helemaal niet uit, maar toch ik wil niet dat hij van het geld dat ik voor die ponys betaal weer andere gaat kopen! Vorig jaar heb ik bij mensen ook 2 ponys zwaar verwaarloosd weggehaald alleen dat was de andere kant, 100 kg elk minimaal te zwaar, dik hoefbevangen, liepen ook in de weg en ook niet gechipt maar die mensen zijn totaal niet in discussie gegaan....kijk en zo hoort het, niet uit dierenleed alsnog een slaatje proberen te slaan, want hij weet dondersgoed dat hij verkeerd bezig is...

Je bent dus niet verplicht een paspoort bij de KNHS aan te vragen.
Dat kan dus bij ieder willekeurig stamboek.
En kun je eens gaan rond bellen waar het goedkoopst is.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 19:18

Het ligt er hier bij mij net aan welke dierenarts, ik heb zelf altijd van der brug van het DAC in noordwolde en die probeerd dus echt shetlanders bij het shetlandponystamboek te krijgen en dat scheelt, maar laatst had ik een andere nieuwe en die heeft ze bij het knhs ingeschreven dat echt behoorlijk duurder is. De volgende keer maar een beetje opletten hihi.
Ik ben trouwens vandaag even naar wolvega gereden om te kijken hoe het nu met ze is, het weilandje is opgeruimd, ze hebben stro in hun schuilstal en er lag een beetje hooi dus vandaag ging het goed, maar ik hou hem zeker weten in de gaten. Mochten er meer zijn uit die regio die ook mee willen helpen om de boel in de gaten te houden mogen mij dan pben voor de plek...

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:57

Dat is in ieder geval al beter nieuws, leentje!

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:09

en hoe staan de pony´s er nu bij?